Onko mun miehellä masennus?
Hän on alati kiukkuinen ja pahantuulinen. Hän ei saa mitään aikaiseksi. Ei yksinkertaisesti saa tehtyä juuri mitään. Ruokaa kyllä laittaa usein. Hän pääsee töistä puoli kolmelta ja menee sen jälkeen nukkumaan. (jossain välissä laittaa ruokaa) Nukkuu pari tuntia ja siirtyy sohvalle pötkölleen. Sohvalta hän menee nukkumaan klo 21 jälkeen. VIimeistään kymmeneltä hän on unessa. Aamulla herää n.klo 5.15.
Olen totaalisen väsynyt siihen hänen saamattomuuteensa. Kaikki asiat mitä toivon hänen tekevän (esim. leikkaavan lapsille leipää) on hänelle suuri voimain ponnistus eikä hän tee mitään nurisematta. Hän ei siis koskaan esim. auta lapsia näyttämättä suurieleisesti kuinka paljon häntä se harmittaa kun hän joutuu nousemaan sohvalta.
Eilen yhtäkkiä tuli mieleen, että onkohan hän masentunut. Mistä masentuneen tunnistaa? Auttaisikohan jotkut mielialalääkkeet...? Niissä on kuulemma paljon sivuvaikutuksia, esim. haluttomuus. Haluttomuus on aina ollut ongelma, joten en haluaisi lisätä sitä! Hänellä on hieman matala testosteroniarvo. Hän on ylipainoinen ja huonokuntoinen.
Kommentit (8)
MItään hoitoa ei ole teston puutteeseen saanut.
nyt kannattais mennä lääkäriin, vois ottaa ihan peruslabrat, sokerit ja kilpirauhasjutut. Niissäkin voi olla syy vetämättömyyteen.
Lääkkeet kannattaa masennukseen ottaa, ainakin mua ne on aina auttaneet hyvin. Erilaisia seksuaalisuuden ongelmia voi aluksi tulla, mutta haitat vähenevät ylensä pidemmän käytön aikana.
Saisitko miehen tekemään masennustestin netissä?
Voimia sulle hankalaan tilanteeseen.
mutta muutkin syyt poissuljettava esim. tuo testosterinivaje ja hypotyreoosi. Mutta lievään ja keskivaikeaan masennukseen ei taideta nykysin kyllä suositella lääkitystä, vakavaan kylläkin. On masennukseen muitakin hoitoja kuin pilleri.
vaikuttaa masennukselta, jos kerran labrat kunnossa.
Suosittelen lääkkeen kokeilemista, apu voi tulla nopeastikin.
Sun tilanteessa yrittäisin saada miehen psykiatrin vastaanotolle ja menisin itse mukaan.
Psyykenlääkkeitä ei kannata turhaan pelätä, tavallisiin masennuslääkkeisiin ei jää koukkuun!
Tätä koukuttumista ihmiset kai eniten pelkää?
Omasta kokemuksesta voin sanoa, että masentuneena kaikki näyttää harmaalta ja mikään ei tunnu miltään, mutta kun lääke alkaa parisa viikossa auttaa, elämä hymyilee taas :)
kun nukkuu niin paljon ja aikaisin herää. Se saa kiukkuiseksi ja aiheuttaa lihomista.
eikä mitään fyysistä. Hän voi vaan yksinkertaisesti olla saamaton ja laiska. Ja oikea lääke olisi ottaa itseä niskasta kiinni, vaikka vaimon vähän perseeseen potkimana.
masennusta ja noita muita mainitsemiasi oireita. Mä hoitaisin ihan eka sen kuntoon. Jos matala arvo on tiedossa, niin how come lääkäri ei ole jo määrännyt lisähormonia?