Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uusperheläiset

Vierailija
01.08.2012 |

tuore uusperheen äiti kyselee, mikä on uusperhe-elossa vaikeinta? mies on töissä ja itse vietän parhaillaan lomaa miehen lasten kanssa. kauhea ikävä omia lapsiani, jotka puolestaan lomailevat isänsä kanssa ulkomailla. aika tavalla vaatii rotia ja henkistä kanttia. kasvun paikka, ehdottomasti. tuntuu epäluontevalta karjaista toisen lapsille, omille niin voi tehdä ja omat karjahtavat ehkä takaisin. lapsipuolet katsovat kauhuissaan ja tottelevat jopa "liian" hyvin. epäluontevaa vielä, keskenään lapset tulevat kyllä loistavasti toimeen.. ehkä se tästä. olisi mukava kuulla kipupisteitä, neuvoja ja kokemuksia. täältä tunnetusti saa niitä mainioita elämänvinkkejä asiaan kuin asiaan ;).

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt jokainen joskus karjuu :D. jeesustelijat ei ehkä mutta normaalissa elämässä normaalissa perheessä karjuminen on ihan sallittua. meillä karjutaan, itketään,, halataan ja nauretaan. ihan niinkun elämäksi kutsutaan.

Vierailija
42/42 |
02.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eletään myös uusperhe-elämää ja aikamoista totuttelua vaatii.

Miehelläni on siis lapsi edellisestä suhteestaan ja minulla ei. Haastavinta on ehkä mun omat tunteenti tästä tilanteesta, mua painaa jatkuva syyllisyys siitä, että tämä lapsi ei kasva ehjässä perheessä. Lapsen äiti jätti mieheni jo vuosia ennen kuin tapasimme, löydettyään uuden miehen, joten en ole mikään perheenrikkoja. Silti on välillä paska olo, kun lapsi kysyy miksei äiti ja isä ole yhdessä jne..

Joulut ja muut juhlapyhät mies viettää lapsen, lapsen äidin ja mieheni suvun kanssa. Minulla ei taas ole oikein ketään kenen kanssa joulua juhlia, joten vietän siis joulun yksin. Se kirpaisee, mutta tämä järjestely on miehen lapsen parhaaksi ja ymmärrän sen varsin hyvin!

Meillä yksi suuri ongelma on se, että sanon tai teen mitä tahansa lapseen liittyen, mies ymmärtää sen niin että minulla on jotain lasta tai hänen äitiään vastaan. Eikä todellakaan ole! Miehen mielestä mikään lapseen liittyvä ei kuulu minulle, mutta minä taas suhteemme tulevaisuutta ajatellen tahtoisin olla edes vähän perillä. Lapsen äidin asiat taas ei minua edes kiinnosta, hyvältä äidiltä hän vaikuttaa mitä nyt lapsesta voi päätellä :)

Totuttelua tämä vaatii ja uhrautumisia, mutta rakastan miestä yli kaiken joten pakko sopeutua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme