Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salasuhteesta seurusteluun...LUOTTAMUS?

Vierailija
29.07.2012 |

Olimme miesystäväni kanssa vuosia salasuhteessa, mutta kumpikin tahoillamme naimisissa (ei lapsia). Pari vuotta sitten muutaman kuukauden sisällä molempien liitot päättyivät eroon syynä enemmän tai vähemmän suhteemme ja avioliittojen tunneköyhyys.

Siitä hetkestä lähtien kun kumpikin olimme vapaita aloimme olla yhdessä avoimesti. Oli ilmiselvää, että rakastamme ja olimme rakastaneet toisiamme alusta alkaen enemmän kuin ketään koskaan ennen. Elämämme on todella onnellista, huomioimme toisiamme ja jaamme ilot ja surut.

Vaikka suhteemme alkoi pettämisellä, en voisi tehdä sitä enää. En hänelle, koska olen onnellinen ensimmäistä kertaa elämässäni. Ongelmani onkin se että vaikka tiedän miesystäväni rakastavan minua aivan yhtä lailla kuin minä häntä, mieltäni kaivaa välillä ajatus onko hän uskollinen minulle. Pelkään, että hän löytää paremman jossain vaiheessa ja vaihtaa jälleen.

Kuinka voisin luottaa häneen täysin? Hän ei ole tehnyt yhdessä olomme aikana mitään minkä vuoksi en vuosi luottaa. Siksi ajatukseni tuntuvatkin entistä tyhmemmiltä. Kuinka pääsen eroon menneistä?

Kertokaa omia kokemuksianne

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'älä näytä heikkouttasi'...

No joo, se arki tulee ihan varmasti, ja mies kohtaa paremman ihan varmasti. Jokainen meistä vanhenee, joten fyysisesti viehättävämpiä tulee koko ajan vastaan, mutta myös henkistä yhteyttä löytyy joskus jonkun kanssa, töissä tai harrastuksissa. Ei sitä voi estää.

Eihän se väistämätöntä ole, että mies pettää, voihan olla, että hän ottaa opikseen, ero on ollut varmasti raskas prosessi, ja jos hän on vastuuntuntoinen ihminen, sitten kun teidän suhteenne karikkoisemmat ajat tulevat, hän tietää jo, että se ei ole merkki huonosta suhteesta, vaan väistämätöntä. Siihen oppimiseen voi panostaa, itse suosittelisin avioliittoleirejä, missä parisuhteiden vaiheista kerrotaan. Ja nimenomaan nyt, kun suhde on vielä hyvä, ei sitten, kun on jo vaikeampaa.

Mutta tottakai tilastollisesti ennusteenne on huonompi kuin niillä, jotka ovat sinnitelleet ensimmäisissä liitoissaan sen ekan kivikon yli.

kun kirjoitin että älä näytä heikkouttasi tarkoitin sitä että jos nainen parkuu pelokkuuttaan ja alkaa roikkua, heittäytyy uhriksi että ethän vaan petä.. Se saa toki miehen aluksi säälimään naista, mutta on lopulta tosi paha turn off koko suhteelle. Mies haluaa itsenäisen itsevarman naisen tasapainoiseen suhteeseen. Ei roikkujia.

Miksi naiset haluaa elää joko miehen, lasten, suvun tai vaikka työnsä kautta. Itsenäisiä vahvoja naisia on tosi vähän. Ei heikkoudessa mitään pahaa ole eikä kenenkään tarvitse muuttua mutta se on.todella rasittava yhdistelmä kun naisella ei ole omaa elämää, on perässä vedettävä, kuitenkin omaa tahtoa on ja miehenkin pitäisi myötäillä oikkuja.

Mut daamit hei.. AP oli itsekin naimisissa ja edelleen mies on pettäjä. Get a life! Joo joo. Mies oli sika ja nainen vaan ajautui sielunkumppaninsa syliin romanttisesti. Please...

Vierailija
2/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin mieskin, ei kai kukaan tässä ole ap:n ratkaisua kehunut, päin vastoin. Ap kuitenkin on itse omista tekemisistään vastuussa, joten hän pettää jos pettää. Hän kysyi, miten voi vahvistaa luottamusta mieheen.

Minä en ymmärrä ihan muuten edellisen kirjoittajan ajatusta vahvasta naisesta. Minä olen varmaan monen ulkopuolisen silmissä vahva nainen. Olen nuorempana työskennellyt ulkomailla, olen korkeasti koulutettu, aika napakka sanomaan mielipiteeni, nytkin työni on minulle tärkeää, toki myös perhe ja lapset. Mutta mieheni on minulle se, jolle nimenomaan jaan heikkouteni, joka tietää minusta asioita, joita muut eivät tiedä. Ja jos mieheni tämän takia minut jättää, niin saa luvan jättää. Onneksi jo noin 20 vuoden ajalta tiedän, että mieheni on riittävän vahva kestämään puolisonsa heikkoudet, ja tukee minua, samoin kuin minä häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ihmettelee miksi tulee aina petetyksi. On aloittanut vissiin jokaisen suhteensa noin, salasuhteena. Se on vain joidenkin vaikea luopua siitä jännityksestä. Onhan se periaatteessa niin että kuka vaan voi pettää, mutta kyllä siihen toisilla vaan tuntuu olevan suurempi taipumus kuin toisilla.

Eipä tässä oikein muuta voi neuvoa kuin että ehkä ei ihan hirveästi kannatakkaan luottaa. Yritä pysyä salaperäisenä ja jännittävänä, piilota kaikki arkeen liittyvä, pysy hyvännäköisenä.

Vierailija
4/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ikinä sataprosenttisen varma, ettei kumppani löydä parempaa ja jätä. Tai siis ovathan tälläkin palstalla jotkut (olleet) varmoja, ja siltikin heidät on toisen vuoksi jätetty. Minusta ei kannata haikaillakaan minkään täydellisen varmuuden perään kuin ei sellaista ole juuri minkään muun asian suhteen muutenkaan, paitsi ehkä sen, että kaikki kuolevat..joten ei missään parisuhteessa voi kuin koittaa tehdä parhaansa ollakseen parempi kuin ne vastaantulevat (siis jos molemmat haluavat olla toisilleen parhaita ja saa hyvää kohtelua itsekin osakseen), ja samaan aikaan olla ripustamatta koko onneaan yhden ihmisen varaan.

Vierailija
5/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla ikinä sataprosenttisen varma, ettei kumppani löydä parempaa ja jätä. Tai siis ovathan tälläkin palstalla jotkut (olleet) varmoja, ja siltikin heidät on toisen vuoksi jätetty. Minusta ei kannata haikaillakaan minkään täydellisen varmuuden perään kuin ei sellaista ole juuri minkään muun asian suhteen muutenkaan, paitsi ehkä sen, että kaikki kuolevat..joten ei missään parisuhteessa voi kuin koittaa tehdä parhaansa ollakseen parempi kuin ne vastaantulevat (siis jos molemmat haluavat olla toisilleen parhaita ja saa hyvää kohtelua itsekin osakseen), ja samaan aikaan olla ripustamatta koko onneaan yhden ihmisen varaan.

Vierailija
6/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa voi pettää, oli sitten pettänyt aikaisemmin tai ei. sitä on vaan elettävä hetkessä. suurin osa tietenkin inttää silmät suurinä että minä en varmasti koskaan pettäisi. suurin osa niistä jotka on pettäneet, ovat myöskin näin inttäneet aiemmin. niin se vaan menee, ihmisen elämässä. inhimillistä kaikki tyynni. hyväksykää se että se toinen tosiaan voi joskus pettää tai sä voit itse joskus pettää ja lopettakaa tuo tekopyhäily. naurettavan lapsellisia.

....eikä meitä ole edes erityisen vähän.

Sinä intät silmät suurina että kuka tahansa pettää, kovastipa sinun tarvitsee olla puolustuskannalla.

Vierailija
7/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin niin rakastunut eksääni aikoinaan, että olisin hypännyt vaikka Kuuhun hänen vuokseen. Suhteemme oli "sala"suhde, kaikki muut tiesivät paitsi eksän silloinen avopuoliso. Kun heille tuli ero, aloimme olla yhdessä julkisesti.

Muutimme yhteen, kaikki oli hyvin, suunniteltiin tulevaisuutta... kunnes pam, yhtenä juhannuksena eksä alkoikin käyttäytyä kummallisesti. Ja sitten se alkoi, salaiset puhelut, puhelimen piilottelu. Läheisyys loppui, seksi loppui.

Tulin siis petetyksi.

Nykyään eksällä on ihan vaimo ja lapsikin. En tiedä, miten heidän suhteensa alkoi, oliko se silloin kun minä olin kuvioissa vai onko tämä vaimo joku uudempi tapaus.

Vierailija
8/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pihtaa seksiä. Mulla ja miehellä koko elämä on taikaa ja ilotulitusta ja me ollaan niiiiin onnellisia.

Totuus on se, että mies ja hänen vaimonsa ovat varmasti yhteen mennessään ajatelleet ihan samma tavalla. Että yhdessäolo on maailman ihaninta ja heidän liittonsa jatkuu ikuisesti yhtä ihanana. MIes on taatusti ollut silloin yhtä rakastunut vaimoonsa kuin nyt toiseen naiseen.

Ja kun arki on tullut, vaihtuu vaimo kakkosnaiseen. Ja kun siihen suhteeseen tulee arki, vaihtuu kakkosnainen kolmoseen.

Vierailija
9/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

'älä näytä heikkouttasi'...

No joo, se arki tulee ihan varmasti, ja mies kohtaa paremman ihan varmasti. Jokainen meistä vanhenee, joten fyysisesti viehättävämpiä tulee koko ajan vastaan, mutta myös henkistä yhteyttä löytyy joskus jonkun kanssa, töissä tai harrastuksissa. Ei sitä voi estää.

Eihän se väistämätöntä ole, että mies pettää, voihan olla, että hän ottaa opikseen, ero on ollut varmasti raskas prosessi, ja jos hän on vastuuntuntoinen ihminen, sitten kun teidän suhteenne karikkoisemmat ajat tulevat, hän tietää jo, että se ei ole merkki huonosta suhteesta, vaan väistämätöntä. Siihen oppimiseen voi panostaa, itse suosittelisin avioliittoleirejä, missä parisuhteiden vaiheista kerrotaan. Ja nimenomaan nyt, kun suhde on vielä hyvä, ei sitten, kun on jo vaikeampaa.

Mutta tottakai tilastollisesti ennusteenne on huonompi kuin niillä, jotka ovat sinnitelleet ensimmäisissä liitoissaan sen ekan kivikon yli.

elää elämäänsä niin, että edes siinä ensimmäisessä (ja ainoassa) liitossa ei loukkaa puolisoaan törkeästi ja omalla toiminnallaan aiheuta ja pahenna niitä karikoita.

Vierailija
10/28 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se pettämisen jännitys jatkuu vieläkin!

Eikö olisi aika hauskaa, melkeinpä reilua, että hän pettäisi sinua ja vaihtaisi toiseen, jota "rakastaa enemmän kuin ketään muuta ennen". Tosin, yhtä hauskaa olisi jos sinä tekisit saman hänelle!

Vierailija
11/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on ryhtynyt ns. salasuhteeseen aiemminkin, niin miksi ei tekisi sitä uudelleen - siis siinä vaiheessa kun teidänkin nyt niiiiin onnellisesta arjestanne häviää se uutuudenviehätys ja siitä tulee "tunneköyhää"..?

Vierailija
12/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselet täällä miksi en voisi luottaa?

Tuo kertoo jo kuinka epävarma olet suhteestasi.

Se hyvä puoli tuossa on, että tiedät varmasti että mies pystyy pettämään. Ei tarvitse koskaan pähkäillä ja arpoa sen kanssa.

Vierailija
13/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ole tehnyt yhdessä olomme aikana mitään minkä vuoksi en vuosi luottaa. ??

Hänhän petti vaimoaan!

Vierailija
14/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies on ryhtynyt ns. salasuhteeseen aiemminkin, niin miksi ei tekisi sitä uudelleen - siis siinä vaiheessa kun teidänkin nyt niiiiin onnellisesta arjestanne häviää se uutuudenviehätys ja siitä tulee "tunneköyhää"..?

Onhan ap:kin ryhtynyt salasuhteeseen aiemminkin, miksei hän tekisi sitä uudelleen? Miksi ajattelet noin ahtaasti että vain mies voi olla se pettäjä?

Vierailija
15/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tietty mitenkään. Eihän siitä voi päästä, se on historiaa ja säilyy aina.

Vierailija
16/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa huora maistaa omaa lääkettään. :)

Vierailija
17/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti toki siitä, että saat kokea myös sen puolen pettämisestä, minkä ex-miehesi ja miehesi ex-puolisokin!

Vierailija
18/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos pettäminen on kestänyt pari vuotta... Sori, et taida saada täältä tukea.

Vierailija
19/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ap:kin ryhtynyt salasuhteeseen aiemminkin, miksei hän tekisi sitä uudelleen? Miksi ajattelet noin ahtaasti että vain mies voi olla se pettäjä?

Ja jos ap ei enää halua pettää, koska uskoo löytäneensä vihdoin sen oikean, niin miksi ei mies voisi ajatella samoin?

Vierailija
20/28 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa voi pettää, oli sitten pettänyt aikaisemmin tai ei. sitä on vaan elettävä hetkessä. suurin osa tietenkin inttää silmät suurinä että minä en varmasti koskaan pettäisi. suurin osa niistä jotka on pettäneet, ovat myöskin näin inttäneet aiemmin. niin se vaan menee, ihmisen elämässä. inhimillistä kaikki tyynni. hyväksykää se että se toinen tosiaan voi joskus pettää tai sä voit itse joskus pettää ja lopettakaa tuo tekopyhäily. naurettavan lapsellisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi