Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

just joo,duunikaveri on selkävaivainen ja tekee kevennettyä duunia,mutta mustikassa

Vierailija
31.07.2012 |

se pystyy kyykkimänn ja täällä duunissa tuskailee,ettei voi kyykki niin siksi ei voi tehdä töitä!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatilatanne kyykkijöitä..

Vierailija
2/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muka pystynyt tekemään työtä, kun piti istua paikoillaan liian pitkiä aikoja. Selkä ei kyllä haitannut mitenkään sitä, ettei olisi pystynyt istumaan päivät pitkät pilkillä ja kökkimään yöt kapakoissa. Vitun pummi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekisi täyttäaikaa niin voisin kuvitella sen valituksen määrän, ja sinun valituksen määrän.

Ja kyllä näihin ruumiillista työtä tekeviin aina mahtuu niitä selkä-ja käsivammasia jotka ei joko halua tehdä töitä. Tai eivät ala kouluttautumaan enää muuhun, mutta töissä on oltava, vaikka sitten puolikuntosena.

Vierailija
4/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niiden todentaminen kun voi hyvinkin vaatia kalliin magneettikuvauksen, joten halvemmalla ja helpommalla pääsee, kun määrää sairaslomalle. Tuo halpuus tietysti tulee ennen pitkää kyseenalaiseksi, jos ajatellaan asiaa yhteiskunnan ja meidän veronmaksajien näkökulmasta...

Vierailija
5/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkät ajat jo selkävaivojen takia.

Selkä ei ole kuitenkaan koskaan estänyt halon hakkuuta ja puiden sahaamista. Pihapiiri on täynnä parimetriä korkeita puupinoja siististi pinottuna.

Vierailija
6/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli käytännössä ei mitään

Vierailija
7/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on skolioosi, kuluma ja iskias, ja istumatyö. Hierojalla on pakko käydä parin viikon välein, että jatkuvan istumatyön kestää, ja nyt vissiin on limapussin tulehdus lonkassakin, kun kävellessä ja pyöräillessä sattuu. Hallelujaa. Hyvä on vaan maatessa ja uidessa.

Mutta lonkan ollessa ok pystyn olemaan syvässä kyykkyasennossa (siinä ei selkä taivu). Mutta kumartelu ja kävely sattuu sairaasti.

Vierailija
8/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppini oli ammattivalittaja. kädet oli niin kipeät ettei pystynyt töitä tekemään... mutta taloa kyllä pystyi rempata; katonmaalaus ja kylppärin laatoitus tehtiin ainakin sairaslomalla...

oksettavaa.

Vierailija
9/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi eläkkeelle voi jäädä/päästä jos ei kykene enään muuta tekeen kuin työn ja loput ajasta makaa ja on kipeä.

Ymmärrätkö?

Sillä mahdollistetaan se, että ihmisen vireystila henkisesti pysyisi mahd. pitkään hyvänä yllä ja jaksaisi vielä kuntouttaa itseään, ehkä päätyä vielä takaisin työelämään tai sitten ei.

Toisin sanoen, saa käsityksen, että työkaverisi on mielestäsi kunnossa kun hänellä on vapaa-aikanaan kyky liikkua eli sekin energia tulisi tuoda töihin ja muulla ei väliä?

Ootte te...

Vierailija
10/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin myös istumisesta jos pitää selkää "jännittää" kokoajan eli ei pysty nojaamaan.

Tosin minulla on niin harvinaisesti, etten pystyisi kyykkimään pitkiä aikoja niin töissä kuin mustikkametsälläkään ja tästä syystä vituttaa ihan jumalattomasti ne idiootit, jotka hakee turhia saikkuja, ettei tartte töitä tehdä. Syö nimittäin uskottavuuden todella tehokkaasti myös meiltä oikeilta selkäongelmaisilta.

Vierailija
11/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika ajoin todella kauheat selkäkivut ja vaivat. Töistä en ole juurikaan ollut töissä, koska työni on sellaista et kivun mukaan voi vähän keventää. Mutta selkäkipu on aivan hirveää, suuri osa voimista menee kivun sietämiseen, koska ei siihen kipuun mitkään lääkkeet pahemmin auta. Ja kun selkä on krampissa ei pysty tekemään juuri mitään. Työkaverisi voi ihan aidosti olla selkävaivainen; lasten nostaminen, äkkinäiset liikkeet, kiertoliikeet ja nouseminen, istuminen, seisominen-selkävaivan tilasta riippuen voi olla joko tosi kivuliasta tai sitten lisätä vaivaa, tulehduttaa selkää tms. Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa millainen se vaiva on. Ehkä se pysyy hallinnassa kun hän varoo ja tekee vain huolellisia liikkeitä. Mustikkametsässä voi ihan rauhassa vaikka kontata, levätä välillä yms.

Selkävaivalle kaikki hallittu, kivuton liikkuminen on hyväksi. Mä olen ollut joskus niin kipeänä etten ole pystynyt kuin makaamaan lattialla, mutta koska oli mustikka-aika ja koko talvi edessä sitten ilman mustikkaa, niin konttasin siellä metsässä. Jospa ap iloitsisit siitä omasta työstäsi ja jättäisit tuollaisen pahansuopuuden? Selkävaivan kanssa eläminen on oikeasti tosi kurjaa ja hankalaa.

Vierailija
12/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se vähän huvittavaa,että mulle kasautuvat hänen homatt ja sitten hän tuossa selostaa,kuinka halvatin monta ämpärillistä mustikkaa tuli poimittua ja tulee vielä lisääkin.Mustikkaa ei pysty kyykkimättä poimia ja aika hidastakin on vielä,että silleesti.Toki hänellä saa vapaa-aika olla,mutta tuskin sitä selkää kannattaa entisestään rasittaa kun jokainen tietää mitä mustikkametsässä oleminen on!

ap

Vierailija
13/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en selkävaivaisena voi mustikkametsään mennä. Tai jos menen, niin aika pian saa pois tulla ja sen jälkeen selkä on aivan järkyssä kivussa. Tuollainen kumartelu on aivan karseeta.

Vierailija
14/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on se vähän huvittavaa,että mulle kasautuvat hänen homatt ja sitten hän tuossa selostaa,kuinka halvatin monta ämpärillistä mustikkaa tuli poimittua ja tulee vielä lisääkin.Mustikkaa ei pysty kyykkimättä poimia ja aika hidastakin on vielä,että silleesti.Toki hänellä saa vapaa-aika olla,mutta tuskin sitä selkää kannattaa entisestään rasittaa kun jokainen tietää mitä mustikkametsässä oleminen on!

ap

on aivan eri asia nostella lapsia yms kuin kököttää mustikkametsässä. Se on staattista raistusta ja asentoa voi vaihtaa. Jos olet huomannut, niin ei sullakaan kovin hyvin mene; mietit pahansuopana työkaverisi mustikkareissuja... mä kyllä käyttäisin energiani johonkin ihan muuhun. Vaikka ehkä sit monet naiset saa kiksinsä just pahansuopuudesta ja katkerat ajatukset on se elämän nautintojen huippu...?

Vierailija
15/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut jalka murtuneena paketissa ja setä selkäleikattuna yhtä aikaa sairaslomalla, ja arvaa missä ne konttasi?

Mustikkametässä.

Vierailija
16/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jos tapaisit eläkkeellä olevan työkaverisi jumpassa niin olisi sekin lähes laitonta eli muu liikunta pannaan, jotta voi töissä olla. :)

Toivottavasti et koskaan kipeydy itse siihen pisteeseen.

Pelkkä makaaminen jos hiukankin muuhun pystyy hissuksiin vapaa-ajalla (ei kiirettä, aikatauluja, pakkoa ja velvollisuus/vastuu pomolle) on todellakin suositeltavaa ja sellaiselle hatun noston paikka kun edes yrittää.

Sano mitä sanot.

Suotta täällä valitat, valita pomollesi tai hae sitten itsellesi saikkua jos et jaksa ja pysty. Sulle varmaan palkkaa maksetaan siitä, että hänen työt on nyt sun vastuullasi?

Ole kiinnostunut aidosti ja ilman katkeruutta työtoverisi harrastuksesta. Kysy häneltä miten hän jaksaa poimia. Kannusta, tarjoudu mukaan.

Mustikoita on nyt muuten runsaasti ja yhdeltä kohdalta niitä saa paljon kun hyvän paikan löytää.

Pienellä jakkarallakin voi marjastaa.

Työ ei ole kenenkään itseisarvo, eikä kukaan tuo sinulle sädekehää jos pomoasi varten hajotat itsesi.

Vierailija
17/23 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen on niin pahat välilevyn pullistumat,mutta zumbaa joka toinen päivä,käy punttiksella ja vetää KOVAT kahvakuulatreenit,suunnittelee pyöräilykauden aloitusta--siis täh ja työn pitää olla kevennettyä,en tajua!

ap

Vierailija
18/23 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan.

Minulla on välilevyb rappeumia ja skolioosi myös ja kahden välilevyn välissä pullistumat.

Se ei meinaa, että olisi ihan rampa, kuten moni täällä valittaa olensa. Syvät lihakset, liikunta, tukiranka kuntoon. Näin pysyy selkä kunnossa.

Ja kroonisena selkävaivaisena inhoan lusmuja, jotka on saikulla selän takia, mutta ovat rakentaneet talon saikun aikana tai tosiaan hillasoilla juoksevat, jotka ovat kroonisesti selkäsairauden takia aina syksyt saikulla. Tai osa-aikaeläkkeellä tai heille on määrätty kevennetty työ.

Koska itse tiedän selkäsairaana, että jos pystyt kyykkimään ämpäreittain mustikoita ja hilloja, pystyt silloin tekemään normaalia työtäkin.

Toivottavasti sairaslomat pantaisiin osittain palkattomiksi, loppuisi lusmuilu

[quote author="Vierailija" time="31.07.2012 klo 14:55"]

taidan jäädä saikulle ja pestä ikkunat hissukseen,aitakin on maalaamatta..

ap

[/quote]

Vierailija
19/23 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, kaikki on suhteellista. Minulla on alaselkä paskana, ollut vuosia. En pystyisi tekemään nostelua tai runsaasti kumartelua vaativaa työtä Hhitto en saa sukkiakaan jalkaan aamulla ilman apua..

Kuitenkin kerran kesässä haluan itse poimia edes muutaman purkin marjoja pakkaseen. Poimin polviltani, kuitenkin selkä tulee hyvin kipeäksi, mutta kyllä sen kerran vuodessa kestää. Missän nimessä ei voi kumarrrella puskiin.

Satunnainen kumartelu on ihan eri asia kuin työ, joka vaatii sitä päivittäin.

Vierailija
20/23 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menisit mustikkaan tmv. niin voisit kuulostella vointiasi, tehdä omaan tahtiin ja levätä sen jälkeen, mutta työelämässä se ei ole mahdollista ilman saikkua/eläkettä. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi