Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masterchef Australia

Vierailija
08.03.2015 |

Seuraatko? Kuka on suosikkisikisaajasi? Entä suosikkituomarisi? Mitä mieltä muuten ohjelmasta? Minä löysin Australian Masterchefin vasta tällä kaudella (2014 näkyy nyt siis Suomessa) ja olen ihan koukussa. Muista ruokaohjelmista en niinkään välitä, mutta tämä ohjelma on tosi hyvä - kekseliästä ruokaa, fiksuja ja sympaattisia kilpailijoita sekä miellyttävät tuomarit. :)

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : MasterChef Australia - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (773)

Vierailija
641/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Masterchef Australia palauttaa uskon ihmisiin, vaikka sen kulisseissa kuohuu" https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006211418.html?share=3573645ccadc3c…

Hesarissa tänään juttua Masterchef Australiasta.

Itse käsitin niin, ettei kyse ollut palkoista vaan jostain muusta sopimuksen kohdasta, jota tuomarit ei voineet hyväksyä ja allekirjoittaa. Näin ainakin joku tuomareista kirjoitti instassaan.

Vierailija
642/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Masterchef Australia palauttaa uskon ihmisiin, vaikka sen kulisseissa kuohuu" https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006211418.html?share=3573645ccadc3c…

Itse käsitin niin, ettei kyse ollut palkoista vaan jostain muusta sopimuksen kohdasta, jota tuomarit ei voineet hyväksyä ja allekirjoittaa. Näin ainakin joku tuomareista kirjoitti instassaan.

Gary kirjoitti: "It was time to move on, have more free time to explore our own creativity. It was never about the money and never will be about the money. We couldn’t agree on the term of the new contract for 2020 and season 12. Something we felt very strongly about. The opportunity to work with Matt and George has been a blessing and something I cherish. Working together will continue to be the most important thing for us.....the three musketeers.......🤗 "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lihan syöminen on shaatanasta nykyään, niin miksi joka akka on onnessaan tällaisesta ohjelmasta kuin MasterChef Australia? Mitä olen katsonut, niin siinähän lihan syönnillä, kokkaamisella oikein pröystäillään. Itse voin ihan hyvin syödä kasvisruokia, mutta kummastuttaa tuommoinen naisten takinkääntö ja monibaamaisuus.

Vierailija
644/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Green man kirjoitti:

Koska lihan syöminen on shaatanasta nykyään, niin miksi joka akka on onnessaan tällaisesta ohjelmasta kuin MasterChef Australia? Mitä olen katsonut, niin siinähän lihan syönnillä, kokkaamisella oikein pröystäillään. Itse voin ihan hyvin syödä kasvisruokia, mutta kummastuttaa tuommoinen naisten takinkääntö ja monibaamaisuus.

Mikä ihmeen takinkääntö? Eiköhän valtaosa katsojista ole edelleenkin lihansyöjiä. Minä olen kasvissyöjä, mutta ei minua häiritse muiden lihansyönti.

Olen saanut ohjelmasta valtavasti inspiraatiota ja vinkkejä myös kasvisruokien valmistukseen (niitäkin kyllä ohjelmassa näkyy ihan kiitettävästi) ja mausteiden käyttöön. Lihareseptit ja erilaiset kikat kun on helposti muokattavissa myös kasvisproteiinille sopiviksi. Erilaiset maukkaat ja mausteiset liemet, kastikkeet, keitot, soosit ja tahnat on omia suosikkejani. Myös jälkiruokiin olen saanut paljon vinkkejä, niissä ei lihaa (yleensä) käytetä.

Ohjelmassa ei mielestäni myöskään "pröystäillä", vaan kaikki ohjelman biojätteet ja käyttämättömät raaka-aineet menee hyötykäyttöön ja hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
645/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte taas pidän älyvapaana että annetaan valmistettavaksi joku monimutkainen ruoka, joka saatava vartissa tms. valmiiksi. Jos sen osaa pyöräyttää erinomaiseksi vaikka 25 minuutissa, niin mitä järkeä on sabotoida jonkun työn jälki jollain mahdottomalla aikarajalla?

Turha muuten vastata että niinhän se on hektisessä ravintolamaailmassakin päläpälä.

Vierailija
646/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itte taas pidän älyvapaana että annetaan valmistettavaksi joku monimutkainen ruoka, joka saatava vartissa tms. valmiiksi. Jos sen osaa pyöräyttää erinomaiseksi vaikka 25 minuutissa, niin mitä järkeä on sabotoida jonkun työn jälki jollain mahdottomalla aikarajalla?

Turha muuten vastata että niinhän se on hektisessä ravintolamaailmassakin päläpälä.

Kilpailijat ovat sillä tasolla, että jokainen painetestin tekijöistä luultavasti onnistuisi tehtävässä kiitettävästi ilman aikarajaa, koska ne reseptit ja kaikki vaiheet erikoismenetelmineen on yksityiskohtaisen tarkasti kerrottu niissä 10-sivuisissa ohjeissa. Hyvä tapa karsia jyvät akanoista on asettaa aikaraja. Ja aikarajankin puitteissa moni on onnistunut mallikkaasti, tehden lähes täydellisen replikaation. Eli kyse ei ole mahdottomasta tehtävästä, jos osaa pitää hermot kasassa.

Vierailija
647/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, en ole Hesarin tilaaja ja luin uutisen kokonaisuudessaan aiemmin tänään. Nyt kun palasin samalle sivulle, se onkin estetty ja lukeminen sallittu vain tilaajille. Olisin halunnut käydä lukemassa kommentteja, mutta ei onnistukaan enää.

Vierailija
648/773 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku hesarin tilaaja kopioida jutun tänne?

Vierailija
649/773 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomennako alkaa? 👨‍🍳👩‍🍳

Vierailija
650/773 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään!!! Saan pimeneviin syysiltoihin jotain piristystä tämän myötä.

Vierailija
651/773 |
31.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muodostunut vielä lemppareita?

Vierailija
652/773 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Derek! <3

Vierailija
653/773 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gary kirjoitti: "It was time to move on, have more free time to explore our own creativity. It was never about the money and never will be about the money. We couldn’t agree on the term of the new contract for 2020 and season 12. Something we felt very strongly about. The opportunity to work with Matt and George has been a blessing and something I cherish. Working together will continue to be the most important thing for us.....the three musketeers.......🤗 "

Olisko ollut myös Gary joka hieman myöhemmin paljasti että kyse oli lähinnä siitä miten pitkään masterchef-sopimus sitoo noita kolmea kauden loppumisen jälkeen. Noilla on joku oma yhteinen yhteistyösuunnitelma jonka oli tarkoitus käynnistyä kauden jälkeen mutta sopimus olisi sitonut noita vuoden loppuun. Sopimus ilmeisesti ottaa provikoita voimassaollessaan noiden omista tietynlaisista ekstrabisneksistä tv-yhtiölle ja siihen nuo ei käytännössä halunneet suostua.

Vierailija
654/773 |
11.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
655/773 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
656/773 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman monipuolisia "harrastajia" tuollapäin.

Vierailija
657/773 |
22.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah, ihana sarja! Seurasin joskus aikoinaan USA:n Master Chefia, ja oli kyllä ankea ja asennevammainen ohjelma tämän rinnalla.

Itse tykkään Tessasta ja Stpehistä, mutta muuten ei ole vielä noussut erityisiä suosikkeja. 

Vierailija
658/773 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkeja on Derek ja Anushka.

Vierailija
659/773 |
23.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikkeja ovat Derek, Steph ja Tati! Sandeep on symppis, mutta tuntuu että tekee vähän liian usein samanlaista ruokaa.

Vierailija
660/773 |
29.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi