Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulutus seis, älä osta autoa tai matkusta etelään

Vierailija
26.07.2012 |

Laina maksa pois, säästäminen kunniaan

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkakin on jo varattu!

Raha on luotu kiertämään!

Vierailija
2/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee pois tuo 3v vanha ja ostan uuden.

Matkoja on jo ostettu ja maksettu.

Lauantaina taas reissuun:)

Mun ostot pitää osaltaan rattaat pyörimässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kulutuksen tyssääminen johtaa yritystoiminnan tyssäämiseen.

Kulutusta kannattaisi varmaan suunnata kotimaan suuntaan, niin turvattaisiin jollain tavalla edes oman maan rattaat.

Vierailija
4/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohje oli suunnattu keskiluokalle.

Koska autoa en ole ostamassa, vähätkin rahat menee vanhan ajokunnossa pitämiseen ei ole varaa myöskään lähteä ulkomaille.

Mutta pysyypä eurot omassa maassa, kaikki mitä tienaan! Mitä siihen visaan tulee, niin se on ollut vasta puoli vuotta... eikä velkaa ole kuin satasen verran... mikä maksetaan seuraavasta tilistä pois.

Vierailija
5/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lainaa joutuu toisinaan pakosta ottamaan, rahat ei riitä poismaksuun, mutta etelään en matkusta.

Minua ja perhettäni varten ei tarvitse rakentaa mitään uutta taajamaan, kun asumme valmiissa talossa maalla. Julkisia kulkuneuvoja ei ole, hevosellako kuljemme? Kesällä pääsisi kyllä kirkonkylälle veneellä, niin kuin isovanhempien vanhemmat entiseen aikaan.

Vierailija
6/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jos omat rahkeet ei riitä takaisin maksuun. Uutisethan huutaa koko siitä kuinka suomalaiset ylivelkaantuu koko ajan, ei mitään tolkkua rahan käytössä. Meidän taloudessa ainakin maksetaan vanhat velat pois ennen kuin otetaan uutta tilalle.

Vierailija
7/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vois mua vähempää kiinnostaa

Vierailija
8/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti lienee hyvä vinkki.

Jos ei ole varaa johonkin, niin sitten pitäisi vaan todeta, että ei ole varaa.

Itsekin revin säästöjä selkänahasta ja olen se outo tyyppi joka kerää bussipysäkiltä tölkit. Mulla on iso kassi ja siellä muovipussi ko. toimintaa varten.

Laina on joskus maksettava. Piste. Joo, elääkin pitää, mutta ihan kaikkea ei tarvitse saada.

Vierailija
9/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän että osakesäästäjien keskusliitto tuommoisia ohjeita nyt jakelee. Onhan se jokaisen yksittäisen perheen ja yksilön kannalta kurjaa jos talous taantuu eivätkä rahat riitä menoihin. Todella kurjaa. Haluaisin ajatella että tässä nyt yritetään turvata keskituloisten toimeentulo.

Mutta jos kaikki yhtäkkiä vetävät rahahanat kiinni johtaa se työpaikkojen menetykseen ja työttömyyden ja köyhyyden lisääntymiseen. Tämä vaikuttaa kaikkiin jollakin tavalla.

Menestyksen avaimet se antaa käteen niille joilla on varmat hyväpalkkaiset työpaikat. Niin kävi 90-luvullakin. Muutamat turvatussa asemassa olevat rikastuivat. Heidän oli helppo kartuttaa edullisesti omaisuuttaan köyhyyteen vajonneiden myydessä omaisuuttaan pilkkahintaan pois.

Vakavaraiselle sijoittajalle sellainen tilanne on silkkaa unelmaa.

Pistää miettimään kenen asialla osakesäästäjien keskusliitto oikein on.

Vierailija
10/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan vaihtamassa autoa ja mietitään mihin matkustamme seuraavaksi. Lainarahalla noita ei tehdä, tosin asuntolaina kyllä löytyy. Elämä on tehty elettäväksi eikä elintasomme kuitenkaan ole joka eurosta kiinni.

Vierailija
11/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotoksi kuluttamista en kannusta, mutta ne, joilla on varoja käyttäköön niitä ja mielellään ostakoon suomalaisia tuotteita ja palveluita.

Ihme maailmanlopun lietsontaa

Vierailija
12/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tai ne kaikki voi antaa sitten perintönä, siis käydään töissä, jotta sukulaiset saavat periä rahat. Mitä sitä itse nauttimaan elämästä tai pitämään itsestään tai läheisistään huolta. Life sucks.

Minä juuri ajattelin sijoittaa itseeni ja käydä silmien laserleikkauksessa sen sijaan, että ostaisin uudet rillit talvella.

Mutta totta, sitten jos rahat ovat vähissä, niin on tietenkin pakko miettiä tarkkaan, miten niitä käyttää. Suomalaisia tuotteita mahdollisuuksien mukaan ostamalla saadaan meille työpaikkoja ja töissä käyvillä ihmisillä on varaa elää ja talous nousee.

Vierailija
13/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi hyväpalkkaista aikuista, vuokra-asunto, autoa vaihdetaan neljän vuoden välein aina uuteen, matkustetaan monta kertaa vuodessa lentäen, syödään ulkona, ostetaan vaatteita ja nautitaan elämästä!

Vierailija
14/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varattu syyslomalle ja remppaakin suunnitellaan :)

Vierailija
15/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo ohje olisi ollut hyvä niin, että ÄLKÄÄ OTTAKO VELKAA. Hitsiläinen, jos sitä rahaa on, niin miksei sitä saisi käyttää?

Velka taas... asuntovelan ja auton ymmärrän. Mutta ihan rehellisesti, pikavippejä en. Vaikkakin, jos niitä ei kännykällä saisikaan niin kyllä joku rahaa tuolla jakaisi ja ottaisi siitä korkoa...

Vierailija
16/16 |
26.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte kotimaan matkoilla, syötte ravintolassa, hoidatatte itseänne, käytätte siivouspalveluita, remppautatte ja rakennutatte. Sillä lailla sitä rahaa kannattaa käyttää.