Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkä lenkki 9 vuotiaalle?

Vierailija
10.08.2023 |

Onko normaalia että 9 vuotias tyttäreni kävelee 3 km ja painoakin vähän yli?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksimi 100m.

Vierailija
2/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävelin 7-vuotiaana 3 km:n koulumatkan edestakaisin eli 6 km päivässä ja jos koulun jälkeen lähdin kavereille tuli lisää vielä 4-8 km riipuen kenen kaverin luo menin. Olin hoikka lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukyytiä suunnitellaan, jos koulumatkan pituus yhteen suuntaan on 1. tai 2. luokkalaisella yli 3.5 km.

Vierailija
4/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi epänormaalia, jos 9-vuotias ei kävelisi kolmea kilometriä. Huomattavasti enemmänkin pitäisi kävellä.

Vierailija
5/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pullukka 8 v (poika) käveli helposti 10 km luontopolun. Oli epätasaista ja paikoitellen haastavaa maastoa. Pari evästaukoa oli.

En ymmärrä aloitusta, mitä haluat oikeastaan haluat kommentoitavaksi.

Vierailija
6/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nelivuotias kävelee viittä kilsaa ongelmitta. Rattaat on mukana, mutta ei viihdy.

Kyllä mä odottaisin 9 vuotiaalta enemmän.

Kaikki riippuu siitä mihin on tottunut. Esim kaverin muksu 7v saa vaivoin kävelemään 1 kilsan matkaa , kun on auton kyydissä tottunut menemään.

Vierailija
7/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä ajettiin polkupyörillä 5 km kouluun ja 5km takaisin, sen lisäksi koiran lenkitys kävellen 3-10 km sekä talvella saattoi hiihdellä järvelläkin aikamoisia matkoja. Ennen vanhaan lasten liikunta oli ihan normaalia. 

Vierailija
8/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vastasyntynyt käveli itse synnäriltä kotiin 15 km.

Vierailija
9/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisessä juuri näkyvät perheiden erot selvästi. Liikkuvan perheen lapsi kävelee vaivatta vaikka 10kmn palikan, mutta sohvaperunoiden jälkeläiset vinkuvat jo kilometrin jälkeen jätskille. Liikkukaa hyvät vanhemmat lastenne kanna, se on paras palvelus ja evästys elämään!

Vierailija
10/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä nelivuotias kävelee viittä kilsaa ongelmitta. Rattaat on mukana, mutta ei viihdy.

Kyllä mä odottaisin 9 vuotiaalta enemmän.

Kaikki riippuu siitä mihin on tottunut. Esim kaverin muksu 7v saa vaivoin kävelemään 1 kilsan matkaa , kun on auton kyydissä tottunut menemään.

Ei kai nelivuotias enää rattaissa kulje.

Vierailija
11/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 cm

Vierailija
12/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n mielestå 3 km siis paljon vai vähän? Mielestöni se on ihan normaali määrä. Mun 10-vuotias poika juoksee n. 4 km lenkkejä pari kertaa viikossa.

Vierailija
13/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pullukka 8 v (poika) käveli helposti 10 km luontopolun. Oli epätasaista ja paikoitellen haastavaa maastoa. Pari evästaukoa oli.

En ymmärrä aloitusta, mitä haluat oikeastaan haluat kommentoitavaksi.

Ei halua kommentteja, kunhan vain on tämän  päivän jankkaushullu aiheena "lasten kävelemät kilometrit".

Vierailija
14/14 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kehopositiivinen perhe oli näköjään hommannut sähköskuutit lapsilleen,niillä näkyvät menevän 700m päässä sijaitsevaan kouluun.