Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia että masennuslääke väsyttää?

Vierailija
17.05.2024 |

Olen käyttänyt vuosia masennuslääkkeitä voimakkaaseen uupumukseen, joka on vienyt toimintakyvyn. Lääkkeistä ei ole ollut apua, mutta olen käyttänyt niitä koska prlkäsin että tilanne olisi vielä huonompi ilman lääkettä. Pyysin lääkkeen vaihtoa tehottomuuden vuoksi ja vanhat lääkkeet (Voxra js Venlafaxin) piti ajaa alas. Yllätäin lääkkeinen lopetus paransi vointiania. Ilman lääkkeitä, ensi kertaa vuosiin, tunsin oloni melko virkeäksi, energiseksi ja toimeliaaksi. Uuden lääkkeen aloitus Aurorix on saanut taas väsymyksen palaamaan. Olen käytyänyt Aurorixia nyt noin reilun viikon. Kannattaako jatkaa? Onko tässä kyse siitä että uuvutin itseni äkillisessä energiapuuskassa vai aloitusoireista tai käänteisestä plasebista tms? Dg toistuva cåvakava masennus

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että hoitoni lopetetaan ja mut potkaistaan pois mirlualahäiriöpolilta tai terapia evätään jos lopetan lääkityksen. Ap

Vierailija
2/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että lääkitys aiheutti ne oireet jotka tulkittiin masennukseksi!?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muulla ollut vastaavia kokemuksia?

Vierailija
4/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia masennuslääkkeitä käytetään uniongelmiin niiden väsyttävän vaikutuksen vuoksi. Joskus väsyttävä vaikutus menee ohi viikkojen säännöllisellä käytöllä. Jos vointi oli parempi ilman lääkitystä niin ehkä ei kannata jatkaa. Itsellä mirtatsapiini teki tokkuraisen olon kuukausiksi ennen kuin tajusin lopettaa. Nykyään otan vain silloin, kun haluan nukkua tuntikausia. 

Vierailija
5/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairaan epänormaalia. Ei voisi olla epänormaalimpaa. 

Vierailija
6/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kai sinulla oli oireita jo ennen lääkitystä, kun olet hoitoon hakeutunut ja lääkkeet määrätty. 

Vierailija
7/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vain aloitusoireita ja menee ohi. Otatko lääkkeen aamulla vai illalla? Minua Brintellix väsytti ja se siirrettiin aamusta iltaan.

Vierailija
8/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyllä paha, jos odotat terapiaan pääsyä. Se evätään helposti, jos ei käytä määrättyjä lääkkeitä. Se nähdään riskinä voinnille ja hoitokielteisyytenä. Kiva sitten väsyneenä raahattua käyneille eikä edes pysty työstämään mitään. 

Vierailija
9/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai sinulla oli oireita jo ennen lääkitystä, kun olet hoitoon hakeutunut ja lääkkeet määrätty. 

Joo, mutta siitä on vuosia. Ja oireena oli silloinkin voimakas väsymys. Siksi piristyminen ilman lääkitystä tuntui erikoiselta. Siskon kommentti musta ilman lääkettä oli, että olen kuin eri ihminen (positiivisessa mielessä)

Vierailija
10/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo on semmonen oravanpyörä.

Kaikki piristeet väsyttävät ennen pitkää. Nimeä joku piriste, joka ei ala väsyttämään pitkässä juoksussa? Itse en keksi yhtään :)

Saadakseen hoitoa, eläkettä, terapiaa yms. pitää nuo aineet olla vedettynä kitusiin. Jos menee valittamaan, niin saa vaan kovemmat aineet -> ja isomman väsymyksen.

Vierailija
11/11 |
17.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta siitä on vuosia. Ja oireena oli silloinkin voimakas väsymys. Siksi piristyminen ilman lääkitystä tuntui erikoiselta. Siskon kommentti musta ilman lääkettä oli, että olen kuin eri ihminen (positiivisessa mielessä)

Eli lääkitys on auttanut. Voi hyvinkin olla, että pärjäisit ilman lääkkeitä, mutta voi myös olla että tilanne huononee nopeasti.