Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka aktiivisesti mietit ja suunnittelet miten pärjäät rahallisesti eläkkeellä?

Vierailija
13.03.2025 |

Vai olet aktiivisesti miettimättä asiaa ollenkaan

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aktiivinen sijoitusstrategia, jonka yksi osuus on eläkepäiviä varten. Mutta en minä sitä joka päivä ajattele, eikä se ole strategian ainoa osuus.

Vierailija
2/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä erikseen. Enkä usko, että työeläkkeet katoaa minnekään. Perintöä näillä näkyminen tulossa vanhemmilta ja yhdeltä lapsettomalta tädiltä. Ne olkoot mun eläketurva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. pistän kaiken haisemaan mitä tienaan ja lähden täältä buutsit jalassa.

Vierailija
4/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn asuntoni, muutan vuokralle, teen eläkkeellä ollessa pieniä työkeikkoja ja osa-aikatöitä niin pitkään kuin jaksamista ja kiinnostusta riittää. Sitten kun ei enää riitä, haen kaikki mahdolliset tuet, mihin suinkin olen oikeutettu. Jos siis elän niin pitkään.

Vierailija
5/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän nuukasti. Eläkettä enemmän olen huolissani vuosista ennen eläkettä, jotka moni joutuu viettämään työttömänä. Se on nöyryyttävää aikaa.

Vierailija
6/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ja laskeskelen. Eläkeikään on vajaa kymmenen vuotta.

Vierailija
7/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin toki ja sitä silmällä pitäen sijoitan ja maksan arvoasuntoa velattomaksi. Tulen pärjäämään kyllä jos töitä riittää edes joko itsellä tai puolisolla. 

Vierailija
8/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aloitin prosessin viiskytvuotiaana. Myin asuntoni, koska velkaa olisi ollut vielä kymmeneksi vuodeksi. Vaisto sanoi, että joudun eläkkeelle ennen aikaisesti. Menin vuokralle. Viisi vuotta tuon jälkeen jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Olisi ollut tiukkaa saada kaikki laskut maksettua.  Nyt hyvät säästöt ja rahastot, pärjään hyvin. Tykkään myös vuokra-asumisen vapaudesta. 

Ja joo. Avioeron takia jouduin aloittamaan aika alusta, siksi oli asuntolainaa sangen pitkälle ikää. 

Vierailija
9/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkun.... Toivotaan, että kaikki pääsee nauttimaan eläkeiän suunnitelmistaan. 

Vierailija
10/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nykyisin mietin, kun olen pian 60-vuotias eli on seitsemän vuotta eläkeikään.

Nykyisessä asunnossa en eläkkeellä enää pysty asumaan, sillä rahat eivät tule riittämään. Sitä suren, että joudun myymään rakkaan kotini pois ja muuttamaan vuokralle. Hirvittää muutenkin, kun kävin katsomassa, miten pieni eläke on palkkaan verrattuna. Aina on ollut ajatus, että sitten eläkkeellä on rahaa matkustaa ja tehdä asioita, mutta nyt voi jo todeta, että nyt kun palkasta ei ole ollut varaa matkustaa, niin sitten on vielä vähemmän.

Vierailija
11/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En säästä erikseen. Enkä usko, että työeläkkeet katoaa minnekään. Perintöä näillä näkyminen tulossa vanhemmilta ja yhdeltä lapsettomalta tädiltä. Ne olkoot mun eläketurva

Onko tuo täti sanonut niin? Jos ei, niin voi testamentata muualle.

Tämä vain neutraalinakommenttina toiselta lapsettomalta tädiltä.

Vierailija
12/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut jollain tasolla mietittyä pitkäänkin, eläkeikään nyt 5 vuotta. Pienipalkkainen työ, joten eläke surkea - saisin kutakuinkin saman työttömänä. Onko reilua? No ei.

Jos asunnoista vielä silloin jotain maksetaan, niin myyn omani (velaton) ja ostan pienemmän ja elän jonkin aikaa erotuksella ja minimaalisella eläkkeelläni.

Vierailija
13/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suunnitellut mutta tuli yllätyksenä kohtalainen eläke kun viiskymppisenä jäin tk eläkkeelle.  Eläke on isompi kun monilla nuoremmilla palkka siinä työpaikassa mistä jäin eläkkeelle. 

Vierailija
14/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän nuukasti. Eläkettä enemmän olen huolissani vuosista ennen eläkettä, jotka moni joutuu viettämään työttömänä. Se on nöyryyttävää aikaa.

MITEN NIIN nöyryyttävää!

Ala säästämään niin pärjäät työttömyysajan! Sijoitat satasen joka kuukausi rahastoihin tms!

Vierailija
15/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinät on maksettu joten asuminen on halpaa. Ei tarvitse kummemmin miettiä.

Eläke 1800e netto ja miehellä huomattavasti parempi kun jää töistä pois. 

Pienet rahastosijoitukset ja sairauskuluvakuutus tuo lisäturvaa. Ja henkivakuutus jos toinen kuolee

Vierailija
16/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44, en usko pääseväni koskaan eläkkeelle.

Jos pääsen, enkä pärjää, ryhdyn narun jatkoksi, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
17/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni luulee, että lapsensa perivät minut. Olen varakas lapseton nainen. Olen tehnyt testamentin ihan muualle. 

Vierailija
18/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää eläkesuunnitelmia?

Vierailija
19/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni niin perseelleen tuossa vajaa kymmenen vuotta sitten. että ei tässä viitsi enää edes suunnitella. Palkkatukityöstä kun ei nykyään kerry edes eläkettä niin varmaan sossun luukulla oon sitten kun eläkeaika koittaa 15 vuoden päästä.

Vierailija
20/31 |
13.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veljeni luulee, että lapsensa perivät minut. Olen varakas lapseton nainen. Olen tehnyt testamentin ihan muualle. 

Minun veli on jo kuollut ja hänen lapset myös varmaan odottaa kieli pitkällä perintöä. Hah-hah, aina sitä voi tietenkin toivoa, mutta minun kohdalla kannattaa unohtaa sellaiset ajatukset. Testamentti on täälläkin ja ihan muiden tahojen  hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi