Teslojen hinnat romahtavat, eivät kelpaa enää kenellekään.
Käy sama kuin aikoinaan Hummereille, trendiautosta tuli liian kallis käyttää.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f24472a5-fd6c-47da-9b59-6b0e4f3b…
Kommentit (20)
> Vielä tovi sitten uuden, vasta kaupasta ulos talutetun Teslan saattoi kaupitella sievoisellakin voitolla.
Idiootti ap. Eli nyt sitä joutuu myymään halvemalla kuin mitä maksoi uutena. Huh huh onpas paha.
Mahtavaa, täälläkin valitettu ettei köyhä voi ostaa sähköautoa. Kohta voi.
Eli hype alkaa normalisoitumaan. Huomattavaa on, että Tesla ei edes markkinoi tuotteitaan samoin kuin perinteiset automerkit. Silti myynti vetää kuin häkä.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, täälläkin valitettu ettei köyhä voi ostaa sähköautoa. Kohta voi.
Se on varmaan onnea köyhälle. Voi ostaa halvalla auton joka tarvii 24 000 euron remontin.
Pienitissisiähän nuo vain kiinnostaa. Isotissisenä ajan bensavehkeellä, wrum-wrum.
Ei se nyt varsinaisesti mikään kupla ole jos jonkun tuotteen haluttavuus yhtäkkiä kasvaa niin että käytetystäkin maksetaan uuden hinta kun tuotantopullonkaulan takia uuden tuotteen saaminen kestäisi.
Nyt tilanne normalisoituu kun tuotantoakin on saatu lisättyä.
BYD nousee ensi vuonna Teslan ohi maailman suurimmaksi sähköautojen valmistajaksi. BYD:n halpismallit maksaa tällä hetkellä n 10 000 euroa.
Teslan aallon huippu oli ja meni.
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Voihan se olla niinkin, auto rahat kannattaa vaikka sijoittaa vaikka johonkin kiinteistöön tai tuottaviin osakkeisiin. Ajelee itse vanhemmalla autolla ja miettii sitten kuin paljon tuostakin autosta on velkaa kun ne ajelee edelle hienoilla autoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Voihan se olla niinkin, auto rahat kannattaa vaikka sijoittaa vaikka johonkin kiinteistöön tai tuottaviin osakkeisiin. Ajelee itse vanhemmalla autolla ja miettii sitten kuin paljon tuostakin autosta on velkaa kun ne ajelee edelle hienoilla autoilla.
Kukin sijoittaa rahansa siihen mistä ilonsa saa. Osa saa iloa siitä että ajaa uudemmalla ja paremmalla autolla ja on sitten siihen valmis sijoittamaan. Joku muu sitten taas laittaa rahansa muualle. Ei tuossa ole mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Voihan se olla niinkin, auto rahat kannattaa vaikka sijoittaa vaikka johonkin kiinteistöön tai tuottaviin osakkeisiin. Ajelee itse vanhemmalla autolla ja miettii sitten kuin paljon tuostakin autosta on velkaa kun ne ajelee edelle hienoilla autoilla.
Kukin sijoittaa rahansa siihen mistä ilonsa saa. Osa saa iloa siitä että ajaa uudemmalla ja paremmalla autolla ja on sitten siihen valmis sijoittamaan. Joku muu sitten taas laittaa rahansa muualle. Ei tuossa ole mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa.
Auto ei ole sijoitus, se on investointi. Pankin silmissä arvo 0
Meidän naapurin Teslan ovissa on ainakin jotain vikaa. Ne pitää paiskata niin kovaa kiinni, että meillä helisee astiat kaapissa.
Ennen heillä oli Mersu ja ei sen ovia tarvinnut niin kovaa paiskoa.
Sähköauto lienee aika huoltovapaa verrattuna mäntämoottoriin. En tunne tessun hintoja ja huolto-ohjelmia. Olen melko varma että sähköautojen hinnat laskevat polttia- tai dieselautojen tasalle ja myös tarvikeakkuja alkaa saamaan. Akkuteknologia myös kehittyy ja muuttuu ympäristöyqtävällisemmäksi.
Meillä on nyt hybridi, sen hinta putoaa bensakoneen tasolle mutta me ajammekin omamme loppuun. Latausinfra on ja sähköilyyn on totuttu - tämän kokemuksen perusteella seuraava on eurooppalainen täyssähkäri. Kiva jos hinnat on alkaneet ropisemaan ja sähkärien pioneeri Tessu näyttää suuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Voihan se olla niinkin, auto rahat kannattaa vaikka sijoittaa vaikka johonkin kiinteistöön tai tuottaviin osakkeisiin. Ajelee itse vanhemmalla autolla ja miettii sitten kuin paljon tuostakin autosta on velkaa kun ne ajelee edelle hienoilla autoilla.
Eipä niistä kaikista hienoistakaan autoista ole velkaa. Mieluummin ajelen kivalla uudella autolla, koska siihen on varaa, eikä ole tarvinnut laittaa kaikkia rahoja tuottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa teslaa joka on kallis kuin synti, samalla hinnalla ajelee muulla autolla vuosikausia.
Köyhälle kaikki on kallista.
Voihan se olla niinkin, auto rahat kannattaa vaikka sijoittaa vaikka johonkin kiinteistöön tai tuottaviin osakkeisiin. Ajelee itse vanhemmalla autolla ja miettii sitten kuin paljon tuostakin autosta on velkaa kun ne ajelee edelle hienoilla autoilla.
Kukin sijoittaa rahansa siihen mistä ilonsa saa. Osa saa iloa siitä että ajaa uudemmalla ja paremmalla autolla ja on sitten siihen valmis sijoittamaan. Joku muu sitten taas laittaa rahansa muualle. Ei tuossa ole mitään yhtä ainoaa oikeaa tapaa.
Auto ei ole sijoitus, se on investointi. Pankin silmissä arvo 0
Hyvä, uusi auto on sijoitus turvallisuuteen. Miten pankki liittyy autoon? Ai niin, jotkut ajavat velkavetoisilla!
Muillakin autoilla hinta laskee heti, kun sen ajaa autoliikkeestä ulos ja pois...
Ei mitään uutta tuossa ole siis sinänsä.
Tesla on muotoilultaan kuin ysäri opel, ruma kun mikä
Vierailija kirjoitti:
Muillakin autoilla hinta laskee heti, kun sen ajaa autoliikkeestä ulos ja pois...
Ei mitään uutta tuossa ole siis sinänsä.
Uutta tilanteessa on se, että Teslalla ei ole toimivaa huoltoverkostoa toisin kuin vanhoilla automerkeillä eikä myöskään vuosikymmenten kokemusta autojen valmistamisesta. Sen takia autoissa on räikeitä laatuongelmia, mitkä ovat saaneet monet teslanomistajat raivon ja epätoivon partaalle. Toki Teslan omistamiseen liittyvä uskonnollinen hurmos Apple-uskonnon tapaan ja Teslan omistamisen aikaansaama egoboosti jonkin aikaa paikkaa näitä puutteita, kunnes porukka kyllästyy Elon Muskin henkilökultin pyöritykseen.
Sittenhän ne vasta kelpaakin kun hinta putoaa.