Lastenvihaaja parkkipaikalla
Kävelin taaperon kanssa kauppaanpäin, kun taapero kerkesi paukauttamaan vierasta autoa kädellään kahdesti kylkeen, ennenkuin ehdin nyppäistä sivummalle ja torua.
Kas, kun autosta nousi hyvin sutjakkaan vauhtiin keski-ikäinen mies ja alkoi raivoissaan paasaamaan naarmuista ja kiersi autonviereen ja osoitteli sormella, että "Katso mitä pentusi sai aikaan!"
Hetken kuunneltuani huuli pyöreänä miehen huutoa, nostin käsilaukustani autoni avaimet ja lupasin tehdä autoon ihan oikean naarmun, jos hän välttämättä haluaa autonsa viedä maalautettavaksi.
Ukon huuto loppui viimein, kun otin pari askelta, avain sojossa, autoa kohden. Mutisten mies meni takaisin autoonsa ja kaahasi kauheaa vauhtia pois kaupan pihasta.
Kommentit (85)
auto se sitten oli? Oliks ihan törkeen hieno? Uudenkarhea Audi neitsytmatkallaan Cittarin parkkiksella?
Ehkä se mies vaan halus taaperot pois auton läheltä, ettei varttuneemmat beibet luule sitä iskäks...
mutta, mitä se autojenkolhijavihaaja sitten ap:sta ja lapsestaan halusi? Kun kerran lasta oli jo toruttu? Rahaa? Miksi se lähti pois, jos auto oli naarmuilla? Epäloogista.
Olipas tylsä mies. Itse olisin vedellyt kakaraasi ympäri korvia. Mun autooni ei kosketa.
Kannattaa kasvattaa ne lapset ennenkuin tuo niitä ihmisten ilmoille.
Ja kyllä, autoni on niin tärkeä etten halua siihen mitään tahallaan tehtyjä jälkiä.
Naarmuttakaa omia autojanne te joiden mielestä se on ok.
Ehkäpä ei vaan tykänny että joku vieras kakara lääppii autoaan.
auto se sitten oli? Oliks ihan törkeen hieno? Uudenkarhea Audi neitsytmatkallaan Cittarin parkkiksella?
Ehkä se mies vaan halus taaperot pois auton läheltä, ettei varttuneemmat beibet luule sitä iskäks...
Olikohan mersu. Puhdas ja kiiltelevä se ainakin oli (siksi kai taapero halusikin koskea) mutta ei minun silmääni kovin uudelta näyttänyt.
Jos tarkoituksena oli pokata yksinhuoltajia perheparkissa, mutta tajusikin siinä silmänräpäyksessä, että ne pienet perkeleethän voivat naarmuttaa auton?
Ap
ajatteli, että siinä kivan leveässä perheparkkiruudussa ei viereiset auton pääse kolhimaan rakasta kaaraa. Mut sitten siellä olikin niitä... perheitä. Auts!
No, ehkei lapsi ihan heti koske autoihin uudestaan. Meillä ihan sama ongelma muuten pojan kanssa. Aina saa kieltää koskemasta autoihin. Olisi ihan hyvä opetus törmätä joskus auton omistajaan, johonkin vähemmän hulluun tosin.
tässä ketjussa ei ole sanonut, että autojen tahallinen naarmuttaminen on ok.
Väkivalta ei ole hyväksyttävää ei autoja eikä ihmisiä kohtaan. Johan sen lakikin sanoo.
Olipas tylsä mies. Itse olisin vedellyt kakaraasi ympäri korvia. Mun autooni ei kosketa.
Kannattaa kasvattaa ne lapset ennenkuin tuo niitä ihmisten ilmoille.
Ja kyllä, autoni on niin tärkeä etten halua siihen mitään tahallaan tehtyjä jälkiä.
Naarmuttakaa omia autojanne te joiden mielestä se on ok.
Jos tarkoituksena oli pokata yksinhuoltajia perheparkissa, mutta tajusikin siinä silmänräpäyksessä, että ne pienet perkeleethän voivat naarmuttaa auton?
Ap
ei, ei ap. Älä yleistä. Jotkut meistä osaavat kasvattaa lapsensa ja pitää heidät tarvittaessa kurissa. Opettele sinäkin pitämään omasi. Ketään ei kiinnosta sun lapses ja sen mielihalut koskea muiden autoihin. Sillä ei ole oikeutta koskea muiden autoihin. How simple is that...
koska ollaan av:lla ja jottei oleellinen unohtuisi: missä ovat nyt kaikki rattaiden ja valjaiden vastustajat???? Ap:lle pisteet siitä, että pikkukaveri liikkui omin jaloin. Olet meidän mittapuulla siis voittaja!
vaikka tietysti tuo avaimella raaputtamis-uhkailu oli ehkä turhaa, mutta samaan vihaiseen sävyyn olisit voinut sanoa, että "etkö jumalauta äijä näe, että juuri toruin 1-vuotiasta lastani asiasta, joten pidä sinä turpas kiinni..." Mutta se ois taas voinut provosoida tuota miestä enemmän väittelyyn. Toisaalta hyvä, kun uhkailit avaimen kanssa, niin ehkä tajusi sen, että mitä eroa 1-vuotiaan läpsäytyksellä ja "oikealla naarmuttamisella" on!
Tulin landelta ja olin ajanut pysähtymättä kolme tuntia. Ajoin kaupan pihaan että saan himaan ruokaa. En ollut vielä kerennyt nousta autosta kun joku idiootti penska oli koskenut mun auton pakoputkeen, sehän oli ihan tulisen kuuma. Kauhee parku, äiti lohdutti parkujaa ja isä tuli paikalle, kysyi mitä tapahtui? Äiti mulkas mua tosi pahasti ja kertoi mitä oli tapahtunut, sitten mulkas isäkin mua. Nyt jo naurattaa, eihän se nyt mun vika ollut. Pitäis kersastaan huolen ja opettaisivat olemaan koskematta toisten omaisuuteen. No, nyt varmaan oppi? Sen vielä kuulin kun isä sanoi että ajetaan suoraan lastenklinikalle.
Vieläkö päästät lapsesi lääppimään/lyömään tms. vieraiden autoja?
mutta totisinta totta taitaa olla. Minä olisin miehen sijassa seurannut sinua, ja naarmuttanut autosi oikein kunnolla. Todennäköisesti yöaikaan kotipihassasi, kun kukaan ei ole näkemässä.
ja ottanut kuvan sinusta naarmuttamassa autoa, soittanut poliisit paikalle ja kertonut, että pahoinpitelit lasta. Arvaa kuka joutuisi sossulle selittämään asioitaan ja arvaa kuka maksaisi sen maalauksen.
itse olisin tietenkin väittänyt poliisille, että uhkailit meitä ja eh luuletko, että yksin sinun sanasi olisi sossulle riittänyt? Kylläpä, Tyhmä-Nea, olet taas vauhdissa
ja ottanut kuvan sinusta naarmuttamassa autoa, soittanut poliisit paikalle ja kertonut, että pahoinpitelit lasta. Arvaa kuka joutuisi sossulle selittämään asioitaan ja arvaa kuka maksaisi sen maalauksen.
itse olisin tietenkin väittänyt poliisille, että uhkailit meitä ja eh luuletko, että yksin sinun sanasi olisi sossulle riittänyt? Kylläpä, Tyhmä-Nea, olet taas vauhdissa
Oletko sairaanhoitaja ja nimeltäsi Sanna?
ja se naarmu autossa kertovat ehkä vähän enemmän kuin sinun inttämisesi. Lisäksi lapsesi olisi siihen mennessä ennättänyt raapimaan itsensä kunnon naarmuille, joten jo epäpuhtaus olisi herättänyt kysymyksiä.
eli jonkun ipana taputteli autoani, kun tulin paikalle ostosten kanssa. Horjahdin ostoskassien kanssa sen verran, että sain lapsen horjahtamaan autoa vasten ja likaamaan aika uuden haalarinsa. Sellainen alkutalvinen suolaseos on erittäin mukavaa pestävää. Lapsen äiti yritti syyttää minua, mutta minä tarkastelin autoa ja kämmenenjälkiä ja ihmettelin, että kuka antaa lapsensa liata itsensä.
Toisella kerralla tulin kaupasta ja perhe oli vasta menossa, kun autoni kylkeen piti lapasella vetää pitkä viiru. Kun perhe oli mennyt, laitoin pakoputkeensa perunan.
ehkä poliisinkin. Ap:n kannattaa ryhdistäytyä, koska tuosta ei hyvää seuraa. Säälin lastasi.
Se on hei vain auto! Tiellä ajaessa siihen autoon lentään jatkuvasti kiviä, hiekkaa yms. Ahtailla parkkipaikoilla kookkaampien ihmiset pyllyt hiplaa takuuvarmasti auton kylkeä pitkin. Käsilaukut viuhtoo etceteraa!
Meille autot ovat kulkuväline jotka ovat ostettu turvalisuutta silmällä pitäen, pari naarmua ei alenna turvallisutta eikä jälleenmyyntiarvoa, koska niitä on jok'ikisessä autossa! Luulen, että pahimmat vauhkoojat ovat nämä omasta mielestään kalliin 20 000-30 000€ auton omistajat : )
Mistähän kermavaahdosta sunki auton maalipinta on? Pikkulapsen kynnet on pehmeät. Varmaan kannattaa pistää auton päälle joku kupla aina kauppareissun ajaksi, siihen saattaa vaikka lintu istua sillä aikaa kun olet kaupassa.
Suomalaisille tekis hyvää käydä parkkeeraamassa jossain vähän tiheämmin asutussa maassa. Auto ei joka paikassa ole ihan niin pyhä kuin täällä. Täällä tokikin nuo autot on sen hintasia, että kyllä kai niihin pitäiskin kytkeä joku valvontakamera jokaiseen. Sydän syrjällään niillä joutuu ajeleen ja pelkäämään että joku kolhii ja itkuhan siinä tulee kun on siihen kahden vuoden palkkansa laittanu.