Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mikä seuraavista on oikea tapa vahtia pientä uimataidotonta lasta laiturilla?

Vierailija
31.07.2012 |

Laiturin vierellä on syvä vesi.

a) annetaan lapsen mennä, mutta vahditaan rannalta tarkasti

b) mennään lapsen kanssa ja pysytään kädenmitan päässä hänestä

c) mennään lapsen kanssa ja pysytään ihan vieressä, mutta ei välttämättä käsi kädessä koko aikaa

d) mennään ja pidetään koko ajan tiukasti kädestä

e) pienen lapsen paikka ei ole laiturilla

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin parempana E, lapsella ei olisi mitään asiaa laiturille ennen kuin osaa uida.

Teroittaisin mieleen, että yksin ei saa koskaan mennä.

Vierailija
2/16 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain uimataidottomuudesta. Esim. 3-vuotiasta täytyy pitää koko ajan kiinni, mutta 7-vuotias osaa varmasti jo varoa paremmin laiturilta putoamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän lapsilla on myös liivit päällä.

Vierailija
4/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

e:tä en käyttäisi varmaan koskaan. Eli juuri kävelemään oppineelle d sitten kun vähän kasvaa n 3v c ja sitten 3-4v c ja siten b ja sitten a.

Vierailija
5/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikää lähestyvällä tilanteen mukaan C tai B:kin voi riittää.

Vierailija
6/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

E:ssä ei oikeastaan järkeä.

Vierailija
7/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 vuotiaalla D

Meidän 3v saa kävellä laiturilla niin, että olen itse vierellä, mutta en välttämättä pidä enää kädestä kiinni. tai sitten olen itse uimassa laiturin vieressä ja lapsi istuu laiturilla katsomassa.

Vierailija
8/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan lapselle pelastusliivit päälle ja katsotaan perään.

Vierailija
9/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten joko pitäisiN kädestä kiinni tai en menisi ollenkaan, en halauaisi sukeltaa pientä laiturin alta. Kellukkeet kädessä se on sentään helpompi löytää vedestä.

Vierailija
10/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä C-tyyli on riittävä 2-vuotiaallekin, ja meillä on tästä usein riitaa. Minulla on vettä kohtaan pelkoa, miehellä taas ei ja hän on hyvä uimari/sukeltaja. Tämä lienee syynä näkemyseroon. Minä taas en ymmärrä, miksi pitää ottaa edes pieni riski että lapsi voi pudota. En ole itse ollenkaan vakuuttunut että saisin lapsen ylös jos hän putoaisi. Mies taas mielestään saisi, hoh hoijaa...

Vierailija
11/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi vaarallista jos lapsi vetää vettä keuhkot täyteen, se tapahtuu tosi nopeasti ja siinä ei auta saako ylös vai ei. Tukehtuu kuitenkin.

Meillä oli tyyli E tai D kunnes oppi uimaan hyvin. Ihan turha päästää pikkulapsia laiturille yksikseen kävelemään.

Vierailija
12/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä C-tyyli on riittävä 2-vuotiaallekin, ja meillä on tästä usein riitaa. Minulla on vettä kohtaan pelkoa, miehellä taas ei ja hän on hyvä uimari/sukeltaja. Tämä lienee syynä näkemyseroon. Minä taas en ymmärrä, miksi pitää ottaa edes pieni riski että lapsi voi pudota. En ole itse ollenkaan vakuuttunut että saisin lapsen ylös jos hän putoaisi. Mies taas mielestään saisi, hoh hoijaa...

Mitä jos perustelisit miehellesi että jos lapsi tottuu siihen että koko ajan pidetään kiinni kädestä laiturilla niin se ei ole ongelma. Jos isä ei pidä kiinni niin sitten äidin kanssa laiturilla olo menee tappeluksi kun lapsi ei hyväksy niin helposti sitä että nyt pitäisikin pitää kädestä koko ajan.

Tai sitten teette kokeen. Heität vauvanuken (joka uppoaa) veteen tummissa vaatteissa ja mies hakee sen minuutissa tai parissa pintaan. Jos ei löydy tai onnistu niin ehkä mieskin tajuaa että olisi parempi pitää kiinni siitä kädestä.

Pelastusliivit on kanssa hyvä juttu tosin ei niistäkään ole isosti apua jos lapsi tippuessaan satuttaa päänsä laiturin reunaan pahasti.

Vierailija
13/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi vaarallista jos lapsi vetää vettä keuhkot täyteen, se tapahtuu tosi nopeasti ja siinä ei auta saako ylös vai ei. Tukehtuu kuitenkin.

.

Vierailija
14/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta sukeltamaan - verrattuna siihen että lapsi yllättäen ja varomattomasti putoaa laiturilta veteen ja kenties vielä kolhaisee päänsä mennessään?

Jos tätä pelkää, niin eihän silloin voi opettaa lasta sukeltamaankaan?

.

Vierailija
15/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten teette kokeen. Heität vauvanuken (joka uppoaa) veteen tummissa vaatteissa ja mies hakee sen minuutissa tai parissa pintaan. Jos ei löydy tai onnistu niin ehkä mieskin tajuaa että olisi parempi pitää kiinni siitä kädestä.

Joudunko minä sitten myöntämään, että ok, kyllä sinä tarvittaessa lapsenkin ylös saat...?

Vierailija
16/16 |
01.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan lapselle pelastusliivit päälle ja katsotaan perään.

Aika kauhulla katselin kesällä, kun n 10-12v lapsi vei alle 2 vuotiaan laiturille syömään jäätelöä.

Tuo pienempi oli tosi rauhallinen ja kiltti, mutta kun aina voi sattua ihan vaan vahinko, eli lapsi voi kompastua ja pudota veteen. Silloin ei toisella lapsella ole valmiuksia toista pelastaa. Kummallakaan ei tietenkään ollut pelastusliivejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi