Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian " hyvä" muiden mammojen seuraan?

Vierailija
25.11.2005 |

Onko joku törmännyt vastaavaan?

Ongelmana on etten saa kavereita toisista äideistä, lapsettomia kavereita ja ystäviä kyllä on ja heidän kanssaan ei mitään ongelmaa tutustua.

Olen nuori, kahden lapsen äiti (en kuitenkaan teini äiti).

Olen palautunut nopeasti normaaleihin mittoihin molempien lasten synnytyksen jälkeen joten olen hoikka.

Pukeudun siististi ja muodikkaasti, puen myös lapseni kauniisti.

Lapseni ovat suht nopeita kehityksessään, tästä esimerkkinä: molemmat ovat kävelleet tukea pitkin 7kk ikäisinä. Esikoinen ilman tukea 9kk ja nuorimmainen joka nyt 10kk työntää nukenrattaita jo sujuvasti, seisoo ilman tukea, mutta ei vielä kävele.

Muutenkin olleet ns. helppoja lapsia, nukkuneet kokonaiset yöt n. 2kk ikäisestä alkaen, eivätkä ole muutenkaan turhia kitisseet.

Esikoinen (5v) käyttäytyy yleensä mallikelpoisesti niin pihalla leikkiessään kuin kaupan karkki/lelu hyllyilläkin kieltävän vastauksen saatuaan. Hän tulee jopa pihalta sisään kysymään lupaa saako ottaa piha kaverilta karkin tms..

En kuitenkaan mainosta lasteni osaamisia/tekemisiä hiekkalaatikon reunalla. Vastaan kyllä jos asiasta minulta suoraan kysytään.

Kerran ystäväni kanssa jutellessa ks. asiasta, hän leikkimielisesti väitti sen johtuvan keskivertoa paremmasta autostamme parkkipaikalla!

Olenkin nyt ajatellut voisiko tuo tutustumis vaikeus tosiaan johtua jonkinlaisesta kateudesta?

Koska paremmin tuntematta, meitä voisi luulla varakkaammiksi kuin mitä todella olemme.

Itse olen koti äitinä, esikoinen käy silti osa päivä hoidossa perhepäivähoitajalla ja miehelläni on vähän työ tunteja työn erikoisuudesta johtuen.

Lapsilla leikkii pihalla reimatec haalareissa ja rattaina on Teutonia Joe matkarattaat (6kk käytettynä ostetut) ja parveke rattaina esikoiselle uutena ostetut emmaljungan yhdistelmät.

Lisäksi vielä parkkiruudusta löytyy vain 4v vanha auto, jonka olen isältäni perinyt (ennen kuin muutimme nykyiseen asuntoon).

Minä en arvostele ihmisiä ulkonäön tai varallisuuden tmv. perusteella.

Olen yrittänyt aloittaa keskusteluja muiden pihan äitien kanssa, mutta ne ovat jääneet muutamiin lauseisiin ja " Hei" pihalla nähtäessä. Olemme asuneet yhtiössä jo melkein vuoden.

En keksi muutakaan syytä tälle kuin kateus, niin naurettavalta kuin se kuulostaakin! Mitään tallaista ei ole lapsettomien naisten kanssa!

Kaipaisin lapsillekkin kivaa kyläily seuraa ja itselleni äiti kavereita, mutta aika toivottomalta näyttää!

Onneksi on sentään yksi vanha ystävä jolla samanikäinen lapsi kuin meidän esikoinen ja muutama muukin kaveri on saamassa tai suunnittelee perheen perustamista.

Kertokaa jos kokemusta vastaavasta tai muuten vain!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestin tarkoituksena ei ollut provosoida ketään. Kysyin vain muiden kokemuksia ja neuvoja tähän tilanteeseen!

Tarkennus pariin asiaan:

Minä en MAINOSTA ostoksiani ja ostan myös paljon vaatteita ym. kirpputoreilta käytettyinä. Mieluummin mainitsen jostain erikoisen halvasta kirpputori löydöstä!

En luule olevani sen erikoisempi kuin muutkaan ihmiset!

Ne emmaljungan yhdistelmät ovat tällä hetkellä 5v vanhat (ostettu esikoiselle uusina) niin kuin ap viestissä lukikin! Ja ne ovat parveke vaunuina koska eivät mahdu autoon. Muutenkin tykkään ulkoillessa käyttää matkarattaita, ennen kuin on paljon lunta.

Olemme normaalisti toimeentulevia ihmisiä, emme varakkaita.

Meillä ei olisi varaa itse ostaa minkäänlaista uutta autoa.

Auton olen saanut perintönä!

Minulla ei ole minkäänlaisia ongelmia sosiaalisessa kanssa käymisessä LAPSETTOMIEN kanssa.

Ilmeisesti osa äideistä vain ovat niin kateellisia tai muuten vain niin itsekeskeisiä, etteivät voi jutella/tutustua äiteihin jotka pukeutuvat erilailla kuin he itse tai ovat hoikempia kuin he!

Osa viestiin vastanneistakin näyttäisi kuuluvan juuri noihin kateellisiin äiteihin!

Ja mitä oikein kirjoitukseen tulee..

En todellakaan huomannut osallistuvani oikeinkirjoitus kokeeseen!

Kiitos asiallisista vastauksista!

Kiva huomata että en ole ainoa tässä tilanteessa!

Suvaitsevaisuutta toivoisin ihmisille puolin ja toisin.

Ulkoisesta olemuksesta huolimatta voi kyseessä olla tutustumisen arvoinen ihminen!

Ei sitä voi tietää minkälaisen ystävän menettää ja vain sen takia ettei voi puhua tuolle, kun sillä on tuollaiset vaatteet!

Vierailija
2/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikessa sosiaalisessa kanssakäymisessä on kyse henkilökemioista. Samanlaiset ajautuvat samanlaiseen seuraan. Ilmeisesti sinun hiekkalaatikkotuttusi ovat vain niin erilaisia kuin sinä. Sinun tyyppiset ihmiset käyvät jossain toisaalla.

Et kerro missä asut, mutta koetapa vaihtaa puistoa. Löydät samanhenkiset ihmiset jostain muualta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et löydä sitä naapurin kaljoittelevasta ja lihavasta katkerasta ja rääväsuisesta tuulipukumammasta joka pistää viimeset rahansa röökeihin ja lapset kulkevat rääsyissä.Todennäköisesti nämä naapuruston puistossa olevat mammat on sellaisia kyräileviä ja kateellisesti naapureita kyttääviä ihmisiä.Jos olet vähän erilainen kuin he et kuulu heidän " piireihinsä" .

Jos olen väärässä ja ovat ihan kunnollisia ihmisiä niin ehkä sinun kannattaisi nähdä hieman vaivaa ystävyyden eteen,mutta vain sellaisten ihmisten kanssa,jotka sen ansaitsevat!

Vierailija
4/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet oikeasti avoin, ystävällinen ja kiinnostunut muistakin kuin itsestäsi, saat takuuvarmasti ystäviä.

Vierailija
5/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö paikkansa??

Vierailija
6/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että eliittipiiri kokoontuu tuolla Hesan kaffe-paikoissa, tietenkin stokka on myös hyvä paikka tavata mielenkiintoisia äitejä. Onnea matkaan

Vierailija
7/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette asuneet ko paikassa vuoden ja esikoisesi on jo 5v ETKÄ ole muiden äitien kanssa keskustellut kuin " moi" , niin tuskin he tietävät milloin sinun vekarasi ovat kävelleet tukea pitkin tms.

Sen sijaan monessa paikassa on sisäpiirimeininkiä sillä lailla, ettei uusia naamoja hyväksytä kuin pitkän ajan kuluessa.

Vierailija
8/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kriteereillä olenkin sitten supersexmo jne.

Vierailija
9/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin 25-vuotias, mutta näytin 18-vuotiaalta. Minusta tuntui koko ajan, että joudun tuomaan esille, että oikeasti olen jo 25-vuotias ja minulla on aviomies ja ammattikin, kun tuntui, että minua katsottiin säälivästi/epäilevästi tms. Se tuntui tosi kummalliselta. Sitten kun paljastui oikea ikäni ym. niin jututkin muuttuivat alkuhämmästyksen " sää näytät kyllä tosi nuorelta!!!" -kommentteineen jälkeen. Nyt kolmekymppisenä, kun näytän 25-vuotiaalta, se ei tunnu enää olevan ongelma, vaikka kolmen lapsen kanssa tallustankin.... Eli mun kokemukseni oli, että nuori äiti saa osakseen vähän varauksellista kohtelua toisilta äideiltä. Siis tyyli tosiaan heti muuttui, kun jotenkin toin esille ikäni. Ja sitten opin tuomaan sen kyllä aika tehokkaastikin esille jo alkumetreillä, koska se tuntui häiritsevän toisia, että kuvittelivat minun olevan teiniäitikaliiberia. Aika jännä juttu kylläkin, mutta uskon, että monet oikeasti teiniäidit joutuvat kohtaamaan sitä, että muut suhtautuu vähän epäillen tms.

Mutta toinen juttu: se, että mietit niin paljon sitä, että ollaanko sulle kateellisia, saattaisi vähän kuulua myös sun jutuissasi tms. ?? Eli voisiko olla niin, että kuitenkin siinä jutellessai tuot jotenkin esille näitä asioita ihan huomaamattasi? Tai miten suhtaudut itse toisiin äiteihin, kehutko toisten lapsia, vaatteita, leluja, käytöstapoja, äitejä, heidän vaatteitaan, kampauksiaan tms. eli osoitatko kiinnostusta ja arvostusta toisia kohtaan? Kysytkö koskaan esim. toisten mielipiteitä lastenhoidosta tai ihan jostain muusta asiasta? Jos vain odotat, että toiset jututtavat sinua, ei ole ihme, ettet saa ystäviä. Nämä mainitsemasi asiat, lasten kehittyminen, oma hoikkuutesi ym. eivät minusta ole ollenkaan sellaisia asioita, joihin esim. itse jotenkin kiinnittäisin huomiota siinä mielessä, että estäisin ystävystymisen näiden takia. Enkä usko, että näillä on merkitystä suurimman osan ihmisten mielestä. Itse asiassa luulen, että näin toimii vain aniharva, sellainen ihminen jolla on tosi isoja ongelmia itsensä kanssa, ja vaikea kuvitella, että tällaisia asuisi juuri sinun naapuristossasi valtavia määriä. Itse olen normaalipainoinen ja pukeudun hyvin tavallisesti, en mitenkään trendikkäästi ja olemme keskituloisia velkaisia ihmisiä. Autokin on käytettynä ostettu ja lapset vilkkaita.... mutta siitä huolimatta minulla ei ole mitään vaikeuksia seurustella naapurin ekonomirouvan kanssa. Lähinaapurissa asuu myös nuori äiti perheineen (kouluttamaton kotirouva, jolla on tosi rikas mies), ja hän on hyvin kuvailemasi kaltainen, mutta eristäytyy täysin eikä oikein anna lastenkaan leikkiä muiden naapurien lasten kanssa. Voisin kuvitella että hän kirjoittaisi juuri noin kuin sinä ja hänelle sanoisin, että me muut oltaisi tosi kiinnostuneita hänenkin seurastaan, mutta hän ei vaan tule omalta pihaltaan koskaan pois, joten häneen ei tahdo saada mitään kontaktia. Ja meille muille on kyllä tullut sellainen olo, että hän ehkä pitää itseään parempana, kun ovat siis selkeästi naapuruston rikkaimpia. Vai olisiko hänenkin kohdallaan sitten niin, että hän kokee epävarmuutta, kun me muut olemme työssäkäyviä ja aika pitkälle koulutettujakin, hänellä ei mitään koulutusta eikä työkokemusta, vaikka rahaa sitten onkin. En tiedä, mutta kurjaa on se, että naapurustossa on joku, joka ei " kuulu joukkoon" .

Voisiko Sinunkin kohdallasi olla vain niin, että itse kuvittelet jostain syystä, että muut ovat kateellisia ja se vaikuttaa omaan käyttäytymiseesi, yrität tarkoituksellisesti varoa sanomasta jotain, minkä itse ajattelet aiheuttavan kateutta, ja sitten kun puhut tavallaan epäavoimesti, niin se tekeekin sen, että muut vähän karsastavat? Sekin, että tahallisesti varoo kehumasta omia lapsiaan, voi olla hassua, koska jokainen äiti varmasti jossain vaiheessa tulee onnellisena kertoneeksi oman lapsensa ihania juttuja tms. Eikä se ole mitään omahyväisyyttä vaan normaalia onnellisuutta. Kyllä positiivisia asioita saa puhua!! Tsemppiä ystävystymiseen!!

Vierailija
10/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on vähän samantapainen tilanne. Nykyään on muotia asuttaa omakotitaloperheet ja vuokralla asuvat perheet samoille kulmille niin että leikkipuistoissa kohdataan. Hyvä niin, mutta puheenaiheet eivät monestikaan kohtaa. Omakotitaloissa asuvat äidit ovat korkeasti koulutettuja ja ikä pitkälle yli 30. Vuokrataloissa (esim. minun tapauksessani nuorisoasunnot) asuvilla äideillä on koulua käyty vähän tai koulu kesken: ikää noin 20. Omakotitaloasukkaat voivat vaihtaa ajatuksia pihan laitosta ja muusta sellaisesta omakotiasumiselle tyypillisestä puuhailusta, vuokratalojen asukkaat puhelevat korkeintaan auton rassaamisesta, koska omaa pihaa ei tosiaan ole. Missä ajatukset kohtaavat ja voisi syntyä keskustelua - matkustaminen, ostokset, ajankohtaiset aiheet? Vuokrataloissa harvalle tulee edes sanomalehteä! Kyllä lapsista voi puhua mutta syvällisempiin keskusteluihin päästään vain jos kumpikaan osapuoli ei tunne kateutta, ylemmyyden tai alemmuuden tunnetta toiseen nähden.

Vierailija
11/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomaton tyyppi, mitä ihmettä oikein luulet itsestäsi. Etkö käsitä että nostat itsesi muiden yläpuolelle ja vielä ihan turhaan!

Vierailija
12/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on muotia asuttaa omakotitaloperheet ja vuokralla asuvat perheet samoille kulmille niin että leikkipuistoissa kohdataan.

Kyse tuskin on mistään muoti-ilmiöstä. Olen itse filosofian maisteri ja olen huomannut, että puhuttavaa löytyy enemmän vuokratalon teiniäidin kanssa, joka on usein nähnyt elämää enemmän kuin se kolmekymppinen keskiluokkahelvetissä elävä omakotitaloasukki, jonka jutut käsittelevät pitkälti sitä, mitä uutta materiaa on taas hankittu. Sanomalehti saattaa tulla juu, mutta silti maailma käsittää sen omakotitalon, pihan ja tila-auton.

Vierailija
13/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita parempi näkyy sinusta ja siksi muut välttelevät seuraasi.

Vierailija
14/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meilläpäin on vähän samantapainen tilanne. Nykyään on muotia asuttaa omakotitaloperheet ja vuokralla asuvat perheet samoille kulmille niin että leikkipuistoissa kohdataan. Hyvä niin, mutta puheenaiheet eivät monestikaan kohtaa. Omakotitaloissa asuvat äidit ovat korkeasti koulutettuja ja ikä pitkälle yli 30. Vuokrataloissa (esim. minun tapauksessani nuorisoasunnot) asuvilla äideillä on koulua käyty vähän tai koulu kesken: ikää noin 20. Omakotitaloasukkaat voivat vaihtaa ajatuksia pihan laitosta ja muusta sellaisesta omakotiasumiselle tyypillisestä puuhailusta, vuokratalojen asukkaat puhelevat korkeintaan auton rassaamisesta, koska omaa pihaa ei tosiaan ole. Missä ajatukset kohtaavat ja voisi syntyä keskustelua - matkustaminen, ostokset, ajankohtaiset aiheet? Vuokrataloissa harvalle tulee edes sanomalehteä! Kyllä lapsista voi puhua mutta syvällisempiin keskusteluihin päästään vain jos kumpikaan osapuoli ei tunne kateutta, ylemmyyden tai alemmuuden tunnetta toiseen nähden.

Vierailija
15/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli asiat ehkä joidenkin silmissä jotenkin paremmin kuin monella muulla lähettyvillä ja ehkä se aiheutti kateutta. Esim. ei ollut allergioita tai yöitkuja ja molemmilla hyvät ammatit. Parikin kadehtivaa ihmistä voi saada manipuloitua muut hyljeksimään jotakin äitiä. Se auttoi, kun tutustuin samoihin ihmisiin lasten harrastuspiireissä vähitellen ja lopulta aloin olla olemassa myös hiekkalaatikolla. Mutta monta vuotta siinä meni.

Vierailija
17/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista ihmiset olisivat sinulle ja perheellesi kateellisia? En keksinyt kuvauksestasi yhtään asiaa, mistä olisin kateellinen.

Vierailija
18/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo todeta, että kaikki ovat vaan kateellisia, jos ei tulla juttuun. Mutta harvoin se on syynä, kateus on yleensä sellaista, mitä vähän hävetään ja piilotellaan, ehkä ollaankin kateellisia, mutta ei sen anneta näkyä.

Sinuna miettisin kyllä nyt vaan ihan sitä omaa käytöstäsi, olisko siinä kuitenkin parantamisen varaa??

Vierailija
19/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sun otsikkosikin kertoo mistä tämä johtuu. Tekstisi vain vahvistaa asiaa.

Vierailija
20/39 |
26.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

rohkeasti sekaan vaan!!! Eivätkä taatusti ole tietoisia teidän varallisuudestanne tms. En minä ainakaan ole koskaan ollut kiinnostunut vaunujen ja vaatteiden merkeistä itellä tai toisilla! Kyllä luulen että kun rohkeasti alat vaan jutella ja kysellä kuulumisia, niin saat vastauksia!!!