Lastenvihaaja parkkipaikalla
Kävelin taaperon kanssa kauppaanpäin, kun taapero kerkesi paukauttamaan vierasta autoa kädellään kahdesti kylkeen, ennenkuin ehdin nyppäistä sivummalle ja torua.
Kas, kun autosta nousi hyvin sutjakkaan vauhtiin keski-ikäinen mies ja alkoi raivoissaan paasaamaan naarmuista ja kiersi autonviereen ja osoitteli sormella, että "Katso mitä pentusi sai aikaan!"
Hetken kuunneltuani huuli pyöreänä miehen huutoa, nostin käsilaukustani autoni avaimet ja lupasin tehdä autoon ihan oikean naarmun, jos hän välttämättä haluaa autonsa viedä maalautettavaksi.
Ukon huuto loppui viimein, kun otin pari askelta, avain sojossa, autoa kohden. Mutisten mies meni takaisin autoonsa ja kaahasi kauheaa vauhtia pois kaupan pihasta.
Kommentit (85)
miten kalliin vahingon avaimella raaputtamisella saa aikaan? Pidä ensi kerralla pennustasi huolta niin et joudu moisiin tilanteisiin, tulee halvemmaksikin.
Mikä ihme siitä auton omistajasta tekee lapsivihaajan, jos hän "haukkuu" lastasi pennuksi kun tämä naarmuttaa hänen autoaan??Tuskinpa kovin moni haluaa turhaan autoonsa naarmuja??No ap:ta varmaan ei haittaa, onhan se jo tottunut haiseviin paskavaippoihin, kuolaan, oksennukseen ja siihen kaikkeen sekasortoon mitä laiskojen lapsiperheiden kodeissa näkee...Ja ei, minäkään en ole lapsivihaaja...
En valitettavasti usko ap:n kasvatuskykyihin. On täysin yhdentekevää yrittää opettaa kiitosta, anteeksipyytämistä yms, jos ei käytännössä osaa hoitaa ristiriitatilanteita aikuismaisesti. Mitä ap:n lapset oppivat tuosta tilanteesta on se, että uhkailu on sallittu tapa hoitaa tilanne. Eipä ap tainnut edes itse toimia niin kuin yrittää opettaa eli ei pyytänyt anteeksi lapsensa tekemisiä. Häiriintynyttä.
mitä tekstienne perusteella saa ymmärtää?
En ole kertaakaan väittänyt, että olisin hyväksynyt lapseltani hänen käytöksensä. Ihanhan tuossa aloituksessa lukee, että toruin lastani.
Kuka teille opettaisi, että lapset eivät synny tietäen mikä on sallittavaa ja mikä ei.
Ja niinkuin aiemmin sanoin, olisin pyytänyt anteeksi, jos miehen käytös ei olisi ollut noin yliampuvaa.
Lapseni käsi ei ole tehty piikeistä, joten hän ei tehnyt yhtäkään naarmua autoon, koittakaa vaikka itse käydä läpsimässä autojanne ja tulkaa kertomaan kuinka monta naarmua saitte aikaiseksi.
P.s. Naapurissamme on kolme kissaa, jotka tykkäävät makoilla lämpimällä auton konepellillä. Ei ole tässä vuosien varrella tullut yhtäkään naarmua kissankynsistä meidän konepeltiin, mutta ilmeisesti, jos lapseni käy läpsimässä avokämmenellään autoamme, niin joudumme käydä automme maalauttamassa syntyvien naarmujen takia.
Ap
Ihminen, jolle auto on tärkeä, ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta.
marginaalissa tässä maassa...
:D
Nimim. terveisiä periferiasta, lähimpään maitokauppaan 22 km... :P
ja ap:n puolustajat. Muiden tavaroihin ei kosketa ja sit alat vielä uhkailemaan että itekin naarmutat? Saatana opetat lapsesi kyllä hyville tavoille.
Ei ihme että vihaan lapsia kun lasten vanhemmat ovat niin idiootteja.
Varmaan elämä rankkaa jos ottaa noin raskaasti tuollaisen. Lapsia kun on vähän joka puolella, eikä ne aina käyttäydy aikuisten normien mukaan. Osanotto kaikille lasten vihaajille, elämä on niin rankkaa. Jokin terapia voisi ehkä auttaa.
ei se auto tollasesta tuhoudu tai naarmuunnu.
tais olla hermoissa vikaa tuolla miehellä.
ei se auto tollasesta tuhoudu tai naarmuunnu. tais olla hermoissa vikaa tuolla miehellä.
Naarmuja tulee aika äkkiä, kun lapsi iskee rapaisen kätensä täysillä maalipintaan ja vähän hieroo.
ei se auto tollasesta tuhoudu tai naarmuunnu. tais olla hermoissa vikaa tuolla miehellä.
Naarmuja tulee aika äkkiä, kun lapsi iskee rapaisen kätensä täysillä maalipintaan ja vähän hieroo.
tuskin ap;n lapsella rapaset kädet oli kauppaan menossa. ja ap;han nuhteli lasta.
ja ottanut kuvan sinusta naarmuttamassa autoa, soittanut poliisit paikalle ja kertonut, että pahoinpitelit lasta. Arvaa kuka joutuisi sossulle selittämään asioitaan ja arvaa kuka maksaisi sen maalauksen.
Lapseesi muuten tepsii huutoa paremmin kutinapulveri. Minulla on sitä aina mukana ja joku 2v taapero on aika ärhäkkä sitä saatuaan.
Miehellä oli ylireagaointia, mutta niin kyllä sinullakin. Lapsesi ei saa koskea vieraisiin autoihin, saati sitten paukuttaa nyrkillä. Jos auton pinnalla on vähänkään tiepölyä, hiekkaa, niin sitä kun hankaa pikkukätösillä, saa aikaan pahaa jälkeä auton maalipintaan.
Itse olisin pyytänyt lapseni puolesta anteeksi ja mennyt tarkastamaan auton maalipintaa siitä kohtaa mihin lapsi koski. Sanonut lapselle ettei toisten autoihin kosketa, katso nyt miten setä suuttui sinulle...!
2-vuotias tuntee suurta vetoa kaikkia autoja kohtaan. Kauppamatkat on tuskaa, kun koko ajan pitää muistuttaa, ettei vieraisiin autoihin kosketa.
Pelottaa juuri ap:n kokemat reaktiot. Kun täällä päin on muutenkin aika lapsivihamielistä väkeä ja valitusta tulee ties mistä.
Naurettavaa väittää, että auto pitää viedä maalattavaksi, jos taapero siihen koskee. Olisin varmaan reagoinut suunnilleen samoin :D
mulla on kaksi lasta. Ja meillä on kaksi autoa. Lapset EIVÄT koske meidän autoihin pihalla, ja olen kyllä naapurinkin lapsille sanonut monta kertaa että autojen lähelle ei tulla.
Pidän myös huolta siitä että omat lapset eivät lääpi toisten autoja.
Joillekin se auto nyt vaan sattuu olemaan tärkeä ja ymmärrän kyllä ihan täysin tuota parkkipaikalla ollutta miestä..
Miehellä oli ylireagaointia, mutta niin kyllä sinullakin. Lapsesi ei saa koskea vieraisiin autoihin, saati sitten paukuttaa nyrkillä. Jos auton pinnalla on vähänkään tiepölyä, hiekkaa, niin sitä kun hankaa pikkukätösillä, saa aikaan pahaa jälkeä auton maalipintaan.
Itse olisin pyytänyt lapseni puolesta anteeksi ja mennyt tarkastamaan auton maalipintaa siitä kohtaa mihin lapsi koski. Sanonut lapselle ettei toisten autoihin kosketa, katso nyt miten setä suuttui sinulle...!
Mistä luit, että lapsi löi nyrkillä? Ja aloituksessa luki, että äiti torui lastaan. Taattua av-laatua oli kyllä tämä vastaus.
hyvä opetustilanne lapselle, jos mies olisi käyttäytynyt asiallisesti. Mutta jos toinen huutaa ja kutsuu taaperoa pennuksi ym. niin en olisi itse jäänyt siihen maalipintaa ihmettelemään ja lasta torumaan. Hullultahan tuo kuulostaa. Vahinkoja sattuu, ja naarmut korvataan, mutta huuto ei auta ketään!
ymmärrän, että auto voi olla tärkeä, mutta en kyllä ymmärrä miestä. Aikuinen ei käyttäydy noin.
mulla on kaksi lasta. Ja meillä on kaksi autoa. Lapset EIVÄT koske meidän autoihin pihalla, ja olen kyllä naapurinkin lapsille sanonut monta kertaa että autojen lähelle ei tulla.
Pidän myös huolta siitä että omat lapset eivät lääpi toisten autoja.
Joillekin se auto nyt vaan sattuu olemaan tärkeä ja ymmärrän kyllä ihan täysin tuota parkkipaikalla ollutta miestä..
Henkilöauto on kulkuväline, jolla jotkut ei-niin-fiksut ajaa päästäkseen paikasta a paikkaan 2. Se kuluu, siihen tulee naarmuja ja se vanhenee. Mikään autoihin liittyvä kilari ei saa mun ymmärrystä osakseen.
Ihminen, jolle auto on tärkeä, ei ansaitse minkäänlaista kunnioitusta.
ap:n kaltaiset käy hakkaamassa autoja kaupassakäynnin lomassa.