Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi maksaa mun lomamatkan, mies vai minä?

Vierailija
03.08.2012 |

Avomiehen tulot on 8 kertaa suuremmat kuin mulla. Oma tilini on yleensä tyhjä ennen seuraavaa palkkaa, eli on älyttömän vaikea säästää yhtään juuri nyt.

Miehen mielestä meidän lomamatkan pitää olla niin halpa että pystyn maksamaan oman osuuteni. Mies maksaa oman ja lasten matkat. Vaikka hänellä ei siis rahasta ole pulaa.

No, näyttää siltä ettei tule matkaa.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen mies

Vierailija
2/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mies on maksanut varausmaksun ja minä loput. Mutta siis pankkitilin saldon mukaan on maksut hoidettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisiin menoihin mies maksaa 8x enemmän, eikös se ole reilua. Jos ruoka maksaa 80e, sä maksat 10egee ja ukko 70egee. yhteiset tulot ja yhteiset menot, jos on yhteisiä lapsia ja molemmat yrittää kuiteskin.

Mun mies vähän samanlainen, osaan samaistua sun tilanteeseen, samasta jutusta väännetään täällä, vaikka ei ihan noin isot erot.

Vierailija
4/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheelle suosittelen tiliä, jonne molemmat vanhemmat laittaa esim. 30% kaikista tuloistaan ja tuistaan ja niistä sitten maksetaan yhteiset menot.

Vierailija
5/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole varaa lomamatkaan, niin et tietenkään voi sellaista maksaa. Eli mies menee yksin lasten kanssa tai sitten jos haluaa sinut mukaan, hänen on maksettava sinut mukaan. Ei voi maksaa, jos ei ole rahaa.

Jos haluaa pitää eri rahat suhteessa ja 50/50 menojaon, on ymmärrettävä, että joko oma elintaso pitää sopeuttaa köyhemmän varoihin tai sitten elettävä kahta eri elintasoa. Epäilen, ettei moni jaksa pidemmän päälle jälkimäistä vaan joko eroavat tai sitten toteavat täysin erilliset rahat järjettömäksi, jos haluavat kuitenkin asioita puolisonsa kanssa tehdä. Tai sitten ovat niin pihejä, että kykenevät köyhäilemään puolisonsa kanssa.

Vierailija
6/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sinä sitten huilaamaan kotiin ja nauti olostasi, kun ukko hoitaa lapsia lomakohteessa. Ehkä ensi kerralla kukkaron nyörit vähän aukee.

Vierailija
7/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala mies sulla. Kyllä perheenä pitäsi ajatella nuo raha-asiat eri lailla. Meillä ei noinkaan suuret tuloerot mutta ilman muuta mieheni maksaa minunkin matkani, muuten ei ikinä päästäisi minnekään.

Vierailija
8/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, mihin se sun palkkasi menee.

jos se menee perheen yhteisiin menoihin, niin mies voisi asiassa tulla vastaan. En silti tajua, miksi miehen pitäisi maksaa KOKONAAN myös sinun matkasi.

jos taas törsäät sen omiin menoihisi, niin sitten ymmärrän miehesi näkökannan.

Vierailija
9/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä niin vaatimattomasti kuin vaan voi, ja rahat menee arjen pyörittämiseen.

Kyllä, jos jonain kauniina päivänä saan muutaman lantin kokoon, ei tuo ukkeli lähde mukaan lomalle, vaan lapset ja minä. Jotenkin menee lomahalut tuommoisen kiristäjän ja taloudellisen aseman väärin käyttäjän kanssa. Ap

Vierailija
10/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään tasa-arvoiseissa maassa. Se tarkoittaa sitä, että nainen on hyvä ja maksaa itse vaan.

Maksaisitko muka itse miehen matkan, jos hällä ei olisi rahaa?

- Et, vaan ottaisit äkkiä eron sellaisesta köyhimyksestä.

Nainen, jolle miehen pitää antaa rahaa on yksiselitteisesti huora, vaikka olisi oma aviopuoliso.

Vierailija
11/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään tasa-arvoiseissa maassa. Se tarkoittaa sitä, että nainen on hyvä ja maksaa itse vaan.

Nainen, jolle miehen pitää antaa rahaa on yksiselitteisesti huora, vaikka olisi oma aviopuoliso.

T. Yksi huora

Vierailija
12/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi vaatia toista maksamaan sun kuluja. Vaikka se herrasmiesmäistä/mukavaa olisikin. Paska mies, minkäs teet.

Vierailija
13/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes asu miehen kanssa samassa taloudessa ja silti raha-asiat hoituvat sujuvasti. Jos haluamme lähteä lomalle matkan maksaa se, jolla siinä kohtaa on tilillä rahaa. Matkalla ollessa se maksaa jolla on rahaa. Kun käydään kaupassa se maksaa jolla on rahaa. Hittoako sitä laskemaan, kyllä se aina jossain vaiheessa tasoittuu.

Mulla menisi hermot, jos pitäisi rahoja ja maksuja vahtia. Niin ja meillä tosiaankin molemmat hoitavat omat "talousmenonsa", siis kiinteät kulut, ruokaostoksia ei siis lasketa.

Vierailija
14/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole varaa niitä elättää. Eli miksi ihmeessä olet tilanteessa, jossa sinulla ei ole rahaa? Katso peiliin, syyllinen on siellä.

Lomat ja huvit pitää pystyä itse maksamaan myös perheessä. Olet aikuinen, et voi olettaa, että pappa betalar.

Vierailija
15/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen pitää elättää nainen. Suomessa vuonna 2012 tasa-arvosta ei ole tietoakaan.

Vierailija
16/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshuora!

Enpä olisi tuotakaan tiennyt ilman av:ta. Jotenkin kuvittelin, että aikuisten ihmisten liitto on myös taloudellinen. Mä en ymmärrä missä vaiheessa se onkaan mennyt niin, että taloudelliset asiat on niitä, joissa ei tarvitse sopia ihan todellista liittoa...

Vierailija
17/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta on loppupeleissä aina enemmän iloa kuin suomalaisesta naisesta. Mies, joka maksaa naisen kuluja on vain ja ainoastaan hölmö.

Vierailija
18/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap töissä vai kotihoidontuella tms..?

Vierailija
19/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta on loppupeleissä aina enemmän iloa kuin suomalaisesta naisesta. Mies, joka maksaa naisen kuluja on vain ja ainoastaan hölmö.

Ymmärtäväinen, ihmisläheinen, tasa-arvoinen, tyhnä, idiootti, joku muu mikä?

Vierailija
20/69 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteisiin menoihin mies maksaa 8x enemmän, eikös se ole reilua. Jos ruoka maksaa 80e, sä maksat 10egee ja ukko 70egee.

10e x 8 = 80 :P Eli esimerkissä mies maksaa 7x enemmän, ei 8.

Mutta, jatkakaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi