Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka "hippi" olet?

Vierailija
29.07.2012 |

Onko teillä luovuttu yksityisautoilusta, kestovaippaillaan, imetetään kolmevuotiasta, lajitellaanko teillä kaikki jätteet? Jne!

Meillä näin:

Imetän taaperoa

Käytän kuukuppia

Lajittelen roskat

Kasvatan hyötykasveja itse

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lajittelen jätteet sekajäte/biojäte/pahvi/lehdet

imetin pitkään, yhteensä 8 vuotta elämästäni, kun 3 lasta.

käytin kantoliinaa, mutta vaunut oli monessa tilanteessa huomattavan kätevät ;)

kestovaippailtiin suurimmaksi osaksi.(ja kuivattiin vaipat ja kaikki muu kuivausrummussa, joten siinä mitätöityi sekin luonnonsäästö, kuten monella muullakin, olen havainnut)

ostan paljon kirpparilta, mutta yhtä päljon ruotsalaisista ketjuliikkeistä.

Teen paljon ruokaa itse, mutta myos makkarissä tulee vierailtua säännöllisesti, ja lasten lempiruokaa on einesnugetit.

Meillä ei ole autoa tällähetkellä, mut on ollut montakin.Kaikki vanhoja bensasyöppöjä, mut kai se uuden auton valmistuskin energiaa vie?

Pointtina nyt tässä se, että moni kuvittelee olevansa NIIN eko, mut loppupelissä ei välttämättä olekaan, asioilla on niin monta puolta, ja se että ostat tarpeettoman eko tuotteen mainonnan uhrina on paljon idioottimaisempaa, kuin se että joku toinen ostaa itselleen tarpeellisen ei-eko brandätyn tavaran.

Vierailija
22/25 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tunnetusti jättää lapset tekemättä. Aika harva on niin kova sissi että siihen pystyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on tunnetusti jättää lapset tekemättä. Aika harva on niin kova sissi että siihen pystyy.

luonnonvaroja kuluttamasta on vielä ekologisempaa. Aika harva vaan on niin sissi että siihen pystyy.

Vierailija
24/25 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Oon vegaani, tästä syystä melkein kaikki ruokakin on pakko tehdä itse kun eineksiä ei hirveästi löydy valmiina

- Kierrätän jätteet kaikki mitä käytännössä täällä on mahdollista kierrättää

- Huonekalut kaikki käytettyjä, vaatteistakin ostan käytettynä ison osan

- Mulla ei ole autoa, pyöräilen työmatkat tai kuljen julkisilla

- En matkusta lentokoneella, pidemmät matkat teen junalla (jopa suomalaisten suosikkikohteeseen thaimaaseenkin pääsee junalla/bussilla) tai jos lentämättä en pääse, jätän menemättä

- En missään tapauksessa aio tehdä enempää kuin 2 lasta (paras tietysti olisi 0, mut en tiedä pystynkö joustamaan tässä asiassa - siksi pitää yrittää olla mahdollisimman ekologinen kaikessa muussa)

- Käytän kestositeitä

- Kodin pesuaineet, shampoot, kosmetiikka tms. ympäristöystävällisiä ja eläimillä testaamattomia, käytän myös paljon luonnonaineita kuten etikkaa

- Kasvatan itse yrttejä ikkunalaudalla, hyödynnän läheisen metsän antimia kuten villivihanneksia, sieniä ja marjoja

- Asun ekologisesti ja energiatehokkaasti ahtaassa asunnossa energiantuotannon sivutuotteena syntyneellä kaukolämmöllä lämmitetyssä kerrostalossa

- Pyrin tulemaan toimeen mahdollisimman vähällä tavaralla

- En tupakoi

Käytän kyllä myös (joskus harvoin) huumeita ja harjoitan aika vapaata rakkautta :D

Vierailija
25/25 |
29.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai ihminen, joka elää säästeliäästi ja kiinnostuneena ympäröivästä, ole hippi, saakeli. Jos näin niin hipin vastakohta on uusavuton.

-kierrätän kaiken energiajakeesta metalliin, ostan sellaisia pakkauksia mistä tulee mahdollisimman vähän kättökelvotonta jätettä

-biojäte multautuu omissa komposteissaan ja menee hyötykäyttöön omalle kasvimaalle (asun Helsingissä)

-kerään ja säilön satokauden marjat, sienet, vihannekset, hedelmät

-ostan vain kausiruokaa kaupasta tai tilalta suoramyynnistä

-käytän julkisia (paitsi sienestykseen)

-ostan lähes kaiken käytettynä jos tarvitsee mitään ostaa (antiikkisissa huonekaluissa säilyy arvo hitusen paremmin kuin koottavissa lastulevymööpeleissä ja ennenmuinoin osattiin tehdä laadukkaita kankaita vaatteisiin, lakanoihin jne vrt nykyiset ikean lakanat jotka lörpöttää kahden käytön jälkeen)

-pidän krääsän minimissä, eli en hanki mitään mitä en oikeasti tarvitse (hyvä metodi oikeasti tarvittaviin asioihin löytyy kun reissaa perheen kanssa - kaikki mikä ei mahdu mukaan on turhaketta, tai äitini opin mukaan kaikki mitä ei ole vuoteen tarvinnut, on turhaa = kiertoon)