TOUKOKUISET 2013
Kommentit (416)
Bella: no voi höh! Niin lupaavilta kuulosti sun vatsaoireet yms... Mutta tsemppiä uuteen yrityskiertoon!
Mupis: mulla myös närästänyt jonkin verran muttei kyllä yhtä paljon kuin sulla... Inhottavaa se närästys kyllä on!
Mitäs Marjanalle kuuluu..?
ON: pahaa oloa edelleen. Varsinkin iltaisin kun menee niin sänkyyn niin yökötys alkaa ja saa nieleskellä koko ajan. Ja nyt taas yököttää mutta siinäpä se, ei muuta.
Tilasin netistä testejä joten ne tulee kai keskiviikkona, testailen sitten kun ne saapuu.
napsunen kp 29/28 yk 0?
Täti sit saapu eilen yli viikon myöhässä mut yritetään sit saada kesävauva.
Onnea kaikille plussanneille
Bella: Perustitkin näemmä kesäkuiset. Katsotaan tarviiko tämän sinne liittyä ;)
Mupis, napsunen: Kertoilin ettei oo mitään oireita itsellä, mutta nyt kun närästyksen mainitsitte niin sama vika täällä. "Kurnutin" eilen koko päivän :D
Jos tämän nyt voi mun kohdalla oireeksi lukea.
Onpahan joku "oire" edes :D
Flunssa jatkuu pahana. Otin saikkuakin töistä, kun ei nukkumisesta tule mitään. Oon ihan tukossa, mutta silti nenä vuotaa?! Tosi ärsyttävää. Mun pitäis siirtyä jonnee terveys/sairauspalstalle täältä vauvakuumeilijoista..
Moi taas. Lomalta palattu ja takas kuvioissa. Tänään kai kp23 ehkä siitäki oon ihan pihalla. Tässä kierrossa ollaan otettu iisimmin eikä ajateltu ovista tai muutakaan. Viime kierron pettymyksestä päästy yli. Hirveesti tullu plussia, ihanaa ja onnea.
Taikku_: Jepjep, nämä täällä keskustelut on tällähetkellä sellainen henkireikä :-D Pakko jossain purkautua kun ei uskalla kellekkään kaverille vauvantekojutuista kertoa. Kun tämä raskautuminen on niin vaikeeta :-D Jotenkin vähän nolottaa.
Toivotaan ettei tarvii liittyä kesäkuisiin ;-)
Mutta jos niin käy, niin tervetuloa
Voi jestas miten olin onnellinen yöllä kun piti juosta vessaan oksentamaan (kyllä, luit oikein!). Olin ihan varma että kyllä sitä nyt raskaana ollaan. Kunnes sitten taas tunnin päästä.. Ja taas tunnin päästä.. Ja koko seuraavan päivän. Eli vatsatauti täällä on, eikä mikään vauva! :D No, siitä on onneksi nopeasti selvitty. Alavatsassa on ollut jo melkein viikon sellanen paineen tunne, ihan kuin vetäisi suonesta. Mutta ensi viikkoon odottelen jospa se täti tulisi kyläilemään.
Toivottavasti monien ei tarvitsisi siirtyä kesäkuisiin! Plussa onnea kaikille! :)
kp 21/23-28 yk3
Tsemppiä elluh, tota vatsatautia ollut enemmänkin liikkellä nyt!
ON: kaikki menkkaoireet ollut koko päivän, ja nyt on tosi vahva fiilis että kohta ne sieltä alkaa.. Noh, jos alkaa, ei auta kuin jatkaa kesäkuisiin!
Tsemppiä kaikille jännääjille :)
Blowfish
Enpä malta olla tänne kirjoittelematta vaikka niin kovin meinasin :)
Teretulemast uusille(niitä taisi muutama olla) ja hirrrrveen paljon onnea plussanneille,teitä onkin jo niin monta!
Mitäpä kuuluu tällä hetkellä Marjanalle, jännitän niin kovin siun puolesta ja toivon kovin plussaa sinne teille!!
Elluh: Enpä oo tosiaan koskaan kuullut et kukaan olis noin innoissaan ollu oksentamisesta:) henk.koht. en yhtään tykkää oksentamisesta,olisi se sitte merkki raskaudesta tai ei :) mut toivotaan et alavatsan tunteet kertoisi siitä raskaudesta sinun kohdalla! ;)
On: Ite oottelen kovin niitä menkkoja mut vielä ei näy, kun en tarkkaa max kp:tä tällä hetkellä tiedä. "Vanhan" kierron mukaan voisin alkaa testaamaan,mutta en taida uskaltaa, eilen hieman menkkamaisia jomotuksia ja tänään ei muuta kuin paljon valkovuotoa..taidan kuitenkin rauhassa odotella..
hilma
Ihanaa ja jännää, viikkoja oli 3+2 kun tein apteekin omalla ihan selvän haamun illasta. Tänään aamulla hieman tummempi viiva, mutta ei siis tasavahva kontr. Kanssa. Hitusen jännittää matkassa pysyminen koska kolottaa ja kipuilee vähän väliä. Toivottavasti se viiva nyt tummenee jotta voi plussata ihan kunnolla :)
Eilen juuri lueskelin kaikkia raskaus hommia netistä xD ja siellä oli juuri siitä että alavatsalla voi tuntua kipua ja häpyluulla varsinkin kovakin satunnainen kipu on ihan normaalia ja siitä ei kannata pelästyä :) Eli nyt vaan käsket sen pienen ottaa tiukasti kiinni ja nauti!!! :) Onnea vielä :)
Onnea nana! On kyllä ihan mieletön plussaputki täällä!
ON: tosi levoton viime yö oli mulla, heräilin vähän väliä, oli paha olo ja välillä sattui alavatsaankin. Nyt on ihan superväsynyt olo ja tosi yököttävä olo:/
Testailen tänään jos ne netistä tilaamani testit jo tänään vaikka tulisi (sunnuntaina tilattu), luin tarkemmin sieltä sivuilta että 1. luokassa postittavat.
napsunen 30/28
eli omaa jäi pois.
Meinasiin aamulla jo pissailla tikkuun mutta sain hillittyä haluni :) Nyt on vaan jotenkin niin tyhmä olo..
ei sellanen menkkamainen ollenkaan vaan ihan niinku kierto ois vasta puolessa välissä menossa.
Rinnat ovat alkaneet tuntua aika pinkeiltä tänään. (kipua niissä en vieläkään voi sanoa onko vaiko ei kun melkoista rintalihas treeniä on nyt väännetty niin on muutenkin vähän hellänä :) ) eilen paperiin sain aivan minimaalisen verisen juovan pyyhkiessäni.. se näytti pieneltä verisuonen pätkältä valkovuodon seassa...
hige hopes mutta silti ei uskalla toivoa ollenkaan.. Oispa jo perjantai ja tätiä ei ollenkaan :)
mupis joka pahoittelee jälleen tarkoista kuvauksista :)
Heippa vaan!
En ole kauheasti halunnut tai ehtinytkään käydä täällä palstalla. Ollut vieraita oikeastaan viimeiset 5 päivää jatkuvasti joku kyläilemässä yötä myöten. Toisaalta olen ehkä myös pyrkinyt olemaan ajattelematta koko vauva-asiaa.
Tänä aamuna testattu täysin puhdas nega ja olen kyllä hanskat lyönyt tiskiin jo viikonloppuna. 13 päivää siirrosta, joten pitäisi kyllä näkyä jo herkällä testillä. Melkoinen ihme pitäisi olla, että huomenna veritesti näyttäisikin plussaa. Eli huomenna siihen testiin ja iltapäivällä soittelen hoitajalla. Toivottavasti hän osaa samalla kertoa jo, mitkä ovat jatkosuunnitelmat, eikä käske soittamaan uudestaan, kun menkat alkaa... Haluaisin tietää heti, että mitä seuraavaksi ja milloin. PAS:ia (pakastealkion siirto) kai sitä yritetään, mutta sitä en tiedä miten pian siihen on mahdollista päästä ja kestääkö ne alkiot ylipäätään sulatusta.
Kieltämättä harmitus on aika suuri, koska olin luottanut siihen, että meidän raskautumisongelma johtuu miehen melko alhaisesta siittiöpitoisuudesta. Toivo oli melko kova siis, kun hedelmöittyminen oli tapahtunut. Uskoin kovasti siihen, että minun kroppa hoitaa sen jälkeen hommansa ja alkio pystyy tarttumaan kiinni. Mutta ei ne palaset nyt sitten loksahtaneetkaan kohdilleen.
Tulen kertomaan sitten tilannetta, kuhan saan hoitajan kanssa juteltua jatkosta.
Marjana pp13
Älä ihan vielä luovuta, odota ne verikokeen tulokset.. eihän sitä tiedä jos sun elimistö vaan ei sitä virtsaan eritä.. Toisilla on niin. Kerro heti kun tuloksen kuulet, olet ajatuksissa!
Tehtiinkö sun alkioille muutenb se alkiokuorenavaus? Sehän helpottaa kiinnittymistä.. Jos ei vielä tehty niin sitähän voi nyt kysyä..
Onnea kovasti plussanneille ja tarrasukkia!!!
ON: en ole testaillut enää, odotan menkkojen alkamista, jos eivät ala niin katsotaan sitten uudestaan. Surettaa niin noi melkein joka kiertoset kemialliset, ku joku selvästi yrittää kiinnittyä mutta mun keho ei vastaan ota ku hetkeksi. Omaa tyhmyyttäni kun testaan niin aikaisin..
minni kp 24/26(28) dpo 13 yk 4
Täällä mennään nyt kp 22 ja minkäälaisia tuntemuksia ei ole ollut, verrattuna viime kiertoon. Oli nippailua ym. Nyt ei mitään. Kahtellaan viikon kuluttua miltä näyttää. Onnea Plussannaille :)
Oi miten paljon plussia!! +++++
mameija: Sulla on kuitenkin vasta kp22. Monillahan oireet alkaa vasta joku aika plussauksen jälkeen. Aikaista on vielä sanoa :)
minni86: Ootko testannu siis näkyykö sulla edelleen haamuja vai onko tullut puhdasta negaa? Vai eikö haamut oo vahvistunu? Olitteko esikoista yrittämässä? Huh, tulipa paljon kysymyksiä.
marjana: Voi ei :( Pidetään peukkuja vielä veritestiin!! Toivottavasti sieltä saisitte hyviä uutisia.
ON: Mua on viimepäivinä lievästi sanottuna ärsyttäny kaikki. Paitsi oma mies. Mutta sekin alkoi eilen ärsyttämään :D
Flunssa on onneksi ehkä hieman paranemaan päin ja huomenna menen jo töihin.
Kp 30 menossa ja niin toivon ettei kierto taas veny (viimekuussa 41 päivää!!). Testejä ei oo kaapissa polttelemassa ja oottelen kaikessa rauhassa tätiä kylään.
Jos ei oo alkanu kp 41 mennessä niin sitten testaan. Tai aikaisemmin jos tulee jotain oireita.
Ärsyttäviä asioita:
- Limpparissa ei ollu happoja!!
- Kavereiden facebook hehkutukset ja päivitykset
- Flunssa
- Isä
- Tv-ohjelmissa lukuisat eri asiat
- Palkkapäivän odotus
- Epätietoisuus ja jatkuvasti vaihtuvat mielipiteet tähän vauvan yrittämiseen liittyen
- Sotkuinen koti, jota ei kipeänä (eikä oikein muutenkaan) jaksa siivota
- Anoppi ja miehen muukin perhe..
Marjana: voi ei :( toivotaan nyt vielä veritestistä plussaa!!!!
Taikku: hihittelin sun ärsytyslistalle :) Vaikka ei ole kivaa että ärsyttää, niin joskus tosiaan raskaana ollessa limpparin hapotkin voi olal iso asia :D Itse muistan esikoisesta saaneeni hillittömän itkukohtauksen kun käytiin Ikeassa ja mies ei halunnut mennä Ikean ravintolaan syömään, vollotin sitten koko matkan kotiin :D JOten hyvältä kuulostaa sinänsä nuo sinun ärsytykset!
ON: Tänään ollut TOSI paha olo. Pomo tuli kysymään yhden palaverin jälkeen oonko ihan kunnossa kun näytin kuulemma niin huonovointiselta...
Totta totta, mutta ei edes mitään ovis tuntemuksia tms. Ekalla kierrolla kun tuntu kaikki mahdollinen :D
Voi Bella olen pahoillani.. mä tulen ainakin pian perässä.. viimeistää torstaina..
ON: edelleen yhtä pirun vaaleaa haamujen esiäitiä eli ilmeisesti mulla on ongelmia tuon kiinnittymisen kanssa =( Sanokaahan onko teillä muuta apukeinoa tuohon kiinnittymisen parantamiseen kuin tuo punkku..
minni 23/26(28) dpo 12 yk 4