Millä siirrätte 13-14v kuukautisia lomamatkojen takia?
Kommentit (97)
en löydä yhtään viestiä, jossa äiti kertoisi ettei helpota teininsä menkkakipuja mitenkään.
Niin, siis sinä "luet riveien välistä" jotain ,mitä siellä ei ole.
Joo sanoi, tosi monesta viestistä se käy ilmi
Sehän lukee suoraan tosi monessa viestissä.
en löydä yhtään viestiä, jossa äiti kertoisi ettei helpota teininsä menkkakipuja mitenkään.
On kokeillut, olen neuvonut, mutta ei halua niitä käyttää. Itse käytän, ja ne on minusta käteviä. Mutta en todellakaan aio lasta pakottaa, kun ei niitä koe miellyttäviksi.
Kertauksena:
"Nuorelle ei ole opetettu muiden kuin siteiden käyttöä, kun neitsyet tai jopa synnyttämättömät eivät kuulemma voisi käyttää tamponia. Kuukuppi olisi varmaan näille äideille kauhistus...
Lapsen kerrotaan olevan todella kivulias kuukautisten aikaan. Tai kuukautisten tosi runsaat. Näihin on tehokkaita särkylääkkeitä ja ääritapauksessa jos hormonaalista hoitoa. Moni nuori tyttö käyttää ehkäisypillereitä helpottamaan kuukautisoireitaan."
Ekan sivun viesteissä siis moni äiti kertoo, että tyttöä ei ole edes opetettu käyttämään muuta kuin siteitä. Runsaisiin menkkoihin ja kivulaisiin kuukautisiin ei ainakaan hormonaalista lääkitystä ole näiden tämän ketjun äitien lapsilla ole käytössä, koska silloinhan heidän ei tarvitsisi kysellä menkkojen siirtämisestä, kun heillä olisi jo käytössä lääkkeet, joilla siirron voisi tehdä.
On kokeillut, olen neuvonut, mutta ei halua niitä käyttää. Itse käytän, ja ne on minusta käteviä. Mutta en todellakaan aio lasta pakottaa, kun ei niitä koe miellyttäviksi.
Aika moni raivoaa tässä ketjussa siitä, että heidän lapsi ei saa/voi edes kokeilla niitä.
Ja usko tai älä: tamponi ei ole kaikille se ihmekeino, jolla kaikki ongelmat ratkeavat....
Kertauksena: "Nuorelle ei ole opetettu muiden kuin siteiden käyttöä, kun neitsyet tai jopa synnyttämättömät eivät kuulemma voisi käyttää tamponia. Kuukuppi olisi varmaan näille äideille kauhistus... Lapsen kerrotaan olevan todella kivulias kuukautisten aikaan. Tai kuukautisten tosi runsaat. Näihin on tehokkaita särkylääkkeitä ja ääritapauksessa jos hormonaalista hoitoa. Moni nuori tyttö käyttää ehkäisypillereitä helpottamaan kuukautisoireitaan." Ekan sivun viesteissä siis moni äiti kertoo, että tyttöä ei ole edes opetettu käyttämään muuta kuin siteitä. Runsaisiin menkkoihin ja kivulaisiin kuukautisiin ei ainakaan hormonaalista lääkitystä ole näiden tämän ketjun äitien lapsilla ole käytössä, koska silloinhan heidän ei tarvitsisi kysellä menkkojen siirtämisestä, kun heillä olisi jo käytössä lääkkeet, joilla siirron voisi tehdä.
Aika moni raivoaa tässä ketjussa siitä, että heidän lapsi ei saa/voi edes kokeilla niitä.
muun elämän pilalle menosta.
Tosin ei hänen lomansakaan mene siitä pilalle.
Mutta minäkin kiinnitin huomiota siihen, että monen vastaajan tytöllä näyttää olevan hankalat kuukautiset. Minä ainakin yrittäisin hankkia niihin jotain helpotusta, jos omalla tytöllä olisi samoin. Tamponeitakin teinit voivat käyttää.
menkkojen siirtämistä, jos tuollainen lääke tosiaan on olemassa (en ollut kuullutkaan primolutista ennen). Tekee teinin lomasta paljon mukavamman ja helpomman.
vaikka rantalomalle niitä ei haluakaan. Miten voi olla noin vaikeaa tajuta??
Tosin ei hänen lomansakaan mene siitä pilalle. Mutta minäkin kiinnitin huomiota siihen, että monen vastaajan tytöllä näyttää olevan hankalat kuukautiset. Minä ainakin yrittäisin hankkia niihin jotain helpotusta, jos omalla tytöllä olisi samoin. Tamponeitakin teinit voivat käyttää.
Niinkö? Hassua, ettei mun näytöllä näy niitä viestejä :)
Vierailija - 26.07.12 11:38 (ID 15271849)
jos pitäis jossain rannalla vaihtaa tamponeja pusikon takana.... Joka paikassa kun ei ole edes niitä paskaisia yleisövessoja. MIKSI elämää ei saisi helpottaa???
Tosin ei hänen lomansakaan mene siitä pilalle. Mutta minäkin kiinnitin huomiota siihen, että monen vastaajan tytöllä näyttää olevan hankalat kuukautiset. Minä ainakin yrittäisin hankkia niihin jotain helpotusta, jos omalla tytöllä olisi samoin. Tamponeitakin teinit voivat käyttää.
vaikka rantalomalle niitä ei haluakaan. Miten voi olla noin vaikeaa tajuta??
Yritin kompata menkkojen siirtämistä. Virheeni ilmeisesti oli, että kerroin kiinnittäneeni huomiota monen vastaajan tytön hankaliin kuukautisiin. Vai oliko virheeni se, että minäkin sanoin teinin voivan käyttää tamponia?
Kukaan ei ole vielä tainnut mainita yhtä tamponin ikävää puolta: jotkut saavat niistä jatkuvia hiivatulehduksia. Mä yritin joskus yläasteella/lukiossa siirtyä siteistä tamponeihin ja vaikka vaihdoin tamponin säännöllisesti, hiivatulehdus tuli joka kerta. Sen jälkeen en ole tamponia käyttänyt, päätin että jos pitää valita siteiden ja hiivatulehdusten välillä, siteet on se pienempi paha.
Miksi ihmeessä kaikki tuputtaa noita helkutin tamppooneja? Onko kuukautisten siirtämisessä nyt jokin suuri ongelma? Ei niissä Primoluteissa (esim) nyt niin kamalia aineita ole. Itselläni on kuukautisten aikana aina turvonnut olo, maha kipeä ja kiukuttaa. Sellainenkin saattaisi vaikuttaa viihtyvyyteen lomamatkalla. Ja kun nyt oikeasti noista tamppooneista hoette noin paljon niin mä kyllä suosittelen (jos yksikin vanhempi lukiessaan näitä kommentteja miettii et pitäiskö tuputtaa omalle teinille tamppooneja) että kokeilkaa kuukuppia. Paljon huomaamattomampi ja hygieenisempi. Tai itselle ainakin kaikista huolettomin ja mukavin kuukautissuoja. Ja koittakaa ymmärtää myös, että kaikki eivät halua käyttää tamppooneja/kuukuppia tms. sisään laitettavaa vaan haluavat käyttää siteitä. Se on ok. Älkää jaksako jauhaa.
No minäkin huomasin etusivulla monta sellaista viestiä
Joten en osaa liittää tähän. Nopealla silmäilyllä ainakin viesteissä 14, 17, 21, 22, 31 kerrotaan, että teinille tamponi ei ole soveltuva vaihtoehto. Vaikka sitä ei edes ole siis kokeiltu.
Mutta tämänhän sinä jo tiesitkim.
Yritin kompata menkkojen siirtämistä.
Että kirjoitti tähä ketjuun mitä tahansa, saa niskaansa ryöpytyksen, jos ei ole 100% samaa mieltä. Joku matkalle lähtevä teinin äiti näköjään hermo kireällä.