Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muriseva koiranpentu

Vierailija
01.08.2012 |

Onko teistä ihan oikein että naapurin täti totuttaa näykkivää ja murisevaa koiranpentuaan lapsiin ja siis naapurin lapsiin?

Tänään satuin kuulemaan tämän kun olin pihassani. Naapurin täti ulkoilutti uutta koiraansa ja koira haukkui, räksytti ja näytteli hapaitaan. Täti huuteli meidän lapsille että tulisivat vaan silittämään jotta koira tottuisi ihmisiin. Minä tietenkin heti kielsin ja naapurin täti näytti vähän hapanta naamaa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa pois vaan :)

Vierailija
62/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi koiranpentu joka pelkäisi ihmisiä niin että alkaisi murista ja näytellä hampaita niin en todellakaan veisi naapurin lasten luokse sitä totuttamaan ihmisiin!

Kuka hullu näin toimisi? Joku täysin oikeasta elämästä vieraantunut ihminen kai...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä pennut todellakin ovat äärimmäisen harvoin aggressiivisia. Koira kommunikoi eleillä ja haukkumalla/murisemalla, se voi siten ilmoittaa pelostaan, epävarmuudestaan tms. ilman että se olisi aggressiviinen.

Tosin ap:n naapurin koiraa näkemättä ei voi tietenkään sanoa jos kyse onkin näistä harvinaisista tapauksissa missä koira on jo pennusta asti aggressiivinen, eli päässä on oikeasti jotain pahasti vialla.

Koira jos kokee olonsa epävarmaksi tai pelkää, se yrittää ensin pois tilanteesta, jos se ei onnistu eikä sen rauhoittavia signaaleita huomata (mm. katseen kääntäminen, huulien nuoleskelu) se joutuu turvautumaan murinaan ja hampaiden näyttämiseen. Jos sitä ei edelleenkään jätetä rauhaan/pelon kohde ei poistu tai tulee vain lähemmäksi, voi se lopulta joutua turvautumaan puremiseen. Ja tällöinkin se on yleensä näykkäisy, joskin isot ja vahvat koirat tekevät pahaa jälkeä jo yhdellä puraisulla.

Katsokaa vaikka videota siitä uutisnaisesta jota Amerikassa purtiin. Koira oli vieraassa paikassa outojen laitteiden keskellä, se oli nalkissa omistajansa jaloissa eikä päässyt pakenemaan. Vieras nainen kopeloi ja riepotti koiran kasvoja, vaikka koira yritti kääntää päätään pois, suupielet tiukkoina (rennolla koiralla on suu vähän auki), lipaisi huuliaan jne. Lopulta kun nainen vaan tunki päätään lähelle niin koira puraisi. Mutta vain kerran, halutessaan olisi voinut jäädä raatelemaan.

murisee ja näyttää hampaitaan...eikä teistä?

Vierailija
64/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on koiran_pentu_. Vaikka se murisee ja rähisee, se on vielä siinä iässä, että se on hyvin pitkälle ympäristön ohjattavissa. Minä olen sen ympäristössä tärkeä ihminen, jos olen sen naapuri. Ja minulla on keinot käsitellä sitä murinaa. Minä olisin vastaavassa tilanteessa mennyt heti tuon naapurin luokse keskustelemaan siitä, millainen pentu on, ja miten me yhdessä toimien ratkaistaan nämä kohtaamistilanteet.

Tietenkään sitä pentua ei mennä samoin tein koskemaan käsi ojossa kuin jotain esinettä. Eihän kukaan nyt idiootti ole. Mut sitten, kun pentu on rauhoitettu, kun sille on kerrottu miten tilanteessa toimitaan ja lapsillekin se on selvää, niin en näe mitään syytä miksi sitä koiraa ei silitettäisi.

Vierailija
65/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on moneen junaan ja aika moni on jäänyt asemallekin. Ei se määrääminen mitään auta, se ei muuta koiran tunteita sitä asiaa kohtaan, mitä koira pelkää.

ja kouluttaja sanoi kyllä että sille pitää näyttää vahvasti että kuka määrää jos koira käyttäytyy uhkaavasti muita kohtaan.

Vierailija
66/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti liian aggressiivinen vaiko vaan peloissaan.Purra se voi joka tapauksessa jos kokee olonsa uhatuksi ja pelon aiheuttaja tulee liian lähelle!

Sellaista koiraa nyt vaan ei viedä tottumaan naapurin lasten luokse ja oteta sitä riskiä että se puree. Ja miksi ihmeessä naapurin lapset edes haluais sellaista koiraa silitellä joka murisee ja irvistelee? Ja miksi ihmeessä jokun pitäisi päästää lapsensa siten käyttäytyvän koiran lähelle?

Maiju

Vierailija
67/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lujaa käteen... oli kuulemma ihan kiltti vaikka vähän murisi. Uskoin ja menin silittämään...edelleen muuten käsivarressa arpi tästä tapahtumasta että viekää vaan lapsenne tällaisten koirien lähelle!

Koira oli parhaan kaverini siskon koira joka oli kaverilla kylässä.

Vierailija
68/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ne koirat menevät tällaisissakin tilanteissa lasten edelle.

Miksi hemmetissä sen koiran pitäisi saada totutella ihmisiin naapurin lasten luona? Jos noin ihmiskammoinen pentu on niin se todella voi purra! Naurettavaa muuta edes väittää...

Vierailija
69/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todellakaan haluaisi mennä tuollaista koiraa silittämään!

eiköhän se oika tapa kuitenkin ole kouluttaa sitä koiraa kouluttajan avulla eikä naapurin lasten avulla...

Vierailija
70/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tulis meidän lasten lähelle!

Vierailija
71/71 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiikuttaa lapsensa murisevan ja hampaitaan näyttävän koiran lähelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme