Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä olit, kun WTC-isku tapahtui?

Vierailija
21.01.2015 |

Minä olin sairaana kotona ja telkkarista kuulin ensimmäiset uutiset tapahtumasta. Muistaakseni joskus vähän ennen neljää iltapäivällä tuli ylimääräinen uutislähetys juttuun liittyen.

Kommentit (205)

Vierailija
101/205 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2021 pelkäsin koronaa, 2011 pelkäsin mers tautia, 2001 pelkäsin wtc sortuvan, 1991 pelkäsin neuvostoliiton hajoavan, 1981 en muista mitä pelkäsin, 1971 pelkäsin öljykriisin seurauksia, 1961 pelkäsin neuvostoliiton räjäyttämää tzar bomb ydinpommin laukeumaa, nykyään pelkään mitä tapahtuu 2029-31 , voiko pelko olla elämän mittainen.

voiko syöpä tulla pelkäämällä.

Vierailija
102/205 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä asiakkaalla kun kuulin iltapäivällä asiasta. Töiden jälkeen grillailtiin pomon luona ja seurattiin tv:stä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/205 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin makkarin sängyllä, imetin 2kk vanhaa vauvaani ja avasin telkkarin ajankuluksi. En yhtään ymmärtänyt mitä tapahtuu kun suorana näytettiin se toinen törmäys, löi ihan tyhjää ne tiedot.

Vierailija
104/205 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä, maastoleirillä teltassa ottamassa lepiä. Alikessu tuli telttaan kertomaan radiosta kuultuaan.

Vierailija
105/205 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkopois kirjoitti:

2021 pelkäsin koronaa, 2011 pelkäsin mers tautia, 2001 pelkäsin wtc sortuvan, 1991 pelkäsin neuvostoliiton hajoavan, 1981 en muista mitä pelkäsin, 1971 pelkäsin öljykriisin seurauksia, 1961 pelkäsin neuvostoliiton räjäyttämää tzar bomb ydinpommin laukeumaa, nykyään pelkään mitä tapahtuu 2029-31 , voiko pelko olla elämän mittainen.

voiko syöpä tulla pelkäämällä.

Öljykriisi, se eka, oli -73. Pelkäsit pari vuotta ennakkoon.

Vierailija
106/205 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaupungilla hoitamassa asioita koska minulla oli vapaapäivä. Siihen asti päivä oli ollut hyvä päivä kunnes tulin iltapäivällä kotiin, avasin tietokoneen ja internetin josta luin tapahtuneesta. En enää muista, että mistä se tieto tuli internetissä vastaan mutta loppupäivän vietinkin seuraten internettiä ja televisiota kunnes olin sen verran kovassa paniikissa että olin jo varma, että tulee vähintään kolmas maailmansota ja että suomeenkin tapahtuu vastaava hyökkäys.

Vierailija
107/205 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olin. Kattelin Lontoo Liekeissä sarjaa kun tuli ilmoitus ylimääräisestä uutislähetyksestä.

Vierailija
108/205 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin töistä vähän aikaisemmin hoitamaan asioita. Tulin kotiin ja mies katseli juuri uutisia. Ihmettelin, mitä on tapahtunut - no, alkoihan se siitä selvitä... Muistan, että olimme aika järkyttyneitä.

Vierailija
109/205 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maseentuneena silloisessa kämpässä ja välttelin ahkerasti menemästä opiskelupaikalle. Lisäksi nukuin iltapäivään ja valvoin yöt. Silloin, kun telkkaria katsoin (varmaan melkein just heränneenä), niin eka kone oli jo osunut. Näin livenä telkkarista, kun toinen kone osui. Olin sitten ruutuun liimattuna sen illan ja yön, ja seuraavat päivät katsoin usein uutisia, kun olin hereillä.

Vierailija
110/205 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostamassa perunaa pellosta muistaakseni.

Vierailija
111/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ennen viittä Suomen aikaa taisi alkaa uutisointi?

Vierailija
112/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, kun työkaveri huomasi nettiuutiset ja katsottiin reaaliaikaisesti se jälkimmäinen osuma + tornin romahdus.

Vierailija
113/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä HUS:ssa. Sitten sen jälkeen menin Asematunnelin S-markettiin. Epätodellinen tunnelma.

Potilaat luki uutisia teksti-tv:stä jota en ollut ikinä käyttänyt. Tämän jälkeen käytin itsekin Maikkarin ja Ylen teksti-tv:tä..

Vierailija
114/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kello oli Suomessa kun iskut tapahtuivat? Muistaakseeni aamupäivällä ja päivällä? Töissä olin. Mutta oliko taukoa välillä? Eli ekat iskut tapahtuivat, niitä uutisoitiin, sitten yksi isku reaaliajassa?

Vierailija
115/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kello oli Suomessa kun iskut tapahtuivat? Muistaakseeni aamupäivällä ja päivällä? Töissä olin. Mutta oliko taukoa välillä? Eli ekat iskut tapahtuivat, niitä uutisoitiin, sitten yksi isku reaaliajassa?

Eikö ollut iltapäivää kun tulin tuolloin muskarista pojan kanssa. Tai isäni haki meidät autolla ja kertoi samalla kuinka hänen äitinsä oli juuri kuollut. Autoradiosta kuului uutisista mitä oli tapahtunut, mutta aluksi se oli vaan tyyliin: "joku kone osunut pilvenpiirtäjään". Heti kotona tv päälle ja hävitys jatkui. Kyllä siinä tuli vähän kolmannen maailmansodan fiilis, kun toiseen torniin ja Pentagoniin iskettiin. Pahasti pääsivät yllättämään. Oli sen luokan isku, jota ei ehkä kuitenkaan uskottu, että tulisi tapahtumaan, eikä oltu varauduttu kunnolla. Kun koko ajan tuntui, että tulisi lisää (pellolle tippunut kone) niin tunne oli, että mitä vielä. Kun ilmatilat suljettiin, tuli vähän levollisempi mieli. Ehkä se nyt loppui.

Oikeastaan tämän jälkeen vain covid on vaikuttanut yhtä mahtipontiselta suuruusluokassaan, vaikka hyvin erilainen keissi. Covidista tulee mieleen, 'paljon melua tyhjästä.'

Vierailija
116/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olin kotona jos suomen aikaan iskut tapahtui iltapäivällä. Olin 11-vuotias tuolloin enkä uutiset kiinnostaneet yhtään tai maailman meno. Ainoa muistikuva oli illalta kun muistan vanhempien katsoneen TV:tä täydessä hiljaisuudessa silmät kovana ja näin kuvaa tornista joka savusi, mutten ajatellut asiaa sen enempää, eikäkyllä kiinnostanutkaan. Seuraavan päivän lehtiotsikot muistan : ”H*lvetti on irti!” Ja kuinka iltapäivälehdissä oli etusivun kokoiset kuvat torneista ja taisi jossain olla kuva putoavista ihmisistä.

Vierailija
117/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa, mutta en paikassa, kuten nytkin, eli kotona istumassa tietokoneella ja selaamassa nettiä.

Vierailija
118/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona. Lintsasin koulusta.

Vierailija
119/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipeänä kotisohvalla...luulin elokuvaksi

Vierailija
120/205 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tullut koulusta kotiin teininä. Muistan, avanneeni teksti-tv:n. Ensimmäiset uutiset vaikuttivat siltä, kuin joku yksi pienkone olisi törmännyt World trade Centeriin. Ei vaikuttanut niin huolestuttavalta, enemmänkin hiukan hämmentävältä. Sitten paikalta alkoi tulla uutiskuvaa. Tilanne vain paheni pahenemistaan. Jäin tuijottamaan uutisia monttu auki. Savuavat rakennukset ja toinen suuri jumbojetti iskeytynyt rakennukseen. Ihan armottomasti vain päin rakennusta kauhea tulipallo. Kerrottiin hyppivistä ihmisistä. Näytettiin uutiskuvaa ihmisistä, jotka yritti epätoivoisesti saada happea ikkunoista ja tulla huomatuksi. Tunsin tuskaa ajatuksesta, että ihmiset olivat loukussa rakennuksessa ilman pääsyä ylös ja sitten rakennuksen romahtamisesta. Kuinka moni ihminen menetti henkensä. Todennäköisesti tietäen jo, että kuolevat. Olin tosi ahdistunut katsoessani TV:tä.

Olen aina tykännyt pilvenpiirtäjistä ja mielestäni kyseinen rakennelma oli todella vaikuttavan näköinen. On surullista, että se tuhottiin. Kamala tragedia muutenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme