Mua ärsyttää mun mieheni ihan kaiken aikaa!
Olen kiukkunen koko ajan kun mies on kotona. Ehkä olen tyytymätön omaan elämääni ja projisoin sen mieheeni? Hoidan lapsia kotona ja kun mies tulee töistä, tutkiskelee posteja, keittää kahvia, ottaa lapsen polvelle ja höpöttelee, sitten painelee suihkuun ja tutkiskelee onko tullut lisää harmaita hiuksia tai mitä milloinkin nysvää.. mä pyöritän tätä arkea, mies ei ota paineita. Tarjoaa ruokaa, ei välitä jos lapset painelevat ruokapöydästä samantien pois, kunhan itse syö. Sitten voi antaa lapsille jäätelöä pakkasesta hetken päästä vaikkei lapset syöneet ruokapöydässä, mies vaan toteaa että "ei se nyt niin pikkutarkkaa ole, kiva syödä itsekin" jne... tollasta rentoa vetelehtimistä täällä kotona. Minä olen yksin se jämäkkä huolen pitäjä ja kasvattaja. V-tuttaa. Olen puhunut asiasta monesti. Nykyään vaan ärsyttää kun mies on kotona.
Kommentit (4)
ja kuinkas itsestäni eron otan?! Niin, kysyn vaan. Kyllä huomaan itsestäni ja käytöksestäni, että miesparka saa tuntea ikäkriisini nahoissaan, vaikka kuinka yritän käsitellä pahat oloni itse ja aina rakentavasti jopa. Ja **tut. Karsea ikäkriisi on ja tekisi mieli vain rääkyä yhdestä jos toisestakin syystä.. ja ottaa, lähteä ja elää jotain muuta elämää.
Niin varmasti on omassa itsessä, elämässä ja juurikin tossa kontrollintarpeessa tarkistamista. Miten tästä eteenpäin, olen tosissani kuin raivohärkä :(
Mutta selvästi iloisempi ja tyytyväisempi kun mies poissa jaloista ja hoidan lapset itsekseni.
että omassa hallinnan ja kontrolloinnin tarpeessasi on tarkistamisen varaa. Mieti, mitä ITSE voit muuttaaa omassa elämässäsi rentoutuaksesi ja voidaksesi paremmin. Harrastus, liikunta jne, sillaikaa kun mies pitää lasta polvella ja syö heidän kanssaan jäätelöä. Kotona pitääkin saada rentoilla silloin kun vapaa-aikaa on.