Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 31-vuotias akateeminen ja lukenut noin kymmenen romaania, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
04.08.2012 |

Lukuunottamatta lukion äidinkielen esitelmiä varten luettuja romaaneja (tai ehkä nekin pitää laskea tuohon mukaan). Joitakin olen tosin lukenut muutaman kerran.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvinnyt noin vähällä lukemisella? mää oon lukenu satoja ja taas satoja klassikoita alkuperäiskielillä, mikä minun tapauksessa tarkoittaa saksaa ja ruotsia ja suomea...

Vierailija
22/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut Raamattua, mut en laske sitä romaaniksi.. En laskenut Raamatun kirjoja mukaan.

Vanhan Testamentin puolella on erilaista kertomustyyppistä tyylisuuntaa kuin Uuden puolella - kuten tiedetään, ovat olleet monien legendaaristen historiallisten leffojen pohjana. Tosin näkisin, että Uuden Testamentin kirjoitukset ovat tärkeämpiä meille tämän hetken ihmisille http://www.credo.fi/raamattu/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen samanikäinen ja myös akateeminen. Mut luettuja romaaneja on pari sataa, joista ihan aikuisten romaaneja kolmannes. Loput yläaste-aikana ja nuorempana luettuja kirjoja nuorten osastolta (osa paksumpia, osa ohuempia, mukana myös Sofian maailma). Myös enkuksi on tullut luettua joitain noista. Pitänee etsiä lista jossa on 100 kirjaa jotka jokaisen pitäisi lukea ja katsoa montako niistä on jäljellä.

mies on houkutellut minut aina katsomaan telkkaria, olen palstaillut aikoina joina olisin voinut lukea (iik oonko nyt liian rehellinen)...jos lapsena ja nuorena luetut laskee mukaan luku on varmaan 80-100? (En ole kyllä yhtään varma...) Tarkoitatko Iltasanomien listaa? Laskin että olisin lukenut 6 siitä listasta (ja nyt tuntematon sotilas menossa) ap

Itse olin lapsena oikea lukutoukka, ja moni kirja tuli luettua pariin kertaan, toi pari sataa lienee aika alakanttiin, jos lasketaan _kaikki_ lukemani fiktiiviset kirjat.

Faktaversioista nyt puhumattakaan... Kaikenlaisia nuorten ja lasten tietokirjoja on luettu kannesta kanteen ja on niistä tarttunutkin päähän jotain, sekä suomeksi että "kolmannella kotimaisella" siis enkuksi. Sitä kun olen osannut jo ennen kouluun menoa.

Tuntematon ihan hyvä, itselläni menossa Dorian Greyn muotokuva. Leffan kun olen nähnyt niin piti kirjakin lukea.

Tuosta muuten puuttuu Poen tarinat kokonaan. Liekö alkuperäisessä listassa. Raven on tarinana semmoinen, että jokaisen se pitäisi lukea. Enkuksi.

Vierailija
24/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Havukka-ahon ajattelija

- Nancy (monta kertaa)

- Thomas Harris – Uhrilampaat (en ole ihan varma, mut se on tuolla kaapissa...jos haluan lukea)

- Juhani Aho – Rautatie (tai sit se oli Juha)

- Aleksis Kivi – Seitsemän veljestä (mut tää kuulu niihin "koulutehtäviin", tykkäsin tosin, suunnitelmissa lukea uudelleen)

Olisinkohan 10 lukenut tuosta listasta.

ap

Vierailija
25/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuitenkin alakouluikäisenä lukenut jotain lasten- ja nuortenkirjoja?

lapsena (ja nuorena). ap

Et ole tosiaan erityinen poikkeus ei-humanistiksi. Kynnys siirtyä lasten- ja nuortenkirjoista aikuisten romaaneihin on yllättävänkin korkea monelle lukuintoiselle. Ja suoraan sanottuna moni aikuisten romaani on paljon tylsempi ja huonommin kirjoitettu kuin parhaat lasten romaanit.

kuitenkin tykänyt lukemisesta... (mut silti esim. roikun tässä ketjussa ja kirjoitin tämänkin turhan viestin)

ap

Vierailija
26/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvinnyt noin vähällä lukemisella?

sori nyt vaan :)

ap

Vierailija
27/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta muuten puuttuu Poen tarinat kokonaan. Liekö alkuperäisessä listassa. Raven on tarinana semmoinen, että jokaisen se pitäisi lukea. Enkuksi.

ap *poistuu nyt tekemään hommia ja lukemaan*

(Ja kyllä tämä tästä, toivoin että luetteujen kirjojen luku nousee seuraavalla kympillä selvästi)

Ulkomaalaisia kirjoja en ole edes uskaltautunut lukemaan, mutta ehkä aloitan tuon yllämainitun ensimmäisenä englanninkielisenä kirjana.

Vierailija
28/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos akateemisuutesi ei ole suomen kielen alalta, niin ei hätää :)

suomen kielen opintoihin. Tunnen paljonkin suomen kieltä opiskelleita, jotka eivät lue kirjallisuutta.

Vierailija
29/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen jatkuvasti. Minulla on pelkästään omassa kirjastossa noin tuhat luettua kirjaa. Siihen päälle kymmenien vuosien aikana kirjastosta lainatut ja luetut kirjat.

Innostuin tosissaan lukemisesta kolmannella luokalla. Eikä into ole vieläkään laantunut. Ikää jo 46 v.

Vierailija
30/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.kirjojentakana.fi/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolema…" alt="http://www.kirjojentakana.fi/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolema…">http://www.kirjojentakana.fi/100-kirjaa-jotka-tulee-lukea-ennen-kuolema…;

Luettujen määrä: 25, lisäksi toinen mokoma, joiden tarina on tuttu muuta kautta. Eli paljon tekemistä :)

t 17

Luettuja 48. Pari osittain esim. Kalevala. Pari kirjailijaa on sellaisia, etten ole heidän kirjojaan jaksanut lukea.

se 46v lukutoukka:-)

Vierailija
31/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luen jatkuvasti. Minulla on pelkästään omassa kirjastossa noin tuhat luettua kirjaa. Siihen päälle kymmenien vuosien aikana kirjastosta lainatut ja luetut kirjat.

Innostuin tosissaan lukemisesta kolmannella luokalla. Eikä into ole vieläkään laantunut. Ikää jo 46 v.

Voisitko perustella paremmin kuin itsesi kautta?

ap

Vierailija
33/33 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua kysyä, mutta haluan sanoa, että paljosta olet jäänyt paitsi ja jäät.

akateemiseksi pääsee kyllä ilman romaanejakin.

itse olen äidinkielenopettaja, joka luki ala-asteella vain Nti etsivät, yläasteella en mitään, lukiossa muutaman hassun kirjan. Sen jälkeen sitten opiskellessani oli pakko lukea. Paljon. Edelleen luen ihan älyttömästi.

Harmittaa, etten lukenut lapsena ja nuorena. Silti kirjoitin L:n yo-kirjoituksissa äikästä. Pidän entistä itseäni sivistymättömänä.

Kirjat avaa uusia maailmoja! Ihanaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan