Lapsettomana on varmaan todella helppo elää
Kommentit (32)
Joooo eihän elämässä mitään murheita ole
Vaan joilla on lapsia on vastuuta ja murheita.
Huhhuh
Juuri sukulainen jatkoi oman käden kautta matkaa..
Ei ole totta. Et tiedäkään mitä vaikeuksia joillakin ollut tai on. Mutta jos jollakin on helppoa ja on terve, mikäpä siinä.
Niin on. Oon pohtinut lapsien hankintaa. Mietin ja mietin, koskaan en ollut varma eikä tuntunut omalta. Nyt näyttää siltä, että lapsia ei tule, ja elämä on kaunista ja stressitöntä. Minä päätän mitä teen tänään ja ensi vuonna ja vuosikymmenen päästä. Ei jatkuvaa huolta lapsesta, joka omana persoonaan voi kehittyä mihin suuntaan vain. Tuntuu, että voin paremmin, kuin verhot olisi vedetty pois silmiltä. Tänä elämä on minulle.
Jaah. Aamupäivän katkoin katon päälle kaatunutta puuta ja nyt mietin mistä revin rahat sen korjaukseen. Perheellinen siskoni meni pitkin hampain hoitamaan muistisairasta äitiämme, hänellä on lapsia ja kovin tärkeä on siksi, että minun on parempi vuorotyöläisenä ajaa 50km äitimme luoksi, hän asuu 8km päässä mutta mutta
Kyllä, tietyissä hetkissä tuntuu ihanan vapauttavalta. Vapaa-ajanvietto tietenkin merkittävin, mutta ihan pienissäkin hetkissä, kuten aamu- ja iltapalan valmistus (itselläni monivaiheinen prosessi, kuuntelen aina samalla musaa), tulee joskus mieleen, kuinka ihanaa että tarvitsee vain itselleen valmistaa, eikä ole vastuullinen lapsista. Haluan kyllä lapsia sitten kun aika on oikea.
Miten niin varmaan? Olet varmaan elänyt lapsettomana myös xD
Sinkkuna ja lapsettomana mun huoli oli yksinäisyys ja se että kaipasin puolisoa ja perhettä.
Nyt on huolta miehestä ja lapsesta.
Huolen määrä on elämässä vakio.
Ei lapsellisilla myöskään ole huolta eikä murhetta mistään. Paitsi jos ovat itse pilanneet elämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin varmaan? Olet varmaan elänyt lapsettomana myös xD
Sinkkuna ja lapsettomana mun huoli oli yksinäisyys ja se että kaipasin puolisoa ja perhettä.
Nyt on huolta miehestä ja lapsesta.
Huolen määrä on elämässä vakio.
Ei ihminen joka hankkii lapsia ole kaikkia elämänvaiheita elänyt lapsettomana. Lapseton ei enää vaan erota että jotkut huolet tai vaikka elämänopit ja arvojen muutokset saattaisivat tulla ihan ilmankin niitä lapsia.
IP:ssä on erään opettajan hätähuuto koulumaailmasta. Tukkapystyssä saa lukea jo noita.
terv. onnellinen lapseton
Itsepähän ovat lapsensa hankkineet. Pulinat pois.
On. Ihanaa. Vapaus.
Kiitos itselleni tästä erinomaisesta valinnasta.💝
Kysehän on valinnoista.
Kyllä, kun katson kavereiden haasteita nyt kun lapset ovat teinejä ja täysi-ikäisiä, olen entistä onnellisempi siitä, että olen vela. Huolet ja murheet eivät ikinä tunnu loppuvan. Toki minullakin on huolia, mutta lapsien kanssa niitä on sitten monin verroin enemmän.
Olenkin aina ihmetellyt tätä, kun niin monien pitää elämäänsä vaikeuttaa sillä jälkikasvulla ja sitten ollaan kateellisia ja katkeria kun lapsettomilla on niin helppoa. Kaiken huippuna yritetään kannustaa sitten lapsetonkin pilaamaan elämänsä kuten ovat itsekin tehneet, että teehän sinäkin lapsia kun minäkin tein.
Niin kai jos on omasta tahdostaan lapseton. Mutta jos halusi lapsia eikä saanut, elämä on hel vettiä. Epäkohteliaat kysymykset että miksi sinulla ei ole lapsia, miksi olet noin itsekäs jne.
Ensinnäkin, lapsettomuus on usein muuta kuin oma toive ja tehty valinta. Ja silloin se voi olla aivan hirveä suru ja murhe. Sen syvyyteen itselläni ei ole sanoja.
Toisekseen, ihan turha tehdä näitä jakaantunutta ja vihamielistä/kateellista kansaa yhä enemmän polarisoivia aloituksia. Tyhmimmät vielä menevät näihin.
Juu, rauhallista on!