Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä tuntuu veritulppa jalassa?

Vierailija
30.07.2012 |

Onko veritulpan kipu sellaista, että sitä lähtee lääkäriin vaikkei aikoisikaan?

Mun pohje oli kipeä, kun aamulla heräsin. Kipu tuntuu yhdessä ja samassa kohdassa, aika lievänä mutta koko ajan kuitenkin.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulppa todetaan yksinkertaisella verikokeella, joten kannattaa menmä lääkäriin.tai edes terveydenhoitajalle."

Ei se aina noin mene. On olemassa laiskoja terveyskeskuslääkäreitä jotka vähättelevät vaivaasi kuten minun tapauksessani. Menin lääkärille ja sanoin etä epäilen että minulla on tullut veritulppa vasempaan käsivarteen. Kosketteli sitä ja sanoi että se ei ole veritulppa ja että se on vain kovettunut. Määräsi jotain rasvaa siihen. Ei sitten pistänyt minut edes verikokeeseen. Muutma päivä myöhemmin kun kipu oli jo mennyt sietämättömäksi niin menin tarkoituksella illalla Marian sairaalaan koska silloin oli Maunulan terveyskeskus kiinni eikä tarvitsisi enää nähdä samaa lääkäriä. Ottivat siellä verikokeen ja sanoivat ehkä noin tunnin viiveellä, että minulla on todennäköisesti veritulppa kädessä ja pyysivät mennä seuraavana päivänä käden ultraäänitutkimukseen. Menin, ja totesivat että käsivarressa oli noin 20 cm:n tukos.

Vierailija
22/26 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kesällä veritulppa reidessä ja siitä se ehti jo nousta nivusiin.

Ei ollut kovin kipeä vaan kipu oli sellaista puristavaa tunnetta. Ei ollut punoitusta tai turvotusta.

Onneksi sairaanhoitaja laittoi (kokeneelle) lääkärille ja lääkäri varmuuden vuoksi ultraan ja tulppahan se oli...oli juuri sellaisessa kohdassa suonta että oli menossa syviin laskimoihin.

Marvevan 3kk.

Lääkitys on nyt lopetettu ja nyt perkele sentään kiristää toisen jalan pohjetta. Taitaa olla uusi tulppa. Huokaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve! Itse kävin just terveyskeskuksessa, ja sanovat, ettei usko tulppaa tms vakavaa olevan, koska arvot verikokeissa oli normaalit. Aamulla vaan herätessä pohkeesee koskenu nyt sellaset 12tuntia. Katotaa miten etenee. Kuulemma hyvin pieni todennäköisyys ois jollekin vakavalle, koska 20vuotias & normaaliterve. Väittivät, että ois jonkin sortin lihaskipua.

Vierailija
24/26 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni veritulppa näkyi ulospäin sinisenä kohtana pohkeessa, arvasi heti että oli veritulppa. Oli myös särkyä ja lämpöilyä. Veritulppa lähti jalasta liikkeelle ja aiheutti keuhkoveritulpan.

Vierailija
25/26 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukos todetaan jalan ultraamisella ja yksinkertaisella verikokeella P: Fidd. Ei kannata ihmetellä liian pitkään! Trombi voi lähteä ylös keuhkoihin ja se on menoa. 

Vierailija
26/26 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti ollut tulppa jalassa. Kipu ja turvotus oireena. Ultraäänellä todettiin ja 6 viikon pistokset hoidoksi. Koska on suonikohjuja niin aika verisuonikirurgille suonten ruiskutushoitoon.