Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskonut, että Cipralex lihottaisi, mutta niin on vaan käynyt.

Vierailija
26.07.2012 |

Kesän aikana pamahtanut vaakaan 5 lisäkiloa. Mihin se perustuu? Jätänkö lääkkeen sitten pois, koska oikeastaan masennukseni johtui siitä, että olen muutenkin lihonut ja siitä seurasi sosiaalisten tilanteiden pelkoa jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vaan ruoka maistuu paremmin. En suosittele lopettamista jos masennus on poissa nyt. Jospa lisäisit liikuntaa ja tarkistaisit ettei ruokasi koostu tyhjistä kaloreista.

Vierailija
2/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduin Cipralexista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
4/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ko. lääkkeen vaikutus on päinvastainen, vie ruokahalun ja paino putoaa.

Vierailija
5/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin cipralexin aloitettuani 24 kg vuodessa. 78 -> 102 kg. Täysin tämän lääkkeen syytä. Annostus 20 mg/ vrk.

Vierailija
6/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
7/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensähän SSRI-ryhmän lääkkeet eivät lihota koska ne ovat aktivoivia lääkkeitä. Jos meinaat lopettaa lääkkeen, ap, tee se lääkärin ohjauksessa. Lopetusoireet ovat ikäviä vaikka lopetuksen tekisi hitaastikin. Sähköiskumaisia tuntemuksia päässä ja kummallista oloa esimerkiksi. Älä sitten ainakaan Mirtazapinia aloita, koska se todellakin lihottaa monia.

Mäkin olen kerännyt kuutisen kiloa Cipralexin kanssa, mutta se johtuu ihan herkuttelusta. Kun mieliala on kohonnut, ei niin stressaa syömisistäkään.

Vierailija
8/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihonut yli 20 kiloa, mutta en silti lopeta lääkettä, koska se auttaa tehokkaasti oireisiini (masennus, ahdistus).

Vierailija
9/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole lihonut tästä lääkkeestä. Tosin en ole laihtunutkaan.

Vierailija
10/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärit ei päätä mitä ihmiset lappaa turvasta sisään.

Vierailija
11/15 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jotkut lääkkeet olis hyvä lopettaa lääkärin ohjeiden mukaan, masennuslääkkeet hyvä esimerkki, ettei lopetusoireet yllätä.

Vierailija
12/15 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomisenne voi johtua ihan masennuksesta. Myös huonosti nukkuminen voi lihottaa.

Vierailija
13/15 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on pysynyt aika tavalla samassa kautta aikojen.

Aloitin Cipralexia vastaavan lääkkeen (eskitalopramiinia) ja kappas vaan, vaaka näyttää + 8 kg. En voi ymmärtää miksi, koska ruokailen samalla tavalla kuin ennenkin.

Nyt kun olo on muuten parantunut, alkaa nämä läskit masentaa.

Vierailija
14/15 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneen vuoteen, ennen lääkitystä (Cipralex), minun ei tarvinnut katsoa syömisiäni, olen syönyt aikaisemmin jopa enemmän. Nyt minun pitää vahtia syömisiäni, ettei painoa tulisi enää tämän enempää. Lisäksi olen liikkunut paljon enemmän ja säännöllisesti nyt kuin ennen lääkitystä. Viimeisen puolen vuoden aikana siis +6 kg. Ei voi käsittää. Muuttaakohan tämä lääke jotenkin aineenvaihduntaa tms.

Vierailija
15/15 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkkeestä johtua. Söin Cipralexia 3-4 vuotta ja sinä aikana lihoin reippaasti (yli kymmenen kiloa) vaikka söin samalla tavalla kuin ennenkin. Jätin lääkkeet ilman lääkärin apua, pienensin annosta pikkuhiljaa. Paino alkoi tippua ja kolmessa kuukaudessa tippui 15 kg. Vauhti melkeinpä pelotti.

Enää en suostuisi syömään mitään lääkkeitä. Minulla oli vakavaa masennusta, pakko-oireita yms. Terapia auttoi enemmän kuin lääkkeet koskaan. Mutta onhan se yksilöllistä, joillekin lääkkeet taas voivat olla ainoa apu. Suosittelisin edes kokeilemaan hetkeksi, miltä elämä maistuu ilman lääkkeitä.