Käytitkö tamponia, vaikka olit neitsyt?
Minä en käyttänyt. Yritin kyllä, mutta en saanut sitä sisään.
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:04"]
Mitä teen kun sattuu istuessa ja liikkeessä koko ajan. Eikö tamponi ole tarpeeksi syvällä? Jos ei niin en yksinkertaisesti vain saa sitä syvemmälle vaikka kuika työnnän? Mitä teen?
[/quote]Ei ole tarpeeksi syvällä, jos tunnet tamponin. Itse tykkään käyttää asettimellisia tamponeja.
En pystynyt vaikka yritin. Siinäkin oli yksi syy ahdistua, että olin neitsyt 22-vuotiaaksi.
Ei se immenkalvo mitenkään puhkea! Haloo... Ihmiset puhuvat niin kuin se olisi jokin maaginen rumpukalvo joka sitten poksahtaa. Puhkeaminen on kyllä niin typerä sana tuossa yhteydessä...
Aloin käyttää kuukuppia 13-vuotiaana. En ole koskaan ymmärtänyt miksi immenkalvo pitää juuri ekakerralla rikkoa tehden siitä kivuliaan kokemuksen. Luulen, että ongelmat johtuvat siitä ettei uskalleta tutustua omaan kehoon.
Käytin kyllä tamponia heti ekojen menkkojen toisesta vuotopäivästä lähtien. Oli niin runsaat vuodot että olisi ollut ihan järkyttävää joutua olemaan pelkkien siteiden varassa. Vasta super plus tamponin ja siteen yhdistelmä oli runsaimpina vuotopäivinä luotettava. Minulla ei ollut erityistä ongelmaa laittaa tamponia sisään vaikka neitsyt olinkin. Vähän se alkuun jotenkin inhotti ajatuksena mutta kun vaihtoehto oli että on vain side johon tuntuu kun hulahtelee verta vähän väliä ja saa taas pelätä jokok meni ohi sivuilta, niin kyllä sen inhon voitti.
Mulla muuten ilmeisesti meni immenkalvo vasta synnytyksessä. Se oli sen verran joustava rengas että niin tamponit kuin miehen vehjekin meni sisään ilman sen repeämättä, tosin yhdyntä aina ekaan synnytykseen asti sattui immenkalvon takia.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 20:31"]
Ei se immenkalvo mitenkään puhkea! Haloo... Ihmiset puhuvat niin kuin se olisi jokin maaginen rumpukalvo joka sitten poksahtaa. Puhkeaminen on kyllä niin typerä sana tuossa yhteydessä...
[/quote]
Mulla kyllä ihan sananmukaisesti poksahti :) Ja siis itse sen poksautin, kun 14-vuotiaana laitoin ekan kerran tamponin.
En. En kyllä edes koskaan kokeillut. Siirryin tamponeihin vasta, kun ekakerrasta oli yli vuosi.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 20:31"]
[/quote]
Mulla kyllä ihan sananmukaisesti poksahti :) Ja siis itse sen poksautin, kun 14-vuotiaana laitoin ekan kerran tamponin.
[/quote]
Ihan oikeastiko sieltä kuului poks?
Totta kai käytän ja käytän edelleen.
Senkin jälkeen, kun tampsku jäi kiinni immenkalvoon...
Pakko oli, vuodot oli niin runsaat että ainoa keino siihen että ei lorise housunpuntista ulos oli maksitamponi + maksiside... Immenkalvohan siinä varmaan repesi koska eka yhdyntä ei tuntunut yhtään missään eikä verta tullut. Tosin tyydytinkin itseäni neitsyenä ties millä deodoranttipulloilla jotka ängin sisään väkisin vaikka sattui.
Mä yritin myös tietyin aikavälein, mutta vasta ekan synnytyksen jälkeen se onnistui eikä silloinkaan kuin vain runsaan vuodon aikana. Kolmannen lapsen jälkeen tamponin käyttö onnistuu jo ihan normaalisti.
Pakko oli, vuodot oli niin runsaat että ainoa keino siihen että ei lorise housunpuntista ulos oli maksitamponi + maksiside... Immenkalvohan siinä varmaan repesi koska eka yhdyntä ei tuntunut yhtään missään eikä verta tullut. Tosin tyydytinkin itseäni neitsyenä ties millä deodoranttipulloilla jotka ängin sisään väkisin vaikka sattui.
Oli asettaminen kai tarkempaa, mutta ei ongelma.
Ja silloin (80-luvulla) tamponien kokovalikoimakin oli paljon pienempi kuin mitä se nyt on. Mutta sopiva löytyi eikä tarvinnut siirrellä kuukautisia lomamatkojen vuoksi!!
Onnistuin puhkaisemaan immenkalvoni :-)
urheilu olisi ollut kamalaa siteen kanssa. Inhoan vieläkin siteitä. Immenkalvo meni puhki vasta ensimmäisessä yhdynnässä, sillä eihän tamponi voi sitä rikkoa.
ei onnistunut. Ei mahtunut sisään tampaxin miniversiokaan...
Mitä teen kun sattuu istuessa ja liikkeessä koko ajan. Eikö tamponi ole tarpeeksi syvällä? Jos ei niin en yksinkertaisesti vain saa sitä syvemmälle vaikka kuika työnnän? Mitä teen?