Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulemma kaikkien muiden äidit siivoo lastensa huoneet... ei kai?

Vierailija
05.08.2012 |

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat 6 ja 3, ja siivoamiseksi kutsumme sitä, kun keräävät lelut laittioilta koreihin. Minä sitten järjestelen tavarat lopullisille paikoille, imuroin ja pyyhin pölyt. Molemmat pitävät kyllä imurin heiluttelusta, mutta ei sitä imuroinniksi voi kutsua. Heiluttelevat rättiäkin mutta ei sillä pölyt häviä...

Huoneet ovat siistejä noin 5 minuuttia.

Vierailija
22/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teen perusteellisen siivouksen silloin tällöin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siivotaan, vaadin, että tyhjentävät lattian vapaaksi. Sängynaluslaatikot, tuoli yms siirretään huoneen ulkopuolelle. Imuroivat itse, minä moppaan. Itse siivoavat työpöytänsä ja pyyhkivät pinnat mikrokuitupyyhkeellä. Vaihtavat myös lakanat, saavat itse valita uuden setin.

Pientä protestointia ilmenee, mutta ovat tosi tyytyväisiä aina siistiin huoneeseen. Kummallakin siis omat huoneet, ja arvostelevat aina rankoin sanakääntein toistensa huoneiden siisteyttä.

Tarvittaessa kiristän ja uhkailen, mutta koskaan en sorru lahjomaan. Teen sitten itse mieluummin ja kerron vielä, mitä menettävät. Yleensä kuitenkin tehoaa jo se, että kavereita ei saa tulla kylään, ennen kuin huone on siivottu.

Vierailija
24/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 8.v ja 10.v siivoavat itse huoneensa. Toki joskus autan esim lattian pesussa.

Näin meilläkin, mutta lapset ovat jo vanhempia.

Alle kouluikäisten huoneiden siivouksessa autoin enemmän.

Tuleeko kukaan muu ajatelleeksi, että kas kun ei isäkin siivoa lasten huoneita?

Vierailija
25/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siivoavat huoneensa siihen kuntoon että sen voi imuroida. sitten joko minä tai mies imuroi huoneen. Mutta pojat kyllä jo pitkään itse järjestäneet tavarat ja lelut. Ja ihan mielellään sen tekevät.

Vierailija
26/26 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska huoneet ovat lapsille hankalat imuroida (parvisängyt ym. tekevät pienen tilan imuroinnin hankalaksi). Lapset ovat kyllä olleet mukana harjoittelemassa.

Tavaroiden laittaminen paikoilleen, pöytien siistinä pitäminen ym. ovat lasten tehtäviä. 10-v. suoriutuu niistä hyvin, 9-v. tarvitee apua. Parhaiten siivous onnistuu, kun sen tekee lapsen kanssa yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme