Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SAAKO SUN ELIMET OTTAA KUN HEITÄT VEIVIT?

Vierailija
26.07.2012 |

joo vai ei?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkkokalvojen poistoon.

Sitten teille kaikille, jotka ette halua antaa elimiänne kuoltuanne.

Miten te ootte noin hysteerisen idiootteja??

Elinluovutus on kallista puuhaa. Halvemmaksi tulisi antaa jonottajien vaan kuolla, joten lopettakaa toi hysteria ja olkaa hiljaa, jos ei järkevämpää lässytystä teistä irtoa. Suurin osa teistä itsekkäsitä mulkuista haluaa tulla haudatuksi (ei siis halua tulla poltetuksi) joten madot ja muut örkit teidät siellä syö. Onhan se tietty kiva antaa niille enemmän syötävää.

Vierailija
42/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katso olevani kuollut, vaan yhä elossa. Kun kuolen, haluan kuolla kokonaan ja yksiselitteisesti. En tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten mieluummin pelaan varman päälle ja kuolen sellaisena kuin olen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että elintenluovutusjonossa etusijalla ovat ne, jotka ovat itsekin valmiita luovuttamaan omia elimiään.

Olisi reilu peli ja jokainen joutuisi miettimään omalla kohdallaan asian kummaltakin kannalta. Ei olisi vapaamatkustajia.

Vierailija
44/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin en katso olevani kuollut, vaan yhä elossa. Kun kuolen, haluan kuolla kokonaan ja yksiselitteisesti. En tiedä, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, joten mieluummin pelaan varman päälle ja kuolen sellaisena kuin olen.

siitä, että mikä on kuolema. Kuolema on vasta sitten, kun on aivan yksiselitteistä, että ihminen on kuollut. Jos on letkuissa ja sydän lyö, mielestäni ihminen ei ole kuollut.

Vierailija
45/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hukkasin kyllä sen lompakossani olleen luovutuskortin.

Vierailija
46/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten teille kaikille, jotka ette halua antaa elimiänne kuoltuanne. Miten te ootte noin hysteerisen idiootteja??

Olen pohtinut eettisiä asioita hyvinkin paljon. En suhtaudu tähän asiaan hysteerisesti, vaan olen muodostanut vakaumukseni pitkän, vuosia kestäneen harkinnan perusteella. En halua, että elimiäni irrotetaan ruumiistani. Tämä on minun vakaumukseni. Kunnioitan muilla tavoin ajattelevia.

Vierailija
47/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että mikä on kuolema. Kuolema on vasta sitten, kun on aivan yksiselitteistä, että ihminen on kuollut. Jos on letkuissa ja sydän lyö, mielestäni ihminen ei ole kuollut.

Vierailija
48/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten teille kaikille, jotka ette halua antaa elimiänne kuoltuanne. Miten te ootte noin hysteerisen idiootteja??

Olen pohtinut eettisiä asioita hyvinkin paljon. En suhtaudu tähän asiaan hysteerisesti, vaan olen muodostanut vakaumukseni pitkän, vuosia kestäneen harkinnan perusteella. En halua, että elimiäni irrotetaan ruumiistani. Tämä on minun vakaumukseni. Kunnioitan muilla tavoin ajattelevia.

Vierailija
49/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lompakossa kortti, jossa tuo kielletään ja samanlainen ei-elintenluovutusta kortti on jo aikuisilla lapsillani. Haluamme estää sen, että hoitomme lopetetaan, jotta elimet saadaan käyttöön.

Kenenkään hoitoa ei lopeteta elinten takia, vaan hoidot lopetetaan luovuttamisesta kieltäytymisestä huolimatta, koska ei ole enää mitään hoidettavana. Mistä te ootte edes saaneet noin älyttömän mielikuvan asiasta?

Omaisille sanottiin, että tilanne se, että hoidoista ei hyötyä, joten ryhdytään valmistelemaan tilannetta niin, että kolaripotilaan elimet voidaan luovuttaa. Kun vaimo sanoo, että mies asiaa ehdottomasti vastusti, todettiin että ai jaa, no jatketaan sitten hoitoja, mutta ei hän siitä koskaan entiselleen parane. Kun vaihtoehtona on kallis tehohoito tai elintenluovutus, niin ne elimet menevät hoidon edelle.

Voihan se olla että vaikkapa jossain Brasiliassa näin voidaan toimiakin mutta Suomessa ei toimita. Elimet voidaan ottaa vain aivokuolleelta ihmiseltä ja siihen on tarkat testit milloin ihminen todetaan aivokuolleeksi. Aivokuollut ihminen ei voi palautua henkiin, aivoissa ei ole mitään toimintaa enää silloin. Ihminen ei tällöin edes hengitä enää itse vaan hengityskone pitää hänet teknisesti elossa. Jos elimiä ei jostain syystä käytetä niin sitten vain yksinkertaisesti laitetaan koneet kiinni ja ihminen kuolee. Aivokuolleella ihmisellä ei ole toivoa paranemisesta. Ihan kaikkiin iltasanomien juttuihin ei kannata luottaa.

elimiä kysytään jo ennen kuin kolarin uhri on todettu aivokuolleeksi. Ei ole aikaa odottaa. Elimiä ei tietenkään irroteta ennen, mutta ilman hoitoa potilas saadaan nopeammin aivokuolleeksi kuin hoidettuna. On tiettyjä lääkkeitä, joita voidaan antaa tai olla antamatta jne. On harhaluulo, etteikö myös Suomessa raha ratkaise. Tehohoito on kallista, samoin esim. dialyysi. Taloudellisesti paras tulos saadaan, kun tehohoito voidaan lyhentää, potilas on nopeasti aivokuollut ja saadaan elimet luovutukseen. Kai te tiedätte, että sairaaloilla on tavoitteisiin kirjattu tietty määrä luovutettuja elimiä.

Sairaaloilla ei todellakaan ole mitään elinluovutustavoitteita ja itseasiassa monet sairaalat eivät "tuota" juuri ollenkaan elintenluovuttajia vaikka mahdollisuuksia siihen olisi. Tehohoito on kallista, totta, mutta kun se elintenluovuttajakin tarvitsee tehohoitoa koska ei enää hengitä itse, eli sinänsä ihan samalla vaivalla voidaan hoitaa kunnolla. Ja elintensiirto on erittäin kallista, sillä samalla rahalla hoidetaan vaikkapa kolaripotilasta teho-osastolla aika kauan. Hoitoa toki priorisoidaan Suomessakin mutta ei täällä mitään elinkauppaa sentään käydä.

En tiedä missä sairaalassa olette saaneet noin paskaa kohtelua, mutta ainakin niissä paikoissa joissa minä olen ollut töissä, on todellakin tehty kaikki voitava potilaan eteen ja elintenluovutuksesta on puhuttu vasta sitten kun on todella näyttänyt siltä ettei toivoa enää ole. Myös kolaripaikalla elintenluovutuksesta puhumienn omaisilel on asiatonta, koska ei siinä vaiheessa voida mitenkään tietää miten tilanteessa tulee käymään. Ikävää että olette saaneet epäasiallista kohtelua.

Jos raha ratkaisisi kaiken, olisi helpointa antaa sekä elimenluovuttajan että saajan kuolla pois, säästettäsiin miljoonia. Elintenluovutuksessa ei sinänsä ole yleensä mikään kiire koska luovuttaja pidetään hengissä keinotekoisesti jo siinä vaiheessa kun aivokuolema todetaan eikä sillä ole merkitystä jatketaanko hoitoa vielä päivä enemmän.

Vierailija
50/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

HETI KUN OON HEITTÄNYT LUSIKAN NURKKAAN!!!!

Vierailija
51/57 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai että keskustelupalstoilta nämä sun tiedot? Ok, jatka ihan rauhassa opintojasi...

Kukaan mitään opinnoista tai tiedoista sanonut. Paitsi eräs tekopyhä idiootti.

Katsos kun lukee keskustelupalstoja, saa tietää mitä ihmiset _itse_ kirjoittavat niille. Ja aika moni joka niillä kertoo että ei antaisi elimiään, kertoo hyväksyvänsä kyllä itselleen elimen.

Tajusitko pointtini nyt vai tarvitsetko uudet aivot selkeästi mädäntyneitten tilalle. Ehkä sitten tajuaisit.

Vierailija
52/57 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en ole varma ottaisinko toisen elimiä vastaan. Ajatus on outo.

Vierailija
53/57 |
09.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimen vastaanottavalle osapuolelle keneltä ja millaisista taustoista elin ollaan siirtämässä? Tai kerrotaanko elinluovutuspotilaan omaisille mihin elin viedään? Onko eri maissa eri käytäntöjä?

Vierailija
54/57 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän mä niitä enää siinä vaiheessa tarvitse.

Vierailija
55/57 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lappu tästä on mun lompakossa

Vierailija
56/57 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen eläessään kieltänyt. Eli ei tarvita enää elinluovutuskorttia.

Vierailija
57/57 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:Tuomas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä