Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan hakenut apua mustasukkaisuuteen?

Vierailija
27.07.2012 |

Onko auttanut? Täällä palstallakin on kysytty neuvoja, ja vastauksena aina samat varoittelut, että tee jotain ennen kuin on liian myöhäistä ja että pitäisi pohtia sen syitä. Entä, jos mahd. syytkin on jo löydetty eikä niitä voi enää poistaa?

Jos varaa aikaa vaikka kunnallisen puolen psykologille tms, pääseekö sinne kun asia on vain tällainen eikä varsinaista mielenterv.ongelmaa ole? Asia vaivaa ja raastaa muutoin itseäni päivittäin. Yksityinen tulisi kalliiksi.

Tai olisiko kellään suositella jotain hyödyllistä kirjaa? Minun mustasukkaisuuteni ei niinkään ole sellaista, että epäilisin koko ajan mieheni pettävän vaan en meinaa kestää ajatusta esim. hänen aiemmista suhteistaan ja kehittelen muutenkin kaikkia kummallisia ajatuksia päässäni, vaikea selittää, ja pelkään menettäväni hänet.

Toivoisin asiallisia vastauksia, tämä on tosi kipeä asia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkään, ettet pääse kunnalliselle puolelle minnekään... Jos asia vaivaa sinua sillä tavalla, että siitä on selkeästi haittaa arkielämässä selviytymisen kannalta, niin sitten kyllä saanet kunnalliselta apua. Suosittelisin kuitenkin psykoterapiaa, yksityiseltä. Hae yksityiseltä psykiatrilta/ psykoterapeutilta lausunto terapian tarpeesta ja hyvällä onnella saat Kelan tuen terapiaan. Tällöin se ei kohtuuttoman paljon tule maksamaan. Aina toki kannattaa julkiselta puolelta kysyä, mitä he suosittelevat ja saisiko sieltä apua. Miten esim. työterveyshuolto tai opiskelijaterveydenhuolto riippuen työtilanteestasi, sieltä kannattaa myös kysyä.

Oletteko seurustelleen pitkään? Itse aikoinaan kamalan mustasukkaisuuden kanssa kamppailin ja nyt jälkeenpäin olen todennut, että aika auttoi ainakin minua. Ajan myötä kalvavat ajatukset jää taustalle ja luottamus suhteessa kasvaa.

Vierailija
2/3 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan terveyskeskuksesta yhteystietoja ko. ongelmaan. Mun ongelmani oli toinen mutta sain hyvät yhteystiedot ja sain apua.

Parempi vaihtoehto on kysyä apua kuin esim. avioero mustasukkaisuuden vuoksi.

Tsemppiä! Ja haleja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme seurustelleet vasta vajaan vuoden. Mies on paras mitä minulla on ollut, keskusteluyhteys ym. on hyvä, mutta hän ei kyllä muuten ole parasta lääkettä mustasukkaisuuteeni: aiempia suhteita ollut paljon, on rakastunut kerran toiseen vaikka oli suhteessa mikä onkin kyllä hänelle kipeä juttu, ja lisäksi on aika pessimistinen mitä ihmissuhteisiin tulee. Ei kuulemma yhtään voi tietää, mitä ensi viikolla tulee ja olemmeko silloin enää yhdessä koska elämässä kaikki on niin epävarmaa ja ihmiset voivat olla julmia toisilleen. Hänellä selvästi ns. traumoja aiemmista naisista, ja mietinkin välillä kumpi meistä on sitten se ns. normaalimpi.

Muuten vaikuttaa olevan vakavissaan kanssani ja nautin jokaisesta päivästä hänen kanssaan. Haluaisin niin oppia olemaan ripustautumatta toiseen liikaa ja ehkä vähäsen olen kehittynytkin. Katsotaan, saisinko kerättyä itseni tuon avun hakemiseen, tämän viestin kirjoittaminenkin tuotti tuskaa ja kyyneleitä.

ap