Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista teidän 9-11v lasten vanhemmilla on alkava syksy/talvi ja arki?

Vierailija
06.08.2012 |

Millaisia työpäiviä teette, millaiset työmatkat ajallisesti, minkä verran lapsenne ovat päivisin yht.yksin/keskenään, miten omat harrastuksenne ja lasten harrastukset?

Poden pienoista kriisiä kun aloitan 1v tauon jälk täysipäiväisen työn eli 7h40min+n.20min työmatka, harrastuksia mulla ei ole mutta olis tietty hyvä jotain olla..miehen työmatka 10min ja harrastaa 1-2x/vkossa.

Muutamia "sopimuksia" on tehty eli silloin kun en aamuvuoron ansiosta ole kotona klo15.15 niin miehen on oltava täällä klo16 viimeistään, tarkoittanee sitä että harrastuksiensa on kutakuinkin osuttava aamuvuoropäiviini..apua, en tiedä miten se sitten käytännössä on mahdollista, kun toisella lapsella on 1-2x/vkossa harrastusmeno ja toisella 2-3x/vkossa joista 2x arkisin..ja mies kuskaa niihin (toisen lapsen harrastuskuskaus jyvitetty puoliksi pojan harrastuskaveri-isän kanssa) koska mulla ei ole ajokorttia.

Niin ja mies pyrkii pitämään 1 etätyöpäivän/vkossa.

ARGH, stressiä pukkaa jo nyt, aloitan työt ensi ke ja mies siinä sitten reilun vkon kotona.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä arki alkaa rullata, kunhan saatte siihen rutiinia. Etukäteen tietysti stressaa, kun on uusi tilanne.

Meillä on ollut aika vaihtelevat työajat, minulla lähinnä, miehelläkin epäsäännöllisen säännölliset (ei voi muistaa ulkoa). Meillä on toiminut hyvin sellainen käytäntö, että istumme sunnuntai-iltaisin alas kalenterien kanssa ja sovimme koko viikon aikataulut ja menot ja merkkaamme ne kellontarkasti kalenteriin. Sieltä sitten voi joka päivä katsoa mitä on sovittu ja arki on rullannut hienosti. Meillä on kaksi kouluikäistä lasta, joilla on useampia harrastuksia, meillä aikuisilla on liikunnallisia harrastuksia, jotka saa laitettua sopivaan rakoon (ei tiettyä aikaa viikossa, jolloin pitäisi olla jossakin).

Suosittelen selkeää aikataulutusta teillekin. Kun kaikki on sovittuna kalenterissa, ei tarvitse käyttää aikaa ja energiaa sen pohtimiseen, että mitenkäs tänään tai huomenna jne.

Vierailija
2/4 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen 3-4päivää viikko koulussa ja mies normi päivätöissä.Koulun jälkeen on pari tuntia yksin tai siskonsa kanssa kun minä olen koulussa.Ja kerran viikossa on iltasella harrastus johon kuskataan autolla.Viikonlopuisin sitten koko perheen voimin harrastetaan kaikkea.On kohta 10-vuotias poika kysessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuljen koulumatkat pyörällä niin saan liikuntaa ja yritän karata keran viikossa jumpalle itsekkin,2kertaa ois optimi mutta tingin nyt että käyn vaan kerran.Meillä lapsia yhteensä 4kpl ja ohjelmaa riittää.

Vierailija
4/4 |
06.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap