Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummityttöni äiti loukkaantui kun vein vauvan vaatteita

Vierailija
27.07.2012 |

Eka kummityttö ja "sekosin"totaalisesti. Oli puhetta että hän ostaa ja ottaa vastaan käytettyjä vaatteita joten hamstrasin kirppiksiltä pari kassillista söpöjä vaatteita ja vein ristiäisiin. Lapsen äiti tuntui loukkaantuvat ja alkoi mäkättää etteivät tarvi vaatteita ja kaikki paikat on muutenkin täynnä ettei tarvi tuoda. On heille eka tyttö joten ajattelin ettei vaatteita ole liiaksi ja kun tiedän ettei juuri uusia osta "kun menee heti pieneksi" Hävetti ihan jumalattomasti :(

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hassusti toimit. etkö näe kummilasta muuten kuin ristiäisissä vai miksi piti sinne roudata kirppiskamaa?

Toivottavasti näen mutta välimatkaa on niin paljon että pahoin pelkään että venyy kuukausien päähän ennen kuin näen.

Vierailija
62/82 |
31.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse tuumaisit, jos kummilapsesi äiti toisi sinulle nelkytvuotislahjaksi kirpparilta ihonvärisen käytetyn korsetin, kukkamekon ja käytetyt sandaalit sekä viisi paria tukisukkia. Kiljuisitko riemusta. Tuskin.

Mahdotonta sanoa tässä vaiheessa kun nelkytvuotissynttäreihini on vielä niin valtavasti aikaa =)

Mutta minulle on tuonut läheinen muutaman kerran kirppikseltä paidan tai mekon ja olen tykännyt kovasti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla kai nykyään on sitä ongelmaa, että tavarasta olisi pulaa. Asunnoissa on tolkuttomasti kaappitilaa ja jollain se aina onnistutaan täyttämään. Muutetaan jopa isompaan asuntoon vain, jotta saataisiin lisää säilytystilaa. Itse on todellakaan haluaisi kassikaupalla _mitään_, en kirppisvaatteita tai uuttakaan tavaraa, vaikka itse myös kirppiksiltäkin tarpeellista ostan. Toivon lasteni saavan ajatuksella itse tehtyjä tai valittuja lahjoja - tai vielä mieluummin aineettomia, esim. vähän isompana leffakäynti tmv. Kirppikseltäkin saa lahjan ostaa, mutta vain jos todella on ajatusta. Ei siis määrä, vaan laatu. Meidän lapsilla on kaksi kummia, jotka molemmat säntäävät halpahalliin juhlapäivien alla ja ostavat tolkuttomasti - kassikaupalla -muovikrääsää, joka harvoin kestää juhlapäivän iltaan. Mua ahdistaa jo etukäteen niiden tuliaiskassit, vaikka tietysti kauniisti kiitän ja sanon, että vähempikin riittäisi. Yhdellä kummilla on tapana antaa todella ajatuksella valittu kirja (joskus muu tavarakin), joka sopii just eikä melkein lapsen elämäntilanteeseen. Ne todella riemastuttavat pitkään. Samalla kummilla lapsi on myös yökyläillyt matkan päässä ja suhde on ihan eri kuin krääsäkummeihin. Jos haluaa olla lapsen elämässä kauempaa, voi pienestä asti vaikkapa lähettää kortteja (värikkäistä on katseltavaa jo vauvalle) ja myöhemmin ottaa tavaksi soitella. Phuuh, kylläpäs avauduin :D Ei siis tavaraa, vaan aitoa ajatusta, kiitos :)

tuttavalta kaksi kassia heidän poikiensa pieneksi jääneitä vaatteita. Olin oikeasti kiitollinen, siinä säästyi pitkä penni ja arvostan sitä, että joku ajattelee myös muita, kuin itseään. Kerran innostuin sitten itse ostamaan kirpparilta tutulle super-ekologisesti elävälle tutulle pienen kassillisen mielestäni ihania vaatteita tytölle. Hän katsoi kyllä vähän pitkään ja luulen, että ei sitten mennyt ihan nappiin, vaikka ajatukseni oli hyvä. Nyttemmin en enää anna kenellekään mitään, täältä saa oppia, että kaikki on kuitenkin väärin ja saajapuoli ihan pulassa sen "roskan" kanssa, mitä jotkut tyhmät ja hullut kantavat heille selkä vääränä ihan säkkitolkulla.

Ajatuksella kyllä kiersin tuolla kauempanakin monta kirppistä kun olen niin ranttu että kelpuutan vain harvat. Minusta taas aineellinen muistaminen ja kortit, soittelut jne eivät sulje pois toisiaan.

Eivät sulje, mutta en tosiaankaan halua kassikaupalla _mitään_, en edes ajatuksella valittua.

Veisitkö btw kummityttösi äidille kaksi muovipussillista kirppikseltä ostettuja, hyväkuntoisia vaatteita?

Vierailija
64/82 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet oikealla tavalla innokas mutta myös nöyrä. Soita tai kirjoita äidille ja selvitä asia. Pyydä anteeksi, että "sekosit" vauvasta, se on hyvä sana. Selitä tekosi syy. Kummityttö on sulle tärkeä ja, koska tiesit heidän käytävän kirpputorivaatteita, et malttanut olla ostamatta niitä. Pyydä laittamaan kierrätykseen kaikki, millä ei ole käyttöä tai mikä ei mahdu kaappeihin. Korosta, että tytöllä varmasti olisi tarpeeksi vaatteita muutenkin. Kerro, että ylilyönti nolottaa. Olihan se vähän kohtuutonta tunkeutumista toisten reviirille. Toisaalta lienee anteeksi annettavaa, että olit vain innoissasi kummilapsesta. Ensi kerralla kysy lupaa ennen suurempia tempauksia.

Vierailija
65/82 |
29.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisitkö btw kummityttösi äidille kaksi muovipussillista kirppikseltä ostettuja, hyväkuntoisia vaatteita?

En veisi, koska en edes tiedä äidin kokoa. Vauvoille nyt on helppo ostaa eri kokoisia perusvaatteita. Mutta niin kuin sanoin jo kahdesti niin ne vaatteet oli 3 housut, 3 mekkoa, velourpuku, 2 potkupukua, 3 sukat, villapuku ja nallehaalari eli ei mitenkään kammottavan paljon.

Ja kummitäti laittoi tänään viestin ja kiitti vaatteista.

Vierailija
66/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä itse tuumaisit, jos kummilapsesi äiti toisi sinulle nelkytvuotislahjaksi kirpparilta ihonvärisen käytetyn korsetin, kukkamekon ja käytetyt sandaalit sekä viisi paria tukisukkia. Kiljuisitko riemusta. Tuskin.

Vierailija
67/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran mitään ei tarvita lapselle.

Sinä tässä tunnut olevan se jota kiinnostaa "oikean sukupuolen" vaate ja jos heti menee pieneksi niin siellä on siis alkujaan riittävästi vaatetta?

Minusta ulkopuolisien ei pitäisi puuttua tälläisiin asioihin ollenkaan, korkeintaan voit kirppikseltä soittaa ja kysyä että ostatko kokoa 70 mekon vai jäkö väliin?

Älä tee päätösta itse jos et kestä vastaväitteitä.

Se on kuitenkin sen toisen ihmisen koti jonne raahaat 2 säkkiä vaatetta -ja se o paljon.

Vierailija
68/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni on 42. Kiitti jo etukäteen!

T: Kummilapsen äiti

En veisi, koska en edes tiedä äidin kokoa. Vauvoille nyt on helppo ostaa eri kokoisia perusvaatteita. Mutta niin kuin sanoin jo kahdesti niin ne vaatteet oli 3 housut, 3 mekkoa, velourpuku, 2 potkupukua, 3 sukat, villapuku ja nallehaalari eli ei mitenkään kammottavan paljon. Ja kummitäti laittoi tänään viestin ja kiitti vaatteista.

Vierailija
69/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kummilta.

Vierailija
70/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kummilta.

Vein jo eka tapaamiskerralla uusia vaatteita, nyt vein uusia vaatteita + ihanan kastelahjan + vielä kaksi kassillista vaatetta eikä ne kyllä rytkyjä olleet vaan hyväkuntoisia, söpöstelyvaatteita. Ja nimenomaan kysyin äidiltä eka käynnillä että käyttääkö kirppisvaatteita. En olisi muuten vienyt.

Vierailija
71/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienille lapsille, mutta tosiaan kummilta vastasyntyneelle ei kirppiskamat ihan korrektilta kuulosta. Itse kuitenkin tulee ostettua niitä kirppisvaatteita ihan riittävästi, vastaanottaisin mieluummin jonkun yhden kivan uuden jutun kuin kassillisen käytettyjä - koska niitä käytettyjä on omasta takaa vaikka kuinka.

Vierailija
72/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ottanut ilolla vastaan kirppisvaatteetkin!

Vierailija
73/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin kummilta.

Vein jo eka tapaamiskerralla uusia vaatteita, nyt vein uusia vaatteita + ihanan kastelahjan + vielä kaksi kassillista vaatetta eikä ne kyllä rytkyjä olleet vaan hyväkuntoisia, söpöstelyvaatteita. Ja nimenomaan kysyin äidiltä eka käynnillä että käyttääkö kirppisvaatteita. En olisi muuten vienyt.

ehkä se, että veit ne ristiäisiin???

Ne kirpparikamat vois antaa ilman isoa ääntä, vaikka mon i sitä suosii, niin ei juhlissa...?

Vierailija
74/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienille lapsille, mutta tosiaan kummilta vastasyntyneelle ei kirppiskamat ihan korrektilta kuulosta. Itse kuitenkin tulee ostettua niitä kirppisvaatteita ihan riittävästi, vastaanottaisin mieluummin jonkun yhden kivan uuden jutun kuin kassillisen käytettyjä - koska niitä käytettyjä on omasta takaa vaikka kuinka.

Vein aiemmin uusia ja nyt uusia + lahjan. + nuo vaatekassit ja äiti tosiaan kertoi että hankkii vaatteita ilmaisesta vaatteiden vaihtojutusta jota järjestetään aika ajoin heidän paikkakunnalla ja kertoi että käy itse kaupungissa kirppiksillä ja näin...en siis oikeasti tullut ajatelleeksikaan että tästä voisi loukkaantua kun vaatteet ei tosiaankaan mitään rytkyjä ole :/

Vierailija
75/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli varmaan ristiäisistä stressaantunut ja muutenkin siinä vaiheessa synnytyksen jälkeistä stressitilaa, jossa sarvet kasvaa päähän joka asiasta. Älä ota kovin henkilökohtaisesti, tuo oli kaunis ajatus.

Vierailija
76/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se, että veit ne ristiäisiin???

Ne kirpparikamat vois antaa ilman isoa ääntä, vaikka mon i sitä suosii, niin ei juhlissa...?

Välimatkaa on useita satoja kilometrejä joten en kovin usein voi käydä...enkä kyllä pitänyt mitään isoa ääntä vaan annoin ne ennen juhlia ja ennen muita vieraita kun kummit tultiin aiemmin paikalle.

Vierailija
77/82 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä oli huono päivä?

Vierailija
78/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se siitä helpottaa 1-vuotiassynttäreiden jälkeen ei ole enää liikaa vaatteita.

Ekat synttärit voi olla myös kauhistus kun kaikki haluavat muistaa pikkuista lahjalla. Lapselle niitä lahjoja löytyy edullisesti, mutta 16-vuotiaalle pojalle ei enää suku ja kaverit tunge kasapäin iPadeja tai muuta 400 eur toiveita.

Vierailija
79/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tarkoitti varmasti hyvää, ei siinä, mutta itselle tulis kahdesta kassillisesta jo vähän "köyhänavustus"-fiilis, eli miettisin, että luuleeko niiden antaja, että itsellä ei ole varaa lasta vaatettaa.

taas näiden mammojen vastaukset!

AP mun mielestä sun ei tarvitse olla yhtään nolo ja hävetä. Mä ottaisin tollasen kummin lapselleni koska vaan!

Mun mielestä tää palsta pursuaa ihmeen noloja mammoja jotka kuulostavat niin kiittämättömiltä ja vaativilta ja heidän lastensa kummina en haluaisi olla. Ja yksi mikä aina iskee silmään täällä - ihmiset vois lukea AP:n viestin tarkempaan niin puolet valituksista jäis pois.

Vierailija
80/82 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hassusti toimit. etkö näe kummilasta muuten kuin ristiäisissä vai miksi piti sinne roudata kirppiskamaa?