Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu, tuparit, ristiäiset - menettekö vai laitatteko omat menot edelle?

Vierailija
28.07.2012 |

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei siinä ajankohdassa ole jo jotain muuta sovittua menoa. Jos olen luvannut mennä jonnekin juhliin, niin sinne myös menen enkä järjestä siihen mitään omia menoja.

En ymmärrä sellaisia, jotka ensin ilmoittavat tulevansa ja sitten samana aamuna ilmoittavatkin että menevät mökille. Se on mielestäni hyvin epäkohteliasta juhlien järjestäjää kohtaan. Itselle ei ole noin käynyt, mutta tiedän muutamia muita tapauksia.

Vierailija
2/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenen juhlat on kyseessä. Jos on todella läheisten ystävien, pyrin siirtämään kaikin voimin omat mahdolliset menoni.

Jos on joku puolituttu, jolta kutsu on enemmän muodollisuus, laitan omat menoni edelle.

Pyrin pohtimaan, mitä kutsuja ajattelee siitä jos en tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä taas on jo jotakin niin sitten mietin. Jos esimerkiksi on ajateltu mennä mökille, huvipuistoon tms. ja siihen tulee kaverin tuparikutsu niin menen tupareihin, koska mökille pääsee muulloinkin.

Vierailija
4/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyrin aina menemään (eli siirrän mökki ym. menot. Muihin juhliin eli tupareihin, synttäreille ym. menen jos on kalenterissa silloin tyhjää.

Vierailija
5/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten juhliin tottakai menen ellei sitten jotain isoa ja yllättävää tapahdu, esim. onnettomuus, kuumeessa tms isompaa.

Jos tulee noita "pakkokutsuja" esim. kaukaisemmilta sukulaisilta, menen jos on vapaata. Jos siihen ajankohtaan on jo sovittu jotain muuta, jätän menemättä.

Vierailija
6/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisten juhliin tottakai menen ellei sitten jotain isoa ja yllättävää tapahdu, esim. onnettomuus, kuumeessa tms isompaa.

Jos tulee noita "pakkokutsuja" esim. kaukaisemmilta sukulaisilta, menen jos on vapaata. Jos siihen ajankohtaan on jo sovittu jotain muuta, jätän menemättä.

että "pakkokutsun" saadessani, ilmoitan tietysti heti olenko tulossa vai en ja ilmoitukseni mukaan myös toimin.

En ymmärrä alkuunkaan niitä jotka ilmoittaa "tulevansa ellei sitten jotain parempaa ilmaannu". Tai ilmoittavat tulevansa ja sitten juhlapäivän aamuna soittavatkin menevänsä mökille tms.

Mulla on yksi sukulainen joka aina ilmoittaa tulevansa, mutta sitten ennen juhlia soittaa ettei jaksakaan tulla tai on saunapäivä. Ihan naurettavia tekosyitä, joka kerta. Itse lakkasin kutsumasta oman perheen juhliin, mutta eipä sekään passannut sukulaiselleni. Pitäisi kutsua jotta tämä voisi jättää tulematta. :D

Vierailija
7/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menen aina kun on kutsuttu.

Joskus olen jättänyt väliin, esim mun entinen hyvä ystävä ei kutsunut meitä lapsensa synttäreille, vaikka aina ollaan puolin sun toisin kutsuttu. Sen sijaan saatiin kutsu jämäjuhliin seuraavaksi päiväksi, kun mentiin ei juhlista ollut mitään enää jäljellä. Koristeet oli otettu pois, kakusta oli jämä vaan jäljellä jne jne. Lahjakin oli saajan mielestä vaatimaton. Seuraavana vuonna kun meille ehdotettiin samaa kiitin kutsusta ja valehtelin että meillä on jotain muuta menoa. Kun ehdotti jotain toista päivää, sanoin pitää miettiä, kun kalenteri ei ole tässä, lupasin palata enkä enää ikinä palannut tämän asian puitteesta.

Tämän jälkeen meidän ystävyys sai aikamoisen kolauksen eikä puolin sun toisin juhliin kutsuttu. Facebookista näin kuinka paljon meidän yhteisiä ystäviä juhlissa oli, lisäksi heillä on erittäin iso omakotitalo, eli asia oli joku muu kuin se että me emme mahtuneet.

Surullista ! Kuinka paljon 2 ihmistä juhlissa voi olla liikaa. Yritin kysyä ennen ekoja juhlia miksi me saadaan kutsu seuraavalle päivälle, oli syy tila on täynnä.

no, onneksi minulla on muitakin ystäviä ja muutakin elämää.

Vierailija
8/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlat on mukavia arjen piristäjiä!

Vierailija
9/9 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli läheisten ristiäiset, nimiäiset, rippijuhlat, häät, hautajaiset menen ilman muuta (jos ei mitään vakavaa satu) ja sitten tuparit, synttärit yms. kissanristiäiset joudun miettimään, ja usein jätän välistä.

Paljon riippuu siitä, kuka kutsuu. Ihminen, jolle mun läsnäolo on tiedetysti tärkeää, saa mut kyllä paikalle. Enkä harrasta viimehetken peruutuksia, ellei syy ole tosiaan jotain sairaalahoitoa vaativaa.