Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää parisuhdetta. Muita?

Vierailija
15.02.2015 |

Alkuhuuman jälkeen alkaa ahdistus ja myöhemmin riitely ja irti päästäminen on aina valtava helpotus. Tunnen saavani oman itseni takaisin ja voivani hengittää vapaasti. 

Yritin kyllä olla parisuhteissa 16 vuoden ajan ja lopullinen päätös luopua niistä tuotti vain sisäisen rauhan tunteen. En ole edes surullinen, vaan tyytyväinen itseeni kun en enää murru sosiaalisen paineen alle ja yritä olla väkisin "normaali" parisuhdeihminen. 

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
22/182 |
03.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:18"]

Minulle sopisi sellainen parisuhde, että asuttaisiin erillään ja nähtäisiin silloin kun haluaa nähdä, oli se sitten 4 krt viikossa tai kerran kuukaudessa. Itse voisi lähteä vaikka tunnin varoitusajalla Lontooseen ilman, että täytyy kysyä lupa tai sopia miehen kanssa käykö tämä. Jos lapsia olisi niin sekin olisi ihanaa, että lapsia voitaisiin hoitaa välillä erikseen, välillä yhdessä. Olisi sekä perhe-elämä että myös omaa aikaa.

[/quote]

Tuota minäkin olen miettinyt, tosin haluaisin ehdottomasti naimisiin. Pelkkä parisuhde ei riitä. Laitan poikki, jos en voi ajatella naimisiin menoa vastapuolen kanssa tai ilmenee, että hän ei halua naimisiin. En myöskään harrasta irtosuhteita enkä seksisuhteita. Seksisuhteessa elävä ei oikeastaan ole sinkku, hän on suhteessa - fyysisessä sellaisessa. Joillakin tällaisia kontakteja on useampia, tarvittaessa pyydetään yökylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tilaan vaan pitsan kun panettaa, enkä maksa rahalla. Kuka jaksaa katsella tuollaista nisäkästä kotonaan piereskelemässä, jos ei halua lapsia?

Vierailija
25/182 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en enää halua. Minä olen ilmeisesti ollut aina niin huonotasoinen nainen etten ole saanut yhtään sellaista hyvää miestä. Minulla ei ole ollut valinnanvaraa. Hiljalleen olen tottunut tähän, enkä enää viitsi hakata päätä seinään tai alistua hakattavaksi kuten tähän asti.

Myöskin terveydentilani ja tietysti tuo olemus on entisestään laskenut niin, ettei minulla ole enää mitään annettavaa kellekään. Olisin vain taakka, ja kieltämättä myös rahallisesti.

Vierailija
26/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samanlainen tyyppi! :)

Vierailija
27/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:52"]

Täällä samanlainen tyyppi! :)

[/quote]

Saisiko kuulla perusteluja? Milloin lakkasit yrittämästä? Miten "korvaat" parisuhteen puuttumisen? 

Vierailija
28/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ero meneillään, ja ajatukset on tuommoisia. Tosin varmaan joskus taas erehdyn ja rakastun. Pitäisi vaan muistaa tämä hetki, sillä edessä se olisi taas rakastumisen myötä.

Vierailija
29/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palstalogiikan mukaan, ei enää koskaan seksiä. Hpv ja muut sukupuolitaudit tarttuu AINA irtosuhteista.

Vierailija
30/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haluaisin että osaisin päästää irti. Miten?
Haluan olla onnellinen. En uskalla. Olen kateellinen sulle.

Vierailija
31/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mitä haluan. Nyt kun ei ole parisuhdetta, olo on levollinen. Toisaalta aivoni kaipaavat virkistävää keskustelukumppania. Mitä teen kaikilla ajatuksillani, kun en voi jakaa niitä jonkun kanssa kun ne putkahtelevat mieleeni. Ja sitten, haluaisin matkustella ja rohkea mies olisi  ihanaa seuraa. Jne. Ja lopuksi, jos elämässä olisi hyvä rakastava mies, niin olisihan se hienoa, mutta sellainen onnenpotku on yhtä todennäköinen kuin lottovoitto, joten en käy kuvittelemaan.

Vierailija
32/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:55"]

Just ero meneillään, ja ajatukset on tuommoisia. Tosin varmaan joskus taas erehdyn ja rakastun. Pitäisi vaan muistaa tämä hetki, sillä edessä se olisi taas rakastumisen myötä.

[/quote]

Parisuhteella on oma "tappavanvarma" syklinsä. Arki on niin ylitselyövä...Sen unohtaa, kun katselee liikaa elokuvia, mainoksia ja viihdeuutisia.

Vierailija
33/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ratkaisu. Takana kaksi pitkää (viimeisin 15 vuotta naimisissa) parisuhdetta. Lapset 3 kpl tehty. Ei enää suhteita! Ajatuskin ahdistaa. Haluan olla vain yksin. Oma rauha, omat säännöt, oma koti, omat aikataulut lasten kanssa.. Miksi vaihtaisin, en tiedä ainuttakaan molempia osapuolia tyydyttävää pitkää parisuhdetta! Saati koko ajan vaihtuvia suhteita. Ei ei. Hyvät ystävät riittävät :)

Vierailija
34/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, en kaipaa parisuhdetta yhtään. Lapsia kyllä haluaisin, mutta en jaksa jakaa arkea toisen aikuisen kanssa. Haluan omaa tilaa ilman, että minun täytyy sopia toisen aikuisen kanssa mitä tehdään jne.

Vierailija
35/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen primitiisemmät tarpeet on nälkä ja lisääntyminen nykyyään ihmisellä on jo mahdollisuus kehittyä tästä eteenpäin ja ihmiselle nousee myös muita korkeampia ja ylevämpiä vaatimuksia ja tarpeita. Kaikkialla maailmassa missä ihmisten elinataso ja koulutus nousee vahvistuvat muut tarpeet ohi nälän ja lisääntymis vietin. Väkiluku kasva vain ja ainoastaan huonostikoulutettujen ryhmässä...kaikkialla maailmassa.

Parisuhteeseen sijaan tärkeimmäksi suhteeksi ovat nouseet ystävyyssuhteet, parisuhteista kuin yli puolet hajoaa ja ihmisillä on nykyään useita suhteita elämän aikana, eli jossain olikin tutkimus että näin tässä tulee käymään eli ystävyyssuhteet nousee ohi perinteisen parisuhteiden.... 

Vierailija
36/182 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on kaksikymmentävuotisen vaikean perheavioliiton jälkeen ollut jo viisi vuotta sellainen parisuhde, että meillä kummallakin on omat kodit ja oma sosiaalinen verkosto aikuisten lastemme, sukulaisten ja ystävien kanssa ja sitten kahdenkeskeinen elämä noin kuusi kertaa vuodessa olemme yhdessä suunnilleen viikon ajan, vaikka samassa kaupungissa asumme. Muutoin olemme yhteydessä sähköpostitse. Mies ei tykkää matkustella ja minä haluan matkustaa yksin.

Tarvitsemme molemmat paljon omaa tilaa ja aikaa, koska teemme vaativaa työtä kulttuurin parissa. Olemme onnellisia. Ja myöskin uskollisia. Tällä tyylillä aiotaan mennä myös tulevaisuudessa, koska meille tämä on ihanne. Keski-ikäisiä ollaan.

Tällainen suhde sopii meille, mutta minun joissakin ystävättärissäni se herättää kummastusta.

Vierailija
37/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:57"]

En ole varma, mitä haluan. Nyt kun ei ole parisuhdetta, olo on levollinen. Toisaalta aivoni kaipaavat virkistävää keskustelukumppania. Mitä teen kaikilla ajatuksillani, kun en voi jakaa niitä jonkun kanssa kun ne putkahtelevat mieleeni. Ja sitten, haluaisin matkustella ja rohkea mies olisi  ihanaa seuraa. Jne. Ja lopuksi, jos elämässä olisi hyvä rakastava mies, niin olisihan se hienoa, mutta sellainen onnenpotku on yhtä todennäköinen kuin lottovoitto, joten en käy kuvittelemaan.

[/quote]

Olen voinut keskustella ystävieni kanssa vapautuneemmin kuin miehen kanssa. Samoin olen halunnut matkustella miehen kanssa, mutta loppujen lopuksi tajusin, että yksin matkustelu sopiikin minulle paremmin. Ei ikuisia kompromisseja. 

Kyllähän minäkin ajattelin löytäväni sellaisen rauhallisen, tasaisen, avoimen, rehellisen, itsenäisen ja itsensä tuntevan miehen, jonka kanssa elämä olisi tasaisen helppoa ja riittävän syvällistä ja innostavaa, mutta haaveeksi jäi. Lähinnä päädyin miesten äidiksi. Oman ikäiseni olivat eksyksissä itsensä kanssa. En sitten tiedä muuttuuko mieleni vanhana. Nyt parisuhde tuntuu vähän samalta kuin palkaton työkokeilu tai työpaja. Ap

Vierailija
38/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:59"]

Sama ratkaisu. Takana kaksi pitkää (viimeisin 15 vuotta naimisissa) parisuhdetta. Lapset 3 kpl tehty. Ei enää suhteita! Ajatuskin ahdistaa. Haluan olla vain yksin. Oma rauha, omat säännöt, oma koti, omat aikataulut lasten kanssa.. Miksi vaihtaisin, en tiedä ainuttakaan molempia osapuolia tyydyttävää pitkää parisuhdetta! Saati koko ajan vaihtuvia suhteita. Ei ei. Hyvät ystävät riittävät :)

[/quote]

Kuulostaa tutulta. Olen saanut kyllikseni parisuhteista. Vapauden vaihtaminen jonkinlaiseen näennäiseen turvallisuuteen ei ole koskaan ollut sen arvoista. Ap 

Vierailija
39/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:01"]

Ihmisen primitiisemmät tarpeet on nälkä ja lisääntyminen nykyyään ihmisellä on jo mahdollisuus kehittyä tästä eteenpäin ja ihmiselle nousee myös muita korkeampia ja ylevämpiä vaatimuksia ja tarpeita. Kaikkialla maailmassa missä ihmisten elinataso ja koulutus nousee vahvistuvat muut tarpeet ohi nälän ja lisääntymis vietin. Väkiluku kasva vain ja ainoastaan huonostikoulutettujen ryhmässä...kaikkialla maailmassa.

Parisuhteeseen sijaan tärkeimmäksi suhteeksi ovat nouseet ystävyyssuhteet, parisuhteista kuin yli puolet hajoaa ja ihmisillä on nykyään useita suhteita elämän aikana, eli jossain olikin tutkimus että näin tässä tulee käymään eli ystävyyssuhteet nousee ohi perinteisen parisuhteiden.... 

[/quote]

Jep, meillä on täällä vielä varaa valita. Tai kun lapset on tehty, alkaa kiinnostaa toisenlaiset asiat. Parisuhde on ikään kuin täyttänyt tarkoituksensa. Ap

Vierailija
40/182 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 11:57"]Eli palstalogiikan mukaan, ei enää koskaan seksiä. Hpv ja muut sukupuolitaudit tarttuu AINA irtosuhteista.
[/quote]

Niin. Niinkin voi elää. Ja en ole mikään haluton frigidi, mutta irtosuhteet ei tule kysymykseen, joten 15 v ilman seksiä. Ja elossa olen. Elämässä on muutakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi