Käytitkö tamponia, vaikka olit neitsyt?
Minä en käyttänyt. Yritin kyllä, mutta en saanut sitä sisään.
Kommentit (59)
Ajattelin ihan omakohtaisesti, että kun menkat alkoivat hieman ennen kuin täytin 13, niin vuosi siteiden kanssa sähläten oli mulle tarpeeksi.
Kun näkee äidin hyllyssä tampaxeja, niin on luontevaa ostaa niitä itsekin. tv. tampax-äidin tampax-lapsi
Aloitin niiden käytön 14-vuotiaana, neitsyys meni 17-vuotiaana - ja verta ja kipua oli sen verran paljon, että sitä immenkalvoa en ollut niillä vanuhässäköillä saanut puhki... ;)
Jos tamponi tuntuu epämukavalta, on se väärin laitettu. Ja jos sen laitto tuntuu epämukavalta, sitä yritetään laittaa väärin.
Aloitin niiden käytön 14-vuotiaana, neitsyys meni 17-vuotiaana - ja verta ja kipua oli sen verran paljon, että sitä immenkalvoa en ollut niillä vanuhässäköillä saanut puhki... ;)
Jos tamponi tuntuu epämukavalta, on se väärin laitettu. Ja jos sen laitto tuntuu epämukavalta, sitä yritetään laittaa väärin.
Tamponia käytin 14 vuotiaasta. Siltikin ensimmäinen yhdyntä 18 vuotiaana sattui ihan helvetisti ja verta tuli paljon. Tamponi ja kulli on siis hieman eri asia.
Sileän, liukkaan muoviputken saa yleensä neitsytkin sisään ja sitten sen jälkeenhän ei tarvi kuin painaa sitä loppuosaa ja tamponi liukuu sisään. Juuri kukaanhan ei ole neitsyenäkään tiukka tai ahdas sieltä sisältä emättimestä vaan tiukka kohta on immenkalvon kohdalla emättimen suulla. Jos siitä saa ujutettua tamponin ohi niin sitten menee.
Mä käytin tamponeita ekoista menkoista 12-vuotiaana, mutta sitä en kyllä ymmärrä kun nykyään suositellaan jopa kuukuppia neitsyille. Mun on niukan vuodon aikoina vaikea vieläkin laittaa se sisään vaikka on 2 lasta alakautta synnytetty...
toki kaikkien maailman naisten puolesta, on toki naisia joilla rakenteellisia poikkeavuuksia tms. mutta veikkaan että suurin osa niistä naisista, jotka valittavat että tamponi "sattuu" tai "ei vaan mene sisään" ei yksinkertaisesti vaan osaa käyttää niitä oikein. Eli on pari kertaa kokeiltu. laitettu se väärin ja sitten todettu, että se sattuu tai että "ne eivät sovi".
mulla ainakin on vaan yksi rööri ja sekin suora, että miten sen tamponin voi sinne väärin tunkea? Poikittainko?
toki kaikkien maailman naisten puolesta, on toki naisia joilla rakenteellisia poikkeavuuksia tms. mutta veikkaan että suurin osa niistä naisista, jotka valittavat että tamponi "sattuu" tai "ei vaan mene sisään" ei yksinkertaisesti vaan osaa käyttää niitä oikein. Eli on pari kertaa kokeiltu. laitettu se väärin ja sitten todettu, että se sattuu tai että "ne eivät sovi".
Eli on pari kertaa kokeiltu. laitettu se väärin ja sitten todettu, että se sattuu tai että "ne eivät sovi".
Ei mitään ongelmia laittamisessa tms.
Nehän laajenevat emättimessä ja pois vedettäessä voi immenkalvo revetä ja sattua aika paljon. Siskolleni kävi näin.
Mulla niin että tamponeja aloin käyttää ehkä 13-vuotiaana, ihan samalla tavalla onnistuu kuin nytkin eli välillä hankalampaa ja välillä ei. Seksiä harrastin ekan kerran 15-vuotiaana, ei tullut verta mutta sattui.
Ihmeellinen luonnonoikku olen siis tämän ketjun perusteella.
kovin mukavaksi. Mulla on aina ollut hyvin niukat kuukautiset ja sen kuivan tamponin repiminen emättimestä ei ole kovin miellyttävän tuntuista. Siksi käytin enimmäkseen sidettä pitkät ajat, mutta käytin tamponia vain erityistilanteissa. Alkuun toki tampoonin paikalleen asettaminenkin oli aika hankalaa, mutta harjoittelulla opin siihen. Onneksi ei ole ollut kuukautisia vuosiin hormonikierukan takia, kun inhoan siteitä ja tamponien poisotto on tuskaa.
Kuinka te muuten "markkinoitte" tamponeja teinille, jolla on juuri alkanut kuukautiset? Vai kerrotteko vain vaihtoehdon ja hankitte pienimpiä kotiin vai?
Pakko oli, vuodot oli niin runsaat että ainoa keino siihen että ei lorise housunpuntista ulos oli maksitamponi + maksiside... Immenkalvohan siinä varmaan repesi koska eka yhdyntä ei tuntunut yhtään missään eikä verta tullut. Tosin tyydytinkin itseäni neitsyenä ties millä deodoranttipulloilla jotka ängin sisään väkisin vaikka sattui.
Et taida olla ihan terve päästäsi!
Kerrothan tämän sitten tyttärellesi, kun alkaa kiinnostua itsetyydytyksestä... että se on sairasta...
mulla ainakin on vaan yksi rööri ja sekin suora, että miten sen tamponin voi sinne väärin tunkea? Poikittainko?
jos tunget sitä väkisin suoraan emättimessä "ylöspäin" (tai vasemmalle tai oikealle tai ihan miten tykkäät sitä sisääsi koittaa törkkiä) niin varmasti tuntuu epämukavalta eikä mene sisälle.
Kun taas jaksat kokeilla riittävän monta kertaa ja osaat "suunnata" sen oikeaan paikkaan riittävän taaksepäin niin avot.
Ei onnistunut vaikka joskus kokeilinkin. Veikkaan syyn olleen immenkalvossa, seksikään ei ekoilla kerroilla onnistunut lainkaan ja sitten kun vihdoin onnistui, sattui aivan järkyttävästi. Se kipu oli ihan sanoinkuvaamatonta. Neitsyyden menettämisen jälkeen meni vuosia ennenkuin tamponia seuraavan kerran kokeilin, nykyään käytän satunnaisesti menkkojen aikaan. Tosin koko lantion alue on menkkojen aikaan niin hemmetin kipeä ettei tee mieli aina tamponia yrittääkään laitella.
Olen 11 ja käytän jo tamponeja ongelmitta:)
ja olisi ollut kauheaa käyttää vain siteitä siihen asti.
Kyllähän tamponin käyttöä piti opetella, ja ensin liukastinkin niitä Vaseliinilla, mutta sitten sitä oppi olemaan rentona ja oikean kulman, jossa tamponin asetti.