Mitä mieltä ihmisistä, jotka ei vastaa puhelimeen?
Mulla on huono tapa olla vastaamatta puhelimeen. En tykkää jutella puhelimessa ollenkaan.
Ajatteletteko, että jos joku ei vastaa, se johtuu siitä, että ei halua olla tekemisissä? Loukkaannutteko siitä?
Kommentit (25)
Kysymyksesi on aika monitahoinen....
1. Kotona vapaa-ajalla olen oman aikani ja tekemiseni herra, jos ei just jollain hetkellä kiinnosta jäädä tunnetun maratonpuhujan kanssa tunniksi puhelimen kiinni, niin en vastaa. Saatan pistää tekstarin, että soitan tuonnempana. Soitan kuitenkin takaisin viimeistään seuraavana päivänä.
2. Jos joku ei vastaa eikä soita takaisin toistuvasti, poistan numeron ja henkilön yhteystiedoista ja bannaan feissarista ja muualta.
3. Jos en kerta kaikkiaan halua puhua jonkun kanssa, pistän numeron estolistalle. Se käy älypuhelimessa yleensä parilla painalluksella.
4. "Tuntemattomiin numeroihin" en vastaa lainkaan tai saatan vähintään sanoa, että pistäppä numerosi näkyviin jos haluat keskutella.
- - - - - - -
Asiaan löytyy muitakin tulokulmia.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan voi olla puhelimen ääressä koko ajan. Jos joku ei vastaa, ajattelen hänellä olevan kiire juuri sillä hetkellä tai olevan menossa. Tärkeässä asiassa laitan viestin perään tai soitan uudestaan. Yleensä he soittavat takaisin. Itsekin soitan takaisin, jos en jostain syystä kuullut puhelinta tai voinut vastata hankalassa paikassa.
Jos joku ei vastaa koskaan puhelimeen tai viesteihin eikä ole koskaan oma-aloitteisesti yhteydessä minuun, arvelen, ettei hän halua enää pitää yhteyttä. On aika hankalaa olla tekemisissä henkilön kanssa, josta ei tiedä, haluaako hän olla yhteyksissä seuraavan kerran ensi viikolla vai puolen vuoden päästä.
Minulla on tällainen "kaveri", joka on puoliväkisin luikerrellut elämääni. Entinen työkaveri. Käydään välillä kahvilla ja hän on ihan mukava, mutta en jaksaisi olla koko ajan tekemisissä.... Kyselee paljon ja tuppautuu väkisin kylään, jotenkin raskas ihminen. Haukkuu työtäni. Ja vaikka kyselee, huomaan, ettei hän oikeasti kuuntele vastauksiani. Paasaa vaan omiaan tai räpeltää puhelinta.
Lisäksi soittelee, vaikka olen ilmaissut, että pidän enemmän viesteistä. Soittaa yleensä silloin, kun itsellä (perheetön) on tylsää, tappaa aikaa. Ja puhuu sitten itsestään... Tämä on usein viikonloppuna, silloin kun voisin olla rauhassa perheeni kanssa. En jaksa olla kenenkään käytettävissä koko aikaa, siksi en enää vastaa/laita viestiä... Toivon, että ymmärtäisi.
Ei mitään mieltä. asian voi laittaa myös tekstarilla ellei ole wa käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ei koskaan vastaa tai soita. Ymmärrän ettei aina voi vastata, ja jos mulla tärkeää asiaa soitan uudestaan.
Tai sinä voit sen toisen soittokerran sijasta lähettää tiiviin tekstiviestin, jossa kerrot lyhyesti mikä asiasi on.
"Hei! Oletko suunnitellut huomiseksi mitään erityistä? Ajattelin että voitaisiin käydä torikahviossa jos ei ole enää tukahduttavan kuumaa."
Kyllä se outoa jos ei vastaa puhelimeen eikö soita takaisin. Kertoo siitä, ettei halua olla kanssani tekemisissä. Eikä se haittaa, ei kaikkien kanssa tarvitse olla kaveri. Mutta aloittajan kysymyksiin, niin, kyllä loukkaannun, jos ei vastaa tai soita takaisin. Ei nyt yhdestä kerrasta, mutta toistuvana se kertoo, ettei toinen halua olla tekemisissä.
Ihmettelen sitä, kun jotkut opettavat lapsensa samaan. Kyllä kaverille yleensä kannattaa vastata. Jos haluaa kaverin pitää.