Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovin epähuomiossa töiden aloituspäiväksi 14.8 ja :((

Vierailija
06.08.2012 |

sehän onkin lasteni koulunaloituspvä, hitto!!

Jotenkin tuntuu että olisi kiva ja hyvä olla "saatavilla" ja päästä vaikka koululle päivän jälkeen kun 3-luokan aloittavalla on kokonaan uusi opettaja tulossa ja uusi luokkakin 2 oppilasta lukuunottamatta.

Hitto:(

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ensinnäkin todella hyvä että vanhemmat ovat kiinnostuneita lapsistaan ja lasten koulutyöstä.

Siitä huolimatta antaisin lapselle tilaa ekana koulupäivänä. Antaisin lapsen kertoa ekasta koulupäivästään ja hänen fiiliksistään uudesta opettajasta ja uusista luokkatovereista. Kyse on kuitenkin lapsen opesta, lapsen luokasta ja lapsen koulukavereista. Koulu on ns. lapsen reviiri ja lapsen työ.

Se että antaa lapselle vähän omaa tilaa ja joustoa ei tarkoita että hänet hylkää.

Tosi monet isommat koululaiset myös nolostelevat vanhempiaan jotka kohtelevat heitä pikkulapsina julkisesti. Enkä tarkoita että hän kuolisi häpeään, mutta lapsen rooli koulukavereiden kanssa voi olla hyvinkin erilainen kuin kotona.

Olet kyllä saanut todella paljon asiattomia viestejä, mistä olen pahoillani. Vaikka olisi kuinka erimieltä itse asiasta, asialliset käytöstavat pitäisi muistaa.

Vierailija
82/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ihmettelen mitä ope tuolla tiedolla tekee? Hankkii varahousuja? Hoputtaa lasta joka välissä vessaan?

Meidän lapsemme kohdalla riittää, että opettaja parina ensimmäisenä päivänä varmistaa, että lapsi on käynyt koulupäivän aikana vessassa. Sen jälkeen vessa ei ole enää "vieras vessa" ja ongelma on ainakin yläkoulun alkuun asti poissa päiväjärjestyksestä. Näin kävi ainakin eskarissa: lapsi alkoi käydä oma-aloitteisesti kerran päivässä vessassa, kun eskariopettaja oli vahingon käytyä hänen kanssaan tästä sopinut ja pari kertaa lasta vessassa käyttänyt. Varahousujen hankkiminen kuuluu vanhemmille, mutta jos vahinko sattuu, niin koulupäivän aikana se on opettaja, joka joutuu patistelemaan lapsen housujaan vaihtamaan. Veikkaisin opettajan arvostavan, että äiti tällaisesta vaivasta kertoo ennen kuin opettaja löytää luokastaan lapsen housut pissassa.

sopia käynnistä koulussa lapsen kanssa päivää aikaisemmin, mennä lapsen kanssa sinne vessaan ja kertoa, että nyt tämä on tuttu paikka. Miksi opettajaa pitää vaivata, jos esim. ap on valmis menemään koululle häiriköimään opettajaa, luulisi, että samalla vaivalla näyttäisi lapselleen vessan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin kolme erityislasta ja 2 heistä käy erityiskoulua,joten turhaan opetat mua! mutta et sinä voi vaatia että opettaja muistuttelee vessassa käynnistä!

En tietenkään, mutta sen voin kyllä odottaa, että vahingon tapahduttua hän lähettää lapsen kotiin housuja vaihtamaan. Neuvotko siis, että jätän kertomatta koko asiasta ja että riittävän monen vahingon jälkeen opettaja hoksaa itse pääsevänsä helpommalla, jos muistuttaa lasta vessassa käymisestä?

Toivottavasti hoksaa ennen pakkasia...

Vierailija
84/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mullakin kolme erityislasta ja 2 heistä käy erityiskoulua,joten turhaan opetat mua! mutta et sinä voi vaatia että opettaja muistuttelee vessassa käynnistä!

En tietenkään, mutta sen voin kyllä odottaa, että vahingon tapahduttua hän lähettää lapsen kotiin housuja vaihtamaan. Neuvotko siis, että jätän kertomatta koko asiasta ja että riittävän monen vahingon jälkeen opettaja hoksaa itse pääsevänsä helpommalla, jos muistuttaa lasta vessassa käymisestä?

Toivottavasti hoksaa ennen pakkasia...

Vierailija
85/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopia käynnistä koulussa lapsen kanssa päivää aikaisemmin, mennä lapsen kanssa sinne vessaan ja kertoa, että nyt tämä on tuttu paikka. Miksi opettajaa pitää vaivata, jos esim. ap on valmis menemään koululle häiriköimään opettajaa, luulisi, että samalla vaivalla näyttäisi lapselleen vessan.

Tässä tarvittaisiin melkein joku koululta availemaan ovia. On nimittäin lapsen kannalta tosi noloa, jos äiti änkeää koululle ja pakottaa käymään vessassa muiden aikana. Ja tuskin myöskään kuudesluokkalaiset pojat tykkäisivät, jos poikien vessaan änkeää jonkun ekaluokkalaisen äiti.

Ekan luokan opettaja joutuu joka tapauksessa ekana päivänä näyttämään, missä vessat ovat. Komentaa sitten samalla kertaa lapset testaamaan ne vessat (ja saadaan av:lle ketju"opettaja pakotti ekaluokkalaiset käymään vessassa").

Vierailija
86/87 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa se on tuon ikäisillä. Onko seksuaalinen hyväksikäyttö suljettu pois?

Kyllä minä olisin yhteydessä kouluun edellisenä päivänä kun koulu alkaa ja yrittäisin tavoittaa tuolloin opettajaa. Puhelinkeskustelu riittää.

Toiselle pissavaivaisen äidille, käykää koululla aiemmin tutustumassa wc-tiloihin. Vahtimestarit lienee paikalla jo aiemmin samoin muu henkilökunta. Parempi tutustua rauhassa kun ei ole muita oppilaita paikalla.

Vierailija
87/87 |
07.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minä vaipallakin lasta uhannut... Sen verran ärsyttävää tämä on ja mitä vanhempaa lasta joutuu vessaan patistelemaan, sitä ärsyttävämmäksi käy.

Ongelmaahan ei ollut päiväkodissa, missä kaikki potatetaan säännöllisesti kysymättä onko pissahätä. Ongelma tuli vastaan vasta eskarissa, missä vessassakäynti oli vapaaehtoista ja lapsi yritti pidättää koko päivän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän