Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet kaverini kommentista?

Vierailija
30.07.2012 |

Hän sanoi, ettei enää usko haluavansa koskaan lapsia. On kuulemma tottunut liikaa siihen, että voi tehdä mitä huvittaa, on rahaa matkustaa ja aikaa harrastaa. Voi pukeutua kallisiin merkkivaatteisiin ja illallistaa ulkona monta kertaa viikossa.

Sanoi että on aina ajatellut hankkivansa lapsia mutta mitä vanhemmaksi tulee, sen vieraammaksi se ajatus sittenkin tuntuu.

Miten voisin auttaa kaveriani pääsemään tästä yli? Mua pelottaa että hän sitten myöhemmin katuu valintaansa...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaduttaa niin sitten kaduttaa, ei se sun syys ole.

Vierailija
22/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaverisi on vielä niin nuori, että viiden vuoden päästä ehtii vielä muuttamaan mielensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että AP:n ystävä on AP itse. Olen itse vapaaehtoisesti lapseton 35 vee ja voisin kirjoittaa tällaisen provon.

En voi uskoa että olisi oikeasti suurtakaan mammamafiaa joka haluaisi painostaa jokaisen lapsettoman parisuhteessa elävän vauvailuun.

Vierailija
24/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäämistä sinulla siinä on? Jokainen elää omaa elämäänsä. Et sinä voi elää toisen elämään. Kaverisi tekee omat valinnat ja sinä omat.

Vierailija
25/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naimisissa. Musta tuntuu, että se mies on ylipuhunut kaverini uskomaan tähän. Olen aina ollut vähän salaa sitä mieltä, että miehensä tavattuaan kaverini meni jotenkin "pilalle". Sitä ennen hän oli normaali, maanläheinen ja normaalista elämästä haaveileiva. Miehen kanssa hänestä on tullut sellaienn "maailmannainen". He asuvat ulkomailla, ajavat urheiluautolla ja pukeutuvat merkkivaatteisiin. Jotenkin tosi pintaliitoelämää mun mielestä.

Eikös se ole pääasia, että kaverisi on onnellinen? Ihmiset muuttuvat ajan kanssa ja jos hänet tekee onnelliseksi urheiluautolla ajaminen, mitä se sulta on pois?

Elä omaa elämääsi ja anna kaverisi elää omaansa.

Vierailija
26/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, ettei enää usko haluavansa koskaan lapsia. On kuulemma tottunut liikaa siihen, että voi tehdä mitä huvittaa, on rahaa matkustaa ja aikaa harrastaa. Voi pukeutua kallisiin merkkivaatteisiin ja illallistaa ulkona monta kertaa viikossa. Sanoi että on aina ajatellut hankkivansa lapsia mutta mitä vanhemmaksi tulee, sen vieraammaksi se ajatus sittenkin tuntuu. Miten voisin auttaa kaveriani pääsemään tästä yli? Mua pelottaa että hän sitten myöhemmin katuu valintaansa...

en tosin pukeudu kalliisiin merkkivaatteisiin tai illallista ulkona usein, mutta tuo, että on liikaa tottunut elämän helppouteen ja että vuosi vuodelta ajatus toisesta lapsesta tuntuu vieraammalta.

Voihan olla niin, että ystävälläsi lapsettomuuden "vaakakupissa" on enemmän painoa kuin "lapsellisuuden". Se ei tarkoita sitä, että olisi mustavalkoisesti ja ehdottomasti lapsettomuuden kannalla.

Vierailija
27/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuen häntä päätöksessä.

Tietää kyllä mitä on lapsiperhe-elämä, koska hällä on kolme nuorenpaa sisarusta.

ja tot4esin hänelle vaan, että ei kaikkien tarvitse lapsia hankkia.Elämä voi olla loistavaa ilman lapsiakin!!!

Vierailija
28/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten voin auttaa pääsemään tästä yli?"

Kuulostaa ihan siltä, että AP.n mielestä lapsettomuudessa on jotain epänormaalia ja väärää. Siitä pitäisi siis jotenkin parantua? Kuulostaa ihan samalta, mitä homoudesta sanottiin vuosikymmeniä sitten.

Jos joku haluaa olla lapseton, niin olkoon. Itse olen hänelle kade, vaikka omat lapset jo 15 ja 17. Kyllä elämä olisi ollut erilainen ilman heitä.

Vierailija
29/29 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverisi elämästä ja valinnoista.

Ihan oikeasti yksi rasittavimmista ihmistyypeistä on se joka kuvittelee olevansa vastuussa kaikkien muiden elämästä, ja sitten tunkee hössöttämään ja tuputtamaan mielipiteitään ihan loputtomasti.

Lähipiirissäni on yksi tämmöinen hössöttäjä. Hän kun niin kovasti on huolissaan muista ja pelkää että näille tulee paha mieli tai että katuvat myöhemmin valintojaan >:(

Monta kertaa olen meinannut katkaista välit kokonaan ihan vaan pelkän vitutuksen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän