Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en koskaan tehnyt vauvoilleni itse soseita

Vierailija
01.08.2012 |

vauvojewn valmissoseissa kun on ravintoarvot todella kohdillaan. Onneks oli varaa ostaa valmiita Pilttejä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku palstalainen taas yrittäisi muuta väittää. Muistan lukeneeni tutkimuksen minkä mukaan lasten ravinnonsaanti romahtaa 1v eteenpäin kun siirrytään tavalliseen ruokaan joka ei yleensä ole läheskään niin monipuolista.

Vierailija
2/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein muutaman kerran. Mutta on jotenkin hankalaa niitä pakastimesta sulattaa ja lämmittää sopivaksi. Ostan nykyisin valmiita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin laskin, että pääsi liha-kasvissoseita tehdessäni paljon paremmille tuntipalkoille kuin diplomi-insinöörin työssäni. Suurempana tekijänä oli kuitenkin se, että halusin tarjota lapselleni parempia makuja kuin ne valmissosemössöt. Oletteko koskaan maistaneet niitä itse?

Hedelmä- ja marjasoseet ostin kyllä valmiina, koska ne maistuvat ihan hyviltä ja niissä ei edes saanut merkittäviä säästöjä itse tekemällä.

Vierailija
4/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummallakaan lapsestani ei vatsa ole kestänyt kaupan pilttejä, ilmeisesti tuon niiden sisältämän korkean nestemäärän ja riisitärkkelyksen vuoksi. Esikoiselle jaksoin värkätä, ja oli se mun mielestä aika työlästä keitellä eri soseita pakastimeen, varsinkin kun lapsi oli erittäin huono syömään. Toinen lapsi sitten siirtyikin pikavauhtia samaan ruokaan muun perheen kanssa. Ihan hullulta tuntuu nyt, että miksi mä niitä bataatteja ja porkkanoita keitin niin hirveällä tohinalla, oisin lappanut lautaselle vaan samaa soosia kuin mitä muutkin syö.

Jos mun lapset ois voineet syödä purkkiruokaa, niin mä oisin mielelläni tarjonnut sitä niille. Oishan siinä saanut helposti eri maut joka aterialle.

Vierailija
5/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ravintoarvoista. Se on ihan fakta, että suomessa myytävät vauvanruuat on todella laadukkaista ja puhtaista raaka-aineista tehtyjä ja ne on tehty sellaisiksi, että lapsi saa niistä kaikki monipuolisen ruokavalion vitamiinit, pehmeät rasvat sun muut. Itse vaikea tehdä yhtä ravitsevaa ruokaa. Tästä oli just juttu 9 kuukautta-lehdessä. Ne on vaan ihmisten tyhmiä ennakkoluuloja, ne jutut että vauvan valmisruoat olisi muka huonompia kuin kotona tehty ruoka. Se on usein päinvastoin, ainakin jos ei ole perehtynyt siihen, mitä kaikkia ravinteita lapsi tarvii ja jos ei osta luomua. Eikä ne mielestäni kyllä kamalan kalliita ole ja kierrätetään purkit. Meillä vaan on hyvin rajoitetusti voitu noita käyttää, koska lapsi moniallerginen.

Vierailija
6/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten se mun tekemä sose (joka on keitetty ylikypsäksi, sitten pakastettu ja sitten sulatettu mikrossa) on ylivertaista siihen kaupan soseeseen verrattuna, josta on jäänyt sentään pakastaminen ja toinen kuumennus kokonaan välistä. Koska se käsittelyhän ne ravintoarvot niistä tuhoaa.

5

Vierailija
7/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tottakai suolaton ja mausteeton ruoka on mausteisiin tottuneesta aikuisesta pahaa. Mutta vauvan makuaisti on paljon herkempi kuin aikuisen + elimistö ei vielä kestä suolaa, niin vauvanruoat on just sopivia vauvalle. Että aika huono syy tehdä itse siksi, ettei vauvan ruoat maistu itselle.

Vierailija
8/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse säästän syömällä vähäravinteikkaista makkaraa, kalapuikkoja, tonnikalaa, makaronia yms. En todellakaan syötä itse syömääni roskaa lapselle, kun on vaihtoehtona kasviksia, kalaa, kanaa, lihaa yms. sisältäviä purkkiruokia. Hedelmiä ja kasviksia ostan tuoreena toisinaan ja jos itselle raskin, niin tietenkin niinä päivinä lapsi myös saa tuoretta kalaa tai lihaa.

Vierailija
9/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt on vain helppoa ja melkein ilmaista muussata vauvalle samaa ruokaa kuin mitä isommat syövät.

Vierailija
10/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettiä että perehtyisin mitä kaikkea lapsen pitää ruoasta saada.

Toiselle tein hedelmäsoseita lukuunottamatta kaiken muun itse, halusin tietää tarkalleen mitä lapsi syö, ja laskin proteiinit sun muut tarkoin. Hedelmäsoseita en saanut koskaan onnistumaan ilman sokeria, joten ostin valmiita. Paitsi tietenkin banaanisoseet ja muut vain muussattavat tein itse.

Kolmannen kanssa ei vielä suunnitelmaa miten tehdään. Varmaan itse taas. Minä pakastin ihan kaupan hedelmäsoseista säästämiini pilttipurkkeihin ja lämmitin hauteessa/laitoin sulaneen purkin muun perheen ruoan sekaan lämpeämään eli en mikrotellut. Porkkanaperunasosetta puoli purkillista pilttipurkissa lämpeää hyvin samoilla energioilla muun perheen perunakattilassa, kun on kansi päällä.

Vierailija
11/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen ostanut ja tehnyt itse. Ja vieläkin tuolla vuoden vanhalla on kaapissa aina muutama hätävarasose, vaikka muuten syökin saman ruuan kuin mekin.

Vierailija
12/12 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun molemmat lapset yökkivät ja oksensivat itsetekemäni, en vain saanut niistä tarpeeksi sileää. Niinpä meillä on syötetty ekat viikot kaupan soseita, sitten sotkettu itsetehtyä ja sitten pääasiassa itsetehtyä. Puurot ilman muuta tein itse, vain ulkomaanmatkalla otin valmista mukaan.

Matkoilla muutenkin on suosittu purkkiruokia säilymisen takia. Noin 10 kk:n iästä olen alkanut totuttamaan tavalliseen ruokaan,joten purkkiruoat ovat käyneet tarpeettomiksi yhden vuoden iässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän