Saatteko lapsenvahteja helposti?
Satunnaisia menoja, pari tuntia ehkä joka toinen viikko. Mistä lapsenvahti?
Kommentit (51)
Me ollaan saatu MLL:n kautta 2 eri hoitajaa. Soitan heille suoraan ja kysyn sopiiko hoitokeikkka. Onhan ekalla kerralla hoitaja tuntematon, mutta sen jälkeen enää ei.
Siis MLL:n kautta, mulla on nyt 2 tuttua hoitajaa.
kun lapset sen ikäisiä, että voi olla keskenään.
Mikähän se ikä olisi että vois oikeesti jättää lapset keskenään kotiin illaksi, ilman että syytetään heitteillejätöstä yms. Tai pelkoa että naapuri tekee ls-ilmon.
Kiitos jos vastaat.
Me ollaan saatu MLL:n kautta 2 eri hoitajaa. Soitan heille suoraan ja kysyn sopiiko hoitokeikkka. Onhan ekalla kerralla hoitaja tuntematon, mutta sen jälkeen enää ei.
Siis MLL:n kautta, mulla on nyt 2 tuttua hoitajaa.
se MLL:n hoitaja muuttaa toiselle paikkakunnalle tai saa vakityön ja lopettaa lapsenhoitokeikat. Meillä on osunut kohdalle molemmat noista muistaakseni tokan kerran jälkeen.
En tiedä onko meillä ollut harvinaisen huono tuuri, mutta ei jaksaisi hirveän montaa kertaa yrittää turhaan ja aina tutustuttaa lasta uuteen ihmiseen.
t. 6
että sattumoisin KAIKKI jotka voisivat auttaa on just muuttanut pois ja loppuja ei haluta vaivata.. Ehkä sä vaan näät tilanteen noin vaikeana vaikkei se ole. Ehkä sä vaan haluut tehdä siitä ongelman, et näe apua ennenkuin se tulee sun luokse. Kannattaa luoda niitä tukiverkostoja, helpottaa elämää suunnattoman paljon.
että sattumoisin KAIKKI jotka voisivat auttaa on just muuttanut pois ja loppuja ei haluta vaivata.. Ehkä sä vaan näät tilanteen noin vaikeana vaikkei se ole. Ehkä sä vaan haluut tehdä siitä ongelman, et näe apua ennenkuin se tulee sun luokse. Kannattaa luoda niitä tukiverkostoja, helpottaa elämää suunnattoman paljon.
että olen ihan oikeasti luonut. Ja välillä ne näyttävät onnistuvan, mutta sitten tosiaan tulee muutto, hankala raskaus tai jotain. Meillä on mahdollisia hoitoapuja muuttanut vähintään 200 km päähän 2 vuoden sisään ainakin kahdeksan perhettä/henkilöä. Lisäksi leikkipuistosta tuttuja, joista olisi ollut mahdollisuus luoda tukiverkkoa noin 10 perhettä. Päälle sitten vielä ainakin pari sairastunutta, monta vauvan hankkinutta, muita sekalaisia juttuja jne. (Nämä eivät toki ole pysyviä esteitä, mutta toistaiseksi ei ole oikein toiminut.) Olen oikeasti yrittänyt löytää noita pyytämällä, ehdottamalla "vaihtareita" ja rahalla, itse aktiivisesti, mutta sekalaisia syitä miksi homma ei ole toiminutkaan pidempään on tullut eteen kerta toisensa jälkeen. Pitäisi toki olla vielä aktiivisempi, mutta kun on muutenkin kiirettä, jossain kohtaa alkaa väsymään yrittämään uudestaan ja uudestaan.
t. 6
Lisäksi leikkipuistosta tuttuja, joista olisi ollut mahdollisuus luoda tukiverkkoa noin 10 perhettä.t. 6
Olen 15v eli juuri aloittanut lukion. Olisin innokas auttamaan muita lastenhoidossa, mutta siihen ei ole ikinä ollut tilaisuutta sillä en tunne ketään jolla olisi pieniä lapsia. Asun Keuruulla(Keski-Suomessa). Joten jos ketään täälläpäin kiinnosta, niin olisin erittäin luotettava ja innokas lastenvahti.
Hej,
Olen Kasper Kannosto, Kulosaaren lukiossa toisella vuodella 17 vuotias poika innokas tekemään kesätöitä. Asun Helsingissä, Ruoholahdessa.
Jos tarvitsette minut tavoittaa puhelimitse , 0443552276 tai kasperkannosto@gmail.com
Aika surullista että jotkut tekevät lapsia, vaikkei ole minkäänlaisisa turvaverkkoja..
[/quote]
Päinvastoin. Jos tekee lapsia eikä pärjää ilman tukiverkostoa, niin kannattaa jättää lapset tekemättä. Miksi kenenkään etenkään sukulaisen tarvitsee sun pentuja hoitaa. Olisitte ollut sit miehen kanssa kahden jos olette noin kädettömiä.
Isovanhemmat asuu 300 km päässä, mutta todella tarpeeseen toiset tulevat pyydettäessä (esim. toisen vanhemman työmatka), toisia ei viitsitä edes kysyä (toisen isovanhemman sairaus jne), mutta hekin tarvittaessa varmasti tulisivat. Ystävä- ja sukulaispariskunnat tällä paikkakunnalla lapsettomia ja omissa elämissään niin kiireisiä, ettei edes raskita kysyä. Tosihädässä kuitenkin varmasti auttaisivat ja äkkiseltään uskallan nimetä 6 perhettä, jotka varmasti auttaisivat pyydettäessä. Ongelma onkin se, ettei "parisuhteenhoitoiltoihin" ole lapsenvahtia. Kiireisiä ystäviä ei kehtaa pyytää, isovanhempiakaan ei ei-välttämättömän menon vuoksi ilkiä kyykyttää. Tämän syksyn projektina onkin hankkia luottolapsenvahti, jotta päästäisiin vaikka kerran 1-2 kuussa kahdestaan miehen kanssa syömään ja leffaan. Lapsi täytti 2 v ja kerran ollaan oltu kahdestaan "viihteellä".
On joitakin pidempiaikaisia tuttuja lähellä, joiden kanssa voisi tehdä "vaihtarit", eli ottaa joskus heidän lapsen meille, jotta vanhemmat saavat omaa aikaa ja toisella kertaa taas päinvastoin. Mun tuurillani nämä kuitenkin sattuvat olemaan sellaisia, jotka muutenkin saavat lapsen usein hoitoon mummolle tms, joten eivät kaipaa tässä apua. Eli apu olisi yksipuolista vain heiltä meille, eikä se ymmärrettävästi pitkään motivoi, vaikka tiukan paikan tullen saattavatkin auttaa. Ei kuitenkaan haluaisi olla aina se apua pyytävä osapuoli, mutta ei pysty vastavuoroisesti itse auttamaan.
Eli pitäisi löytää tuttu, joka on suunnilleen samassa elämäntilanteessa, asuu kohtuullisen etäisyyden päässä eikä ole pian muuttamassa, joka on luotettava, ja jolla on sama ongelma tukiverkkojen kanssa, jotta voisi pyytää hoitoapua "ihan muuten vaan". Meille sellaisten löytäminen on osoittautunut yllättävän vaikeaksi.