Kannattaako mun jättää kattotuuletin pyörimään, kun mennään ulkoilemaan
Kommentit (110)
Havaitseeko se sinun lämpömittari, jos jätät valon palamaan?
Ihme vänkäämistä, asiasta ymmärrä enempää kuin sika satelliitista, mutta vastaan pitää vain väittää.
Havaitseeko se sinun lämpömittari, jos jätät valon palamaan?
Ihme vänkäämistä, asiasta ymmärrä enempää kuin sika satelliitista, mutta vastaan pitää vain väittää.
Sen verran sentään osaan =)
Tuuletin lämmittää siis kolmella tavalla; muuttamalla sähköverkosta ottamaansa sähköenergiaa lämpöenergiaksi, lisäämällä lämmön siirtymistä ikkunoiden ja seinien pinnoilta huoneilmaan ja lisäämällä lämpöenergian siirtymistä iholta huoneilmaan.
t: toinen fyysikko
Mikähän fysiikan ilmiö se on?
Se kuinka paljon se lämmittää, riippu tuulettimen sähköverkosta ottamansa energian määrästä, huoneen (asunnon) koosta, huoneen ja ulkoilman lämpötilaerosta ja seinien ja ikkunoiden eristyskyvystä (tapahtuuko lämpösiirtymää ja kuinka paljon - ei tapahdu, jos sisällä ja ulkona on yhtä lämmin), ihmisten määrästä ja heidän vaatetuksestaan. Eli mitään eksaktia arvoa ei pysty antamaan, mutta lämpömittarin tarkkuudesta ja tarkkailuajan pituudesta riippuen lämpeneminen on kyllä havaittavissa. Mitä pienempi tila, mitä suurempi ulko- ja sisälämpötilan ero, mitä suurempi ulkopintojen pinta-ala, mitä huonompi eristys, mitä useampi ihminen ja mitä enemmän ihminen kuluttaa energiaa kompensoidakseen viilentävän vaikutuksen, niin sitä enemmän tila lämpenee.
Sinähän varsinainen pelle olet. Kohta varmaan väität, etteivät ne sähköpatteritkaan huonetta lämmitä.
Sinähän varsinainen pelle olet. Kohta varmaan väität, etteivät ne sähköpatteritkaan huonetta lämmitä.
*smack*
Toisille ei tarvitse selittää ja toisille ei kannata selittää.
Arvaa kumpaan kategoriaan sinä kuulut.
Toisille ei tarvitse selittää ja toisille ei kannata selittää.
Arvaa kumpaan kategoriaan sinä kuulut.
Täällä joku kouluttautumaton av-mamma ei ymmärrä fysiikasta edes sitä vähää, mitä peruskoulussa opetetaan ja nyt menettää täällä hermonsa, kun fyysikot oikovat hänen "näkemyksiään".
Parasta viihdettä pitkään aikaan! Av-mamma kiukuttelee :D "Todistakaa!" Päivän paras!
Kiitos :)
Niitä odotellassa...
*haukotus*
Fysiikassa on koko joukko todistettuja luonnonlakeja, jotka tämän aukottomasti todistavat. Fysiikassa ei tarvitse todistaa yksittäistä ilmiötä, joka perustuu jo todistettuihin luonnonlakeihin, kuten tässä tapauksessa mm. energian häviämättömyyslakiin, jonka mukaan energia ei häviä mihinkään, vaan muuttaa vain olomuotoaan. Tuskin sinulle tarvitsee erikseen todistaa sitäkään, että omena putoaa puusta painovoiman vaikutuksesta? Tässä tapauksessa mm. sähköenergiaa muuttuu lämpöenergiaksi, sille se energia ei ao. lain mukaan voi mihinkään hävitäkkään. Nämä asiat on ihan peruskoulun fysiikkaa ja jos et ole vielä selviytynyt kunnialla peruskoulusta tai et ole vaan kyennyt omaksumaan näitä asioita fysiikan tunnilla, niin millä henkseleillä oikeen paukuttelet?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Energian_säilymislaki
Yhtälailla, kuin tuulettimella ei voi viilentää huoneilmaa, ei jääkaapin oven aukipitämiselläkään voi viilentää huoneilmaa, koska ei se energia mihinkään katoa. Jääkaappikin vain lämmittää sitä huoneilmaa sähköverkosta ottamansa energian verran. Lämpö on lämpöenergiaa ja energian säilymislain mukaisesti jääkaapin kuluttama sähköenergia muuttuu lämpöenergiaksi.
Parasta viihdettä pitkään aikaan! Av-mamma kiukuttelee :D "Todistakaa!" Päivän paras!Kiitos :)
Mä kun omalta osaltani oon todisteet nähnyt, niin odotan vaan näiden "fyysikoiden" vastaiskua tällä av-mammapalstalla. Mut oikeassa oot, olen nauranut koko illan. Ihanaa!
Kyse oli kuitenkin siitä lämmitääkö se huoneilmaa se tuuletin vai ei.
=D
=D
Onko joku oikeesti näin tyhmä?
teeseteeseteeseteeseteeseteeseteesejne
Jos oot isäs poika, niin älä anna periksi.
=D
Kerro mihin se tuulettimen sähköverkosta ottama energia häviää, jos ei energian säilymislain mukaisesti muutu lämpöenergiaksi. Tämä on nyt todistettu jo niin monella tapaa, että se tuuletin lämmittää sitä huonetta, että sitä todistelua on enää turha jatkaa; jos et fysiikan lakeihin usko, niin sille ei voi sit mitään.
Todistelu velvollisuus on siis sinulla: mihin se energia sitten häviää?
Kerro mihin se tuulettimen sähköverkosta ottama energia häviää, jos ei energian säilymislain mukaisesti muutu lämpöenergiaksi. Tämä on nyt todistettu jo niin monella tapaa, että se tuuletin lämmittää sitä huonetta, että sitä todistelua on enää turha jatkaa; jos et fysiikan lakeihin usko, niin sille ei voi sit mitään.Todistelu velvollisuus on siis sinulla: mihin se energia sitten häviää?
Kun se ei kumminkaan sitä huonetilaa lämmitä, vaikka täällä niin väitettiin. Ja mä olen nähnyt siitä todisteet, päinvastaista ette ole kyenneet todistamaan.
Kerro mihin se tuulettimen sähköverkosta ottama energia häviää, jos ei energian säilymislain mukaisesti muutu lämpöenergiaksi. Tämä on nyt todistettu jo niin monella tapaa, että se tuuletin lämmittää sitä huonetta, että sitä todistelua on enää turha jatkaa; jos et fysiikan lakeihin usko, niin sille ei voi sit mitään.Todistelu velvollisuus on siis sinulla: mihin se energia sitten häviää?
Kun se ei kumminkaan sitä huonetilaa lämmitä, vaikka täällä niin väitettiin. Ja mä olen nähnyt siitä todisteet, päinvastaista ette ole kyenneet todistamaan.
No esitä sit ne todisteet! Täällä on jo fysiikan laen todistettu, että lämpiää, eikä fysiikan lakeja tarvitse erikseen todistaa - ne on todistettu jo.
Helppo esimerkki: Miksi 60W hehkulamppu ja 9W energiansäästölamppu valaisevat yhtä paljon, mutta toinen ottaa sähköverkosta 60W ja toinen vain 9W? Siksi, että 60W hehkulampun ottamasta energiasta muuttuu lämpöenergiaksi 95% (54W), kun taas energiansäästölampusta vain watin osia. Voit kokeilla irroittaa paljan käsin kuumaa hehkulamppua ja kuumaa energiansäästölamppua; hehkulampussa sormesi palavat, kun taas energiansäästölampussa eivät. Ylimääräinen energia, joka ei siis ole muttunut valoenergiaksi, on muuttunut lämpöenergiaksi.
Eikä täällä ole 'väitetty', vaan todistettu aukottomasti, että tuuletin lämmittää huoneilmaa. Jos, et fysikaalisiin lakeihin usko, niin se on vain sinun omaa sivistymättömyyttäsi!
Esitä siis itse ne todisteet, joiden mukaan se ei lämmitä sitä huonetta! Todistusvelvollisuus fysiikan lakien paikkaansapitämättömyyteen on sinulla!
En ole nähnyt yhtäkään faktaa. Teoria kaunista, mutta käytäntö jotakin ihan muuta...
Miten mä arvasin että ette kykyne ja tiedätte sen itsekin.
I rest my case. Menenkin tästä kohta nukkumaan vilpoiseen tuulettimen alle, öitä!
Mikähän fysiikan ilmiö se on?