Miksi monet miehet kokevat "maksavansa seksistä" jos tekevät kotitöitä?
Eikös kotitöitä tee enemmän tai vähemmän kaikki, joilla on katto pään päällä, myös sinkut? Ja jos ajatellaan että sekä mies että nainen ovat kokopäivätöissä, miehen silloin tällöin imurointi on "maksua seksistä" ja "kaupankäyntiä p***un" avulla ja nainen tekee ne kaikki loput 80% kodin hommista - niin miksi, ihan omaksi ilokseen?
Minä kuvittelisin näin että avioliitossa kummankin jaksamista pitää ajatella. Otetaan esimerkiksi joku miehille perinteisesti lankeava työ kuten renkaanvaihto: jos renkaat autoon pitäisi vaihtaa päivittäin/viikottain ja miestäni alkaisi tämä uuvuttaa ansiotyön ohella, totta helvetissä kokisin että minulla on velvollisuus auttaa, varsinkin jos itse sillä autolla ajelisin. Mutta ei, kun työssäkäyvä nainen pyytää työssäkäyvää miestä joskus tiskaamaan niin mies tekee sen pitkin hampain "maksuna seksistä".
Joo, olen vissiin seurannut liikaa laasaslaisia :D
Kommentit (24)
He näkevät ja kokevat, etteivät saa mitään perhe-elämästä, paitsi seksiä. Vastaavasti monet naisetkaan eivät pidä miehestään.
Kuinkahan moni mies siis kokee näin?
Kun hän asui yksin, piti hän rivarikaksionsa hienossa kunnossa: lattian moppaukset ja pölyjen pyyhkimiset hoitui tuosta noin vaan enkä koskaan kuullut hänen valittavan kotitöiden raskaudesta.
Muutimme yhteen, ja minä teen suurimman osan kotitöistä, joskus harvoin kun annan hienovaraisesti ymmärtää että hänkin voisi tehdä jotain, tapahtuu se huokausten ja silmien pyörittelyn siivittämänä ja selvästi hän kokee tekevänsä IIIISOOON palveluksen MINULLE, vaikka koti on yhteinen.
luuserimiehiä, ja luulla, että miehet ajattelevat niin. Kaikki tuntemani miehet pitävät kotitöitä ihan itsestäänselvinä juttuina kaikille.
että mieheni vaivautuu kerran kuussa antamaan minulle orgasmin.
Laasalaisilla parisuhdetta ei ole eikä tule, joten antaa heidän kokea että jos he veisivät vaikka roskapussin, se olisi kova hinta seksistä :)
Miten niin? Ei äiti siellä yksin asu ja muut tule vierailemaan. Kaikki siellä asuvat ja sotkevat ja syövät yms.
Samanlaisella yleistyksellähän voisi sitten kysyä, että mitä jos naiset lakkaisivat kiristämästä miehiään seksillä, "jos et auta, et saa". Moni mies voisi huomattavsti mieluummin auttaa kotiaskareissa, jos se ei perustuisi kiristämisen pohjalta syntyvään pakkopullaan.
Samanlaisella yleistyksellähän voisi sitten kysyä, että mitä jos naiset lakkaisivat kiristämästä miehiään seksillä, "jos et auta, et saa". Moni mies voisi huomattavsti mieluummin auttaa kotiaskareissa, jos se ei perustuisi kiristämisen pohjalta syntyvään pakkopullaan.
Kahden työssäkäyvän aikuisen perheessä toista ei 'auteta' kotitöissä, vaan tehdään yhteisiä kotitöitä. Auttaako nainen kotitöissä kun imuroi?
Olisikohan näissä tapauksissa sitten niin, että perheessä käytetään seksiä vallankäytön ja kiristämisen välineenä?
Tero
Moni mies voisi huomattavsti mieluummin auttaa kotiaskareissa.
Kahden työssäkäyvän aikuisen perheessä toista ei 'auteta' kotitöissä, vaan tehdään yhteisiä kotitöitä. Auttaako nainen kotitöissä kun imuroi?
Moni mies voisi huomattavasti mieluummin TEHDÄ kotitöitä, jos siitä ei kiristettäisi. Nyt se tuntuu miehistä eräänlaiselta pakolta, eikä velvollisuudestaan.
Toisaalta, jos äiti on lasten kanssa kotona, niin miksi isän enää työpäivän jälkeen pitäisi alkaa kotia siivoamaan. Äidillä on ollut koko päivä tehdä se. Eri asia tietysti, jos molemmat töissä.
Laasalaisilla parisuhdetta ei ole eikä tule
Varmaankin nyt ymmärrät, miksei yksikään mies "tuttavapiirissäsi" sano olevansa samaa mieltä Laasasen ajatusten kanssa, edes osittain.
Tiesitkö että tutkimusten mukaan yksinhuoltaja on onnellisin äiti.
Joo vituttaa kans se "autetaan äitiä"
Miten niin? Ei äiti siellä yksin asu ja muut tule vierailemaan. Kaikki siellä asuvat ja sotkevat ja syövät yms.
Eihän se mitään auttamista ole jos tekee kaikille kuuluvia kotitöitä.
Vai aletaanko kutsumaan kotitöiden tekemistä auttamiseksi.
"Voi ei meillä on paha siivo kotona, täytyy tässä ruveta auttamaan" :D
Moni mies voisi huomattavasti mieluummin TEHDÄ kotitöitä, jos siitä ei kiristettäisi. Nyt se tuntuu miehistä eräänlaiselta pakolta, eikä velvollisuudestaan.
Taitaa olla niin, että usein se kodin siisteys on naiselle tärkeämpää. Näin ollen nainen on se, joka alkaa hanakammin siivota.
Asuessani opiskelijan poikamiesboksissa saatoin imuroida kämppäni kaksi kertaa vuodessa. Lakanat vaihdoin kerran kolmessa kuukaudessa, mutta pölyjä en pyyhkinyt ikinä.
Ja ei: en ollut lihava ja laiska epähygieeninen nörtti.
Taitaa olla niin, että usein se kodin siisteys on naiselle tärkeämpää. Näin ollen nainen on se, joka alkaa hanakammin siivota.
Asuessani opiskelijan poikamiesboksissa saatoin imuroida kämppäni kaksi kertaa vuodessa. Lakanat vaihdoin kerran kolmessa kuukaudessa, mutta pölyjä en pyyhkinyt ikinä.
Ja ei: en ollut lihava ja laiska epähygieeninen nörtti.
En todellakaan ole mikään siivousfriikki, vihaan siivoomista ja mieheni aloittaa sen siivoamisen toisinaan jo ennen minua, mutta tuo kuulostaa jo ihan kaamealta!
Taitaa olla niin, että usein se kodin siisteys on naiselle tärkeämpää. Näin ollen nainen on se, joka alkaa hanakammin siivota. Asuessani opiskelijan poikamiesboksissa saatoin imuroida kämppäni kaksi kertaa vuodessa. Lakanat vaihdoin kerran kolmessa kuukaudessa, mutta pölyjä en pyyhkinyt ikinä. Ja ei: en ollut lihava ja laiska epähygieeninen nörtti.
Ja sitten ihmetellään miksi miehiä syrjitään vuokra-asuntomarkkinoilla (ja sekin väännetään naisten syyksi). Voin vain kuvitella minkä näköinen kämppä on ollut, ja kuinka monta tuntia sen pinttyneen lian pois hinkkaamiseen on mennyt.
Meillä on yhteinen koti ja yhteiset kotityöt. Meillä myös lapset tekevät oman osansa ilman, että siitä esim. maksetaan mitään "palkkaa". Tämä on meidän yhteinen koti ja koko perhe asuu täällä.
enemmän siivota? Omassa tuttavapiirissäni kaikki todelliset puhtausfriikit ovat miehiä. Kaikki näistä eivät kuitenkaan ole ahkeria siivoajia. Mutta itse en ole mitenkään siivousorientoitunut. No tuohon yhteen vastaajaan verrattuna toki, mutta yleisesti ottaen en. Ei naisilla ole siivous geeneissä.
Suomessa on muuten aika vähän oikeita kotiäitejä, yleensä kotona ollaan vain ihan pikkulapsiaika, josta osa ollaan ihan pienen vauvan ja mahdollisten isompien sisarusten kanssa. Se ei ole ihan sama juttu kuin kotirouvana olo, jolloin kotityöt hoituvat helposti. Toki jos on sen koko kolme vuotta kotona, tai on yksi helppo vauva, niin kotitöillekin on aikaa, mutta ei se aina ole niin yksinkertaista. Suurin osa suomalaisista naisista on kuitenkin töissä, joten sikäli oletuksena voi ihan hyvin olla kaksi työssäkäyvää ihmistä.
Ja silti miehelle pitäisi useammin määrätä huoltajuus, eikös niin? ;)
Jos se mies muuttaisi omilleen, eikö hänen silti pitäisi joskus tehdä kotitöitä? Miksi ne sitten yhteisessä kodissa ovat maksua seksistä?