Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies syöttää lapsille vähän liikaa sokeria?

Vierailija
27.07.2012 |

Miehelläni on 2 lasta, 2v ja 4v. En ole todellakaan mikään ruokanatsi ja ihan kiva, että lapsillekin on herkkuja, mutta viime aikoina olen vasta alkanut kiinnittää huomiota tuohon jatkuvaan mussutukseen. Lapset saavat joka ruoan jälkeen jälkiruoan (esim. jäätelön tai vanukkaan) ja usein vielä muutakin makeaa naposteltavaa päivän mittaan. Limsaa saa niin paljon kuin napa vetää, samoin sokerisia mehuja.

Jopa iltapuuron mies tekee niin, että itse puurokattilaan kaadetaan varmaan n. desi sokeria ja lisäksi vielä lautaselle puuron päälle reippaasti. Mielestäni tällainen nassutus ei vain kuulu 2- ja 4-vuotiaiden ruokavalioon. Mitä mieltä muut? Olen miehelle kautta rantain koettanut sanoa tuosta makean syömisestä, mutta hänestä herkut joka päivä ovat ihan ok ja puurokaan ei kuulemma mene alas ilman tuota määrää sokeria.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on oppia pois

Vierailija
2/4 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä myös vinkkejä, miten saisin miehelle menemään päähän, ettei tuo ole ihan ok? Mietin tässä samalla myös sitä, että jos meillä aikanaan on yhteisiä lapsia niin jatkuuko tuo samanlainen ruokavalio silloinkin. Ts. seuraisi minun ja miehen välisiä erimielisyyksiä lasten syömisistä, mikä taas ei ole lapselle kovin hyvä juttu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkään en kannata tiukkapipoisuutta ja erit.kesä on mennyt meillä herkutellen enemmän, kun norm. mutta, ei nyt sentään ihan noin. Mutta, auttaisiko jos hammaslääkäri vähän herättelisi? TAi jos herää sitten joskus kun lapsilla niitä reikiä hampaissa, vähän myöh.toisaalta.. Entäs mitä ajattelee lihavista lapsista? On VANHEMPIEN vika, että lapset joutuvat ahtaamaan itseensä kaikkea paskaa tolkuttoman paljon. Lapset kyllä ottavat mitä annetaan ja mihin opetetaan. Tästä vaan voi seurata lapselle terveydellisiä ongelmiakin. Voisite miehen kanssa sopia, että jotain esim. jälkiruokia alkaa edes jättämään väliin. Kai hänen nyt pakko sinuakin on kuunnella.

Vierailija
4/4 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa vanhemmat nyt järki käteen. Muksuille ei kuulu antaa makeisia ensinnäkin se ei ole ollenkaan terveellistä ja vie normaalin ruokahalun. Oon törmännyt moneen perheeseen jossa ihmetellään kun muksu ei syö mutta makeaa tyrkytetään ja kehdataan vielä ihmetellä. Lopettakaa tuo hiton pelleily.