Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten arvioit hintoja ruokakaupassa?

Vierailija
04.08.2012 |

Katsotko useammin, mitä tuote maksaa kappaleelta vai mitä se maksaa kilolta? Vaihteleeko se tuoteryhmittäin? Onko jotain sellaisia tuoteryhmiä joissa et katso hintaa ollenkaan, ja vastaavasti sellaisia joissa teet valintoja hyvinkin pienten hintaerojen perusteella?

Tuli tänään mieleeni kun laitoin lounasta jonka raaka-aineet olin mielestäni saanut tosi edullisesti, enkä pystynyt yhtään muistamaan mitä ne sitten olisivat maksaneet...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kuulun siihen Nielsenin kuluttajapaneeliin, eli skannaan kaikki ostokseni ja merkkaan hinnat. Olen oppinut suurinpiirtein muistamaan mitä mikäkin maksaa.

Vertailen pääsääntöisesti kilohintoja.

Joitain tuotteita on, joista en juuri hintaa katso. Ne ovat sellaisia, joista olen halvempia versioita kokeillut, enkä ole tykännyt, joten ostan aina sen tutun merkin ilman hinnan katsomista.

Mutta saatan siis ostaa tuotteen sen perusteella, että se on muutaman sentin halvempi kuin vastaava toinen tuote.

Vierailija
2/4 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi sellaisissa tuotteissa joita ostan tositosi usein, joista kappalehinnat ovat tulleet tutuiksi.

Pidän itseäni todella hintatietoisena ihmisenä, mutta välillä tulee itsellekin mieleen että onko sillä nyt lopulta mitään merkitystä mitä joku margariini maksaa, kun sitä ei mene kuin muutama rasia vuodessa, tms. Jotenkin sitä päätyy kyttäämään hintoja.

Ja sitten olen kyllä myös helposti harhautettavissa isolla TARJOUS-kyltillä. Ei tarvitse olla kuin esim. 4 senttiä halvempi kuin normaalihinta, en jotenkin muista kiinnittää siihen huomiota vaan juoksen heti sen tarjouksen perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kuitenkin kilohinnaltaan kalliimman, jos pakkauskoko on sellainen, mitä tarvitsen. Se kilohinnaltaan halvempi on kuitenkin yksikköhinnaltaan kalliimpi. Jos osa tuotteesta menee roskiin, niin sehän se vasta kallista onkin.

Mulle kelpaa hyvin kaupan halpismerkitkin, jos ne ovat laadultaan kelvollisia. Perunat, vihannekset ja juurekset ostan mahdollisimman lähellä viljeltyinä, ulkolaisia en osta ollenkaan. Hedelmissä tämä ei sattuneesta syystä päde. Kotimaisia omenia ostan syksyisin siihen asti kun niitä on tarjolla, harmi vaan, että ne ovat paljon kalliimpia kuin ulkolaiset.

Vierailija
4/4 |
04.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enimmäkseen. Isossa perheessä kun usein ostetaan isoja pakkauksiakin. Eli ei ole pelkoa roskiinmenemisestä.

Teen myös valintoja terveellisyyden kannalta eli esim. margariinista ja öljyistä valitsen kalliimman tuotteen aina. Meillä menee rasia viikossa margariinia ainakin.

Juuri eilen mietin kaupassa kuinka ruoka on taas kallistunut. Ja meilläpäin ei enää ole -50%:n tuotteitakaan kaupoissa, alet on vaan -30% tai jopa vaan -20%.

Sellaisia tuotteita, joita menee hyvin vähän esim. vuoden mittaan, saatan valita kalliimmastakin päästä mutta perustarpeita koitan valita aina edullisempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi