Ostavatko naiset aina koko pakkauksen, jos tarvitsevat teelusikallisen jotain?
Tällä tarkoitan lähinnä harvemmin käytettäviä ainesosia leivonnassa ja ruuanlaitossa. Minun vaimoni noudattaa esim leivonnassa ohjeita kuin piru raamattua. Jos jotain pähkinänkuorijauhetta tarvitaan ohjeen mukaan yksi teelusikallinen, niin silloin sitä jauhetta käydään ostamassa koko paketti sen teelusikallisen takia ja lopulta koko loppupaketti jää käyttämättä. Mutta kun ohjeessa mainitaan tällainen ainesoasa, niin se pitää hankkia vaikka vain sen yhden teelusikallisen takia. Lopputuloksena meillä on keittiön kaappi vuosien ajalta täynnä kaiken maailman paketteja ja pussukoita, joista on kerran tarvittu jotain johonkin kakkuun tai muuhun känttyyn. Eikö sitä ohjetta voi soveltaa sen yhden teelusikallisen verran?
Kommentit (59)
Harvemmin myyvät kaupassa teelusikallisia. Joskus on hyvinkin oleellinen ainesosa se pikkuinen tl.
Riippuu tapauksesta. Tein kakkua, johon piti laittaa manteliaromia. No sitä ei ollut ja kakkuun tuli sitruunoita ja vanilija-aromia, joten jätin pois, koska makua oli muutenkin riittämiin. Jos se olisi ollut joku mantelikakku, niin varmaan olisin ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin myyvät kaupassa teelusikallisia. Joskus on hyvinkin oleellinen ainesosa se pikkuinen tl.
No ei kyllä maistu varmasti juuri miltään se teelusikallinen, kun muuta ainetta tulee 99,9%. Saa olla aikamoista myrkkyä, että sen teelusikallisen sieltä maistaa sitä jotain pähkinäjauhetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä maistu varmasti juuri miltään se teelusikallinen, kun muuta ainetta tulee 99,9%. Saa olla aikamoista myrkkyä, että sen teelusikallisen sieltä maistaa sitä jotain pähkinäjauhetta.
Ap
Leivo ite!
Juu, kaikki naiset kuuluu sellaiseen kollektiiviseen ryhmään mikä tekee aina kaiken samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos se on teelusikallinen tyyliin soodaa tai leivinjauhetta, ostan koko purkin, mutta muuten korvataan jollain muulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Leivo ite!
Minun puolestani ei tarvitse leipoa mitään, mutta ne kerran käytetyt lähes täydet pussit ja törpöt on lopulta keittiön kaapeissa minunkin haitoillani.
Ap
Ap käy irrottamassa parkkikselta sopivan osan kun oma auto menee rikki?
Keravalla asut, eikö.
En ymmärrä miksi tämäkin olisi mies/nais-juttu. Esimerkiksi minun mieheni seuraa paljon tarkemmin reseptejä kuin minä. Minun kokkauksissani kaikki on korvattavissa jollain toisella, mutta täytyy sanoa että mieheni ruoka maistuu paljon paremmalta. Hän pitää enemmän ruuanlaitosta ja ottaa sen vakavammin.
Ja joo, meillä on kaapissa kaikenlaista mitä on tarvittu teelusikallisen verran vuonna 2014 tms.
Ennemmin luonne- ja kiinnostuskysymys kuin sukupuolikysymys.
Sovellettavuus riippuu sekä ainesosasta että leipojan kokemuksesta. Kokemattomampi leipoja ja uusi resepti on sellainen yhdistelmä, missä kannattaa mennä kirjaimellisesti.
Eivät tietenkään AINA osta. Koska meitä naisia on erilaisia, toiset ostaa, toiset ei. Joitain mausteita ei tosiaan saa ostettua vain sitä tee lusikallista. Niitä voi kyllä käyttää myöhemminkin ja säilyvät kylläjpnkin aikaa. Leipomisessa on tarkkaa jos haluaa leivosten maistuvan hyville.
Kun ap:lle on teelusikalla jaettu niin ei voi kauhalla vaatia.
Riippuu aineesta. Jos tarvitsee joskus toistekin, ostan koko pakkauksen. Jos taas ohjeessa lukisi hasselpähkinää, kun minulla olisi jo kotona vaikka mantelirouhetta/jtn muuta pähkinää, en tietenkään hankkisi. Sovellan, jos niin on käytännöllistä. On toki pakkokin, kun allergiat pyörii perheessä.
Jos vaimo harrastaa sitä leipomista paljon, ymmärrän että haluaa testailla ohjeita ja uusia juttuja.
Mä luulin, että tää oli viittaus "miksi ostaa koko lehmä, jos saa maitoa ilmaiseksi". :D
Mitäpä sitä koko pakkausta kun teelusikallinen riittää...
Ap ilmeisesti syö kakkua kerran elämässä. Harrastaa seksiä kerran jne, joten eihän hän tajua, että koko muskottipussi kuluu. Tai, herran jestas, monta kortsupakkausta!
Vierailija kirjoitti:
Eivät tietenkään AINA osta. Koska meitä naisia on erilaisia, toiset ostaa, toiset ei. Joitain mausteita ei tosiaan saa ostettua vain sitä tee lusikallista. Niitä voi kyllä käyttää myöhemminkin ja säilyvät kylläjpnkin aikaa. Leipomisessa on tarkkaa jos haluaa leivosten maistuvan hyville.
En ajatellutkaan, että ainesosia myydään yhtä teelusikallista, mutta tulin siihen tulokseen, että täyspäinen ihminen ymmärtää asian pointin tuostakin aloitujsen muotoilusta. En kuitenkaan mitään työhakemusta ollut kirjoittamassa, jonka muotoiluun viitsisin käyttää liiemmin aikaa. Olen silti edelleen varma, ettei yksi teelusikallinen mitään ainesosaa ole välttämätön maunkaan puolesta isossa taikinamäärässä.
Ap
Trolliapinat ovat trollanneet jo vuosia. Milloin ne pannaan kyvyilleen sopiviin, hyödyllisiin töihin esim lajittelemaan jätteitä? Siivilöimään paska viemärivedestä?
No miten sinä ap ratkaisisit ongelman? Lainaisitko naapurilta vai äidiltäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinun kakkuusi voi siis huoletta laittaa teelusikallisen vaikka valkopippuria tai sinapinsiemeniä. Et huomaa mitään, hyvää on, nam nam.
Ei.