Mitä mieltä ihmisistä, jotka ei vastaa puhelimeen?
Mulla on huono tapa olla vastaamatta puhelimeen. En tykkää jutella puhelimessa ollenkaan.
Ajatteletteko, että jos joku ei vastaa, se johtuu siitä, että ei halua olla tekemisissä? Loukkaannutteko siitä?
Kommentit (25)
Siis jos ei koskaan vastaa tai soita. Ymmärrän ettei aina voi vastata, ja jos mulla tärkeää asiaa soitan uudestaan.
saattaisin ihmetellä. Muuten en ajattele juuri mitään, koska itsekin olen sellainen, etten yleensä vastaa puhelimeen sen soidessa. Puhelin on enimmäkseen äänettömällä. Tarkistelen sopivin väliajoin, ja jos joku osoitekirjassa oleva on soittanut, soitan takaisin, lähetän viestin tai sähköpostin. Muilla numeroilla ei ole niin väliä.
Useimmilla soittajilla ei just ole mitään asiaa.
Olen mielelläni ihmisten kanssa tekemisissä ja vietittelen, mutta puhelimessa puhuminen on rasittavaa.
Jos muutaman soitto kerran jälkeen ei vastaa, tai soita itse takaisin, lakaisen ko. tyypin heti pois elämästäni.
En tuhlaa turhiin ihmisiin aikani.
No niin just, onpas jyrkkää. Entäs jos toisella on ihan oikea syy olla vastaamatta juuri niiden parin soiton aikana.
Minä esimerkiksi teen töissä aika paljon iltavuoroa, joten viikossa on useampikin ilta, jolloin minua ei saa kiinni soitolla ennen iltakymmentä tai -yhtätoista...riippuen työvuoron päättymisestä. Toki koitan viestiä muistaa laittaa tauolla, että en pysty puhumaan, mutta aina ei vain sillä kymmenen minuutin kahvitauolla ihan kaikkea ehdi/muista.
Nukkuessani pidän myös puhelimen äänettömällä, ei minun tarvitse vapaaehtoisestikaan olla tavoitettavissa 24/7 ja kaikenlisäksi olen ärsyttävän sekava, jos kesken unien vastaan puhelimeen.
Sinulla ei taida elämässäsi kovin montaa ihmistä olla, jos oletat että heidän pitää olla sinun tavoitettavissasi vuorokauden ympäri riippuen mitä heillä omassa elämässään on.
Useimmilla soittajilla ei just ole mitään asiaa.
Olen mielelläni ihmisten kanssa tekemisissä ja vietittelen, mutta puhelimessa puhuminen on rasittavaa.
joo ihan totta. tai sit jos on asiaa niin sen asian lisäks tulee jotain ihan turhaa enkä jaksa kuunnella. puhelimessa puhuminen on rasittavaa..
Inhoan puhelimessa puhumista. Jätän vastaamatta aina jos kehtaan, mutta käytännössä aika harvoin kuitenkin. Jos joku ei vastaa soittooni, laitan viestin ja kerron asian siinä. En ikinä soita vain jutellakseni niitä näitä.
ja työssä joutuu asiakaspalvelun lisäksi puhumaan paljon puhelimessa. Kun tuun kotiin, paan puhelimen äänettömälle ja kaikki tuttuni myös tietävät sen. Useinmiten tuleekin viestejä ja soitan sitten kun jaksan takaisin. Ei mitään ongelmaa kun sanoo tutuille suoraan, että niin, mulla on puh yleensä äänettömällä syystä että... Ei ole vielä kukaan lakaissut mua pois elämästään sen takia.
Luulen, että puhelin paljastaa sen, kuinka paljon yhteistä juteltavaa todella on jonkun kanssa.
Yksi tuttava soittaa usein, sille on pakko välillä vastata, mutta mitään järkevää asiaa sillä ei yleensä ole. Paitsi jotain, että nähdäänkö, mutta sen jälkeen se lähinnä odottaa, että minä juttelisin sen kanssa. Piinallista!
Liittysikö tämä myös jotenkin siihen, onko auditiivinen tyyppi. En ole yhtään: kuuntelen musiikia tai radiota harvoin myös.
Luulen, että puhelin paljastaa sen, kuinka paljon yhteistä juteltavaa todella on jonkun kanssa. Yksi tuttava soittaa usein, sille on pakko välillä vastata, mutta mitään järkevää asiaa sillä ei yleensä ole. Paitsi jotain, että nähdäänkö, mutta sen jälkeen se lähinnä odottaa, että minä juttelisin sen kanssa. Piinallista! Liittysikö tämä myös jotenkin siihen, onko auditiivinen tyyppi. En ole yhtään: kuuntelen musiikia tai radiota harvoin myös.
Muitakin syitä kuitenkin löytyy. Jotkut tarvitsevat katsekontaktin nauttiakseen jutuista, ihan riippumatta siitä kuinka kovasti puhuttavaa on.
Itse en tykkää ollenkaan puhelimessa puhumisesta, mutta tunnen myös ihmisiä jotka muuten eivät juuri kommunikoi ihmisten kanssa. Kasvotusten menevät ihan lukkoon.
Ihmiset ovat erilaisia ja heillä on erityyppisiä kommunikointitapoja.
inhoan puhelimessa juoruamista, paitsi äitini ja sikojen kanssa. Minulla on myös yksi hyvä ystävä joka asuu kaukana ja usein sovitaan aika milloin soitellaan. Molemmilla meillä alle koulu ikäiset lapset ja usei ei saa sauhassa puhua.
Työni on tosi aikataulutettua, potilaiden kanssa "joutuu" juttelemaan päivän aikana useita tunteja yhteensä.Jokaista pitää kuunnella ja antaa aikaa. Kun pääsen kotiin haluan olla lapsen kanssa ja antaa hänelle aikaa mikä ei ole paljon kun aikaisin mennään nukkumaan.
Puhelin on lähes aina piippauksella/äänettömällä töissä ja kotimatkan julkisilla ja pysyy niin myös kotona. Vastaan puhelimeen jos jaksan. Ja oletan et ihmiset ymmästää laittaa viestin jos OIKEASTI on asiaa.
Yksi syy lisää tähän miksi inhoan puhelimessa puhumista/koko puhelinta joskus on ex mieheni harjoittama henkinen (ja fyysinen) väkivalta. Soitteli töihin, häiriköi vieteillä ja puheluilla pitkin päivää, uhkaili. Tavallista oli 1 pot ajan kuluessa (30-45 min)kun katsoin puhelinta 6 puhelua tullut, 5 tekstiviestiä tullut. Onneksi pääsin siitä hullusta eroon :(
Löytyi sattumalta tämä ketju.
En pahoita mieltäni koska ymmärrän, että jokaisella on oikeus olla vastaamatta puheluun ilman minkäänlaisia perusteluja.
Joku saattaa tykätä enemmän viesteistä koska saa harkita rauhassa mitä vastaa ja koska.
Joku taas saattaa soittaa siksi, että saisi vastauksen asiaansa heti. Sillon voi toki vastata, että täytyy miettiä asiaa tai vastaus voi olla suoraankin Ei.
Vierailija kirjoitti:
En pahoita mieltäni koska ymmärrän, että jokaisella on oikeus olla vastaamatta puheluun ilman minkäänlaisia perusteluja.
Joku saattaa tykätä enemmän viesteistä koska saa harkita rauhassa mitä vastaa ja koska.
Joku taas saattaa soittaa siksi, että saisi vastauksen asiaansa heti. Sillon voi toki vastata, että täytyy miettiä asiaa tai vastaus voi olla suoraankin Ei.
En toisaalta halua tietenkään pakottaa toista juttelemaan kanssani, jos ei huvita, mutta kieltämättä en enää pidä ystävänäni vaan hyvänpäivän tuttuna henkilöä, joka ei koskaan vastaa edes viesteihin, mutta kun hänellä itsellään iskee puheripuli pitäisi olla vastaamassa ja chattailemassa kyllä.
No en mitään. Soitan uudestaan tai laitan viestiä, ellei ehdi tekemmään samoin. Maailmassa on muutakin tekemistä kuin vahdata somea tai luuria.
No onpas se puhelimeen vastaaminen vaikeaa.
Hävittäkää kännykkä, ette tarvitse sitä, jos ette milloinkaan vastaa puheluihin, silloin pelkkä tabletti riittää ja ne teille näköjään, hyvin harvat puhelut, joita joudutte pakosta soittamaan, nehän voitte soittaa työ-puolison tai lapsen tai ystävän puhelimesta.
Ja mistä, koskaan , milloinkaan voi tietää, jos vaikkapa teille soittava ihminen on hädässä,
eikä sillä hetkellä voi tekstiviestiä lähettää.
Itselläni on vastaaja, tarkistan jätetyt heti kun mahdollista.
Minä en tarvitse ystävää, joka ei vastaa puhelimeen.
Ymmärrän työaika ja ilta- ja aamurajoitukset sun muut, jolloin ei voi vastata.
Joka haluaa olla tavoittamattomissa jatkuvasti, sopii minulle, en häiritse.
Eihän kukaan voi olla puhelimen ääressä koko ajan. Jos joku ei vastaa, ajattelen hänellä olevan kiire juuri sillä hetkellä tai olevan menossa. Tärkeässä asiassa laitan viestin perään tai soitan uudestaan. Yleensä he soittavat takaisin. Itsekin soitan takaisin, jos en jostain syystä kuullut puhelinta tai voinut vastata hankalassa paikassa.
Jos joku ei vastaa koskaan puhelimeen tai viesteihin eikä ole koskaan oma-aloitteisesti yhteydessä minuun, arvelen, ettei hän halua enää pitää yhteyttä. On aika hankalaa olla tekemisissä henkilön kanssa, josta ei tiedä, haluaako hän olla yhteyksissä seuraavan kerran ensi viikolla vai puolen vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
No onpas se puhelimeen vastaaminen vaikeaa.
Hävittäkää kännykkä, ette tarvitse sitä, jos ette milloinkaan vastaa puheluihin, silloin pelkkä tabletti riittää ja ne teille näköjään, hyvin harvat puhelut, joita joudutte pakosta soittamaan, nehän voitte soittaa työ-puolison tai lapsen tai ystävän puhelimesta.
Ja mistä, koskaan , milloinkaan voi tietää, jos vaikkapa teille soittava ihminen on hädässä,
eikä sillä hetkellä voi tekstiviestiä lähettää.Itselläni on vastaaja, tarkistan jätetyt heti kun mahdollista.
Puhelinta on kätevämpi kuljettaa mukana kuin tablettia, joten en hävitä puhelinta, vaikka en puhelimeen aina vastaa enkä soita juuri koskaan kenellekään.
Olen skipannut puhelimeen vastaamattomat idiootit elämästäni.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä ! Luulisi tajuavan, kun en vastaa mut ei ,soittaa vaan, ja en vastaa. En yksinkertaisesti jaksa ihimisiä-olen loppuunpalamisen partaalla.
tai soita itse takaisin, lakaisen ko. tyypin heti pois elämästäni.
En tuhlaa turhiin ihmisiin aikani.