Mitä mieltä nimestä Daniel? ev
Kommentit (31)
Varsinkin toisena nimenä. Se tarkoittaa "Jahve on armollinen". Miksi Johanne sopii käytettäväksi, jos Daniel ei sovi?
tarkoittaa suomeksi "Minun tuomarini on Jumala"
"Daniel Westling"
vai
"Minun tuomarini on Jumala Virtanen Korhonen Lehtinen"
B, c, f, q ja w ovat vierasperäisiä konsonantteja, siinä syy.
Varsinkin toisena nimenä. Se tarkoittaa "Jahve on armollinen". Miksi Johanne sopii käytettäväksi, jos Daniel ei sovi?
tarkoittaa suomeksi "Minun tuomarini on Jumala"
"Daniel Westling"
vai
"Minun tuomarini on Jumala Virtanen Korhonen Lehtinen"
suomalainen sukunimi, lausuisin Danielin kahdella aalla niin kuin muualla maailmassa tehdään.
joten ei se Daniel veljenä olisi sen pahempi.. " Ei nimi miestä, jos ei mies nimeä.." ja silleensä.
Miten Cara lausutaan, sara, zara vai kara? Jos Daniel olisi Caran veljenä, saattaisi hän saada lempinimeksi Dana.
niin Cara lausutaan pehmeästi Chara.. Ja jos joku tuosta haluaisi Danan vääntää, niin siitä vain. Meillä ei nimiä valita sen mukaan miten muut sen vääntäisivät.
niin Cara lausutaan pehmeästi Chara.. Ja jos joku tuosta haluaisi Danan vääntää, niin siitä vain. Meillä ei nimiä valita sen mukaan miten muut sen vääntäisivät.
Car eli auto lausutaan kar. Samoin muut ca-alkuiset k:lla, mitä nyt aamu-unisena vaan tulee mieleen. Esim. cat on kät.
Sitä on kauhean vaikea selittää miten se lausutaan oikein, koska tuota ch-äännettä ei käytetä yleisesti lausumisohjeissa. Ca:ta ei kuitenkaan töksäytetä kuten vaikka kaarassa, vaan sitä pehmennetään h-äänteellä. Anteeksi vaikea selostus. :D
pomoni ja minä saimme lähes samaan aikaan pojat, hänen pojastaan tuli Daniel ja mun pojasta siitä suomalainen versio, eli Tatu.
Sanomattakin lie selvää, kummalla meistä on akateeminen koulutus ja kummalla ei. Sukunimet ovat kuitenkin ihan suomalaiset molemmilla.
ihana poika nimeltään Daniel, nimi on mielestäni ihana vaikkakin tulee paljon ääntämiseroja. Me äännetään ruotsalaisittain eli Daaniel ja suomalaiset Daniel, poika kyllä huomauttaa siitä. Sukunimemme on ruotsalainen. En olisi nimennyt poikaa Danieliksi jos sukunimi oli ollut esim. Virtanen.