Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOTIÄIDEILLÄ ON JATKUVA LOMA

Vierailija
25.07.2012 |

Kun joku vaati kotiäideille palkkaa niin ihan samalla lailla ne kotiäidit elää kesälomankin aikana.

Eli kotiäitiys onkin oikeasti jatkuvaa lomaa.

Tiskaus, siivous, ruoka ja muut on normaalia elämää joka pitää työssäkäyvänkin tehdä.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin ole varsinaisesti kotiäiti, vaan hoitovapaalla. Lapsia kolme,joista yksi siis vauva. Kyllä oikeissa töissä on niin paljon rankempaa. Illalla on pakko mennä ajoissa nukkumaan, kun aamulla on pakko herätä aikaisin. On pakko herättää lapset ja pakko ehtiä töihin ajoissa. Töissä odottaa deadlinet ym., joista on pakko selvitä ajoissa, jotta asiakkaat pysyy tyytyväisinä.

No, nyt ei oo oikeestaan pakko ehtiä mihinkään. Mitä nyt neuvolassa täytyy joskus käydä eikä sekään ole pakollista. Siivotakin voi vaikka huomenna tai ylihuomenna, jos tänään ei huvita. Syömässä voi käydä keskellä päivää vaikka ravintolassa, jos tänään ei jaksa laittaa ruokaa. Vauva voi nukkua päiväunet vaikka kantoliinassa shoppailureissulla. Tää on todellakin lomaa!!

Vierailija
22/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mun lapsi tarvii mua koko ajan, niin se ei ole työtä. Palkkatyöni oli melko stressaavaa, paljon paljon vastuuta. Nyt vastuu vain omista asioista ja nautin kun saan laittaa energiani perheeseen ja omaan kotiin. :)

Mieheni ei kotona tarvi mitään tehdä, hoidan kodin yksin. (Ennen teimme yhdessä/se kuka ensin ehti)

Kotiäitiys on elämäntapa, ei työtä, eikä lomaa. Vähän niinku omakotitaloasuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää kakaransa yksin kotiin ja menevät töihin. Ovat niinkuin nekin, joitten lapsia hoitaa muu henkilökunta -eli keskittyvät vain työssäkäyntiin ja illalla tekevät ruuan, pyöräyttävät koneellisen pyykkiä ja siivoavat keittiön.

Katsotaan sitten kuukauden kuluttua tulosta: kotia, siivoa, lasten tunneperäisiä tarpeita...!

Tätähän te tarkoitatte vai mitä??

Vierailija
24/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noissa tuissa ihan kaikki oikein mene. Itselläni ei ollut varaa jäädä kotiäidiksi, joten teen lyhennettyä viikkoa ja saan saman kotihoidontuen kuin kotiäidit ja vielä päälle osittaisesta hoitovapaasta muutaman kympin kuussa. Kotiäitinä sekin raha olisi paljon tärkeämpää.

Vierailija
25/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

typeriä. Miksi ihmeessä et ole jäänyt alunperinkin kotiin?? Se, että nyt olet äitiysloman ajan kotona voi tosiaankin vaikuttaa melkeinpä lomalta, koska se on suoranaista vaihtelua sinulle! Kirjoittaisit vasta sitten kun olet ollut useamman vuoden yksin lasten kanssa kotona ja todellakin hoitanut kaikki asiat omin nokkinesi ja vain yhden palkalla selviten.

Ja tätä kertoo jolla kokemusta molemmista.

Vierailija
26/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen rahoilla elämässä? Kyllä minä ainakin saan ihan kunnon äitiysrahan. Josta kustannan mökkilainan, kaikki perheemme vakuutusmaksut, omat henkilökohtaset menot sekä lasten menoja sekä tietysti käyn ruokakaupassa.

Vierailija
27/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon pääseväni sille lomalle vielä muutamaksi vuodeksi jo meille neljäs siunaantuu, yritetään kyllä kovasti.

Ei kiinnosta tämä vuorotyö yhtään, näkee niin vähän perhettä, toisaalta sitä sitten taas osaakin nauttia niistä vapaapäivistä ihan erilailla kun silloin kotona ollessa.

Vierailija
28/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen ollut kotona useamman vuoden, pukateen maailmaan välillä lisää lapsia hoidettavakseni! :)

Ja silti tämä on minulle jatkuvaa viikonloppua.

Olen joskus ollut töissäkin kun osa lapsista oli pieniä (osaa ei ollut silloin) mutta se oli hektisempää; aamulla piti saada lapset hoitoon ja ajallaan haettua pois. Sitten piti ehtiä ruokaa, siivota (lapset saa sotkun yhdessä illassakin) ja pyykkiä tehdä. Nykyisin tulisi päälle harrastukset lapsille (ja itselle) ja parisuhteen omat yhteiset jutut. Mutta varmaan palkkaisin siivoojan jos rahat kestää. Meillä tällä hetkellä olisi 4 lasta menossa tarhaan jos palaisin nyt töihin.

Meillä mies tienaa ja minä suunnittelen taloon remontteja. Onneksi korot on matalalla ja mies ei ole jälleen lomautettuna. Mutta silloin taas minä voisin palata töihin?

20

Vierailija
29/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nyt lomalla, meillä on kolme lasta. Vaikka rutiiniin kuuluu laittaa 5 ateriaa kolmen sijaan, niin aika lokoisaahan tämä on, vaikka isompien harrastukset pyörii jo täydellä teholla ja joka aamu on kello soimassa klo 7.

Pyykkiä tulee ihan samalla tavalla töissä käydessä, nyt niitä voi vaan pestä verkkaiseen tahtiin miettimättä että aamulla on oltava puhdasta, kuivaa ja silitettyä yllä. Tiskiä tulee enemmän ja paikat sotkeentuu ehkä vähän enemmän, tosin töissä ollessanikin oikeastaan joka päivä pitää imuroida ja pyyhkäistä valkoinen laattalattia, koska olen siisteyden kanssa aika tarkka.

Jään tästä lomalta myös koko syksyksi kotiäidiksi ja ah kuinka taas odotankaan sitä, varsinkaan kun ei ole ihan vauvaa hoidettavana, eli yövalvomista ei enää tällä kerralla ole tiedossa, tosin on koululaisen aamuherätykset sitten vastapainoksi - edellisillä kerroilla kotona ollessa ihaninta oli nukkua niin pitkään kunnes joku lapsista heräsi ja se ei koskaan ollut ennen seitsemää.

Vierailija
30/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättää kakaransa yksin kotiin ja menevät töihin. Ovat niinkuin nekin, joitten lapsia hoitaa muu henkilökunta -eli keskittyvät vain työssäkäyntiin ja illalla tekevät ruuan, pyöräyttävät koneellisen pyykkiä ja siivoavat keittiön.

Katsotaan sitten kuukauden kuluttua tulosta: kotia, siivoa, lasten tunneperäisiä tarpeita...!

Tätähän te tarkoitatte vai mitä??

Justhan ekassa kappaleessa kirjoitit että kun käy töissä tarvii vaan tehdä yksi ruoka, siistiä keittiö ja pyöräyttää koneellinen pyykkiä. That's it.

Miksi siis kuukauden kuluttua pitäisi tulla äimistelemään töihin menneen kotiäidin kotia ja siivoa? Justhan lausuit että ei tarvii siivota eikä hoitaa kotia jos käy töissä.

Vierailija
31/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä töitä tekee. Lällällää! Nyt lähden ostamaan jätskiä ja poimin pari viinimarjaa pihamaalta kyytipojaksi.

Muista laittaa huomenaamulla herätyskello soimaan, että ehdit töihin!

Vierailija
32/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut lapsia hoitamassa kotona kun nämä olivat pieniä. Nyt olen lastenhoitoalalla töissä.

Arvostan kotitöitä, mutta kyllä niitä tehdään vapaalla ja lomallakin ja kotona olo lapsen kanssa on rennompaa ja helpompaa kuin olla päivätöissä. Suosittelen kokeilemaan oikeita töitäkin, eikä vain kotona miehen kustannuksella lomailemaan.

miehelläni ei ole tänä kesänä lomaa, johtuen keväisestä irtisanomisesta ja uuden työn alkamisesta vasta maaliskuun puolivälissä. Hänellä on kuitenkin isäkuukausi. Sanoin, etten pidä isäkuukautta kokonaan lomaa, vaikka mulla olis lomakertymää ollutkin se aika. Mies siihen sanoi, että eipä siitä sitten hänen kohdallaan lomasta voi puhua. Meillä on viisi pientä lasta. Ainoa mikä siinä tökkii on se, että kun mulla on ihan virallisesti loma, oon vastuussa kaikista asioista kotona, mutta kun miehellä on loma, hän luistaa melkein kaikesta siksi, koska hänellä on loma.

Vierailija
33/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on teidän ongelma.

Jos mies ei ymmärrä että tekemällä nopsaan pari juttua, niin saadaan olla koko perhe yhdessä.

Mutta itsekkyys on sitten se vastapuoli: joku (äiti tai isä) tahtoo vaan hyötyä toisesta.

Kyllä näitä on naisissakin että mies käy töissä eikä nainen tee mitään kotona ja asiat jää miehen harteille.

Tuo on asia joka pitää ottaa käsittelyyn; ihan senkin takia että miten lapset näkee parisuhteen? Vaimo tekee ja mies makaa sohvalla kittaamassa olutta?

20

Vierailija
34/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös Vauva-palstan nettikeskusteluissa. Niin kotiäidit kuin ei-kotiäidit.

Vierailija
35/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko kateellinen? Tänäänkin istunut vaan puiston penkeillä aurinkoa ottaen.

Vierailija
36/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin jakso kesti kaksi vuotta kerrallaan. Ja kyllä se lomaa oli verrattuna nyt, kun käy töissä ja hoitaa samalla ne kotiäidin velvollisuudetkin. Onneksi sentään on kiva työ ja voin tehdä lyhyempää työaikaa, jotta saan myös olla lasteni kanssa ja hoitaa kotiamme, mutta nyt pitää noudattaa aikataulua ja murehtia miten työt hoituu kun lapset sairastaa jne. Mökille ja matkoille tai ihan vaan ystäviä tapaamaan ei voi lähteä kuin tiettynä aikana, jos edes jaksaa. Kotiäitinä ollessa pääsi reissamaan koska halusi (no ei nyt ihan ulkomaille, kun silloin ei sitä rahaa ollut samalla tavalla kuin nyt).

Ja vaikka tämä työssä käyvän äidin rooli on raskaampi kantaa, niin kyllä tämä enemmän antaa, niin itselle kuin lapsillenikin ja puolisolleni. Tämä on kuitenkin sitten sitä oikeata elämää, ainakin minulle.

Vierailija
37/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa sitä vähän rahaakin eikä työkkäri ole tunkemassa mihinkään kurssille tai työllistämässä

Hullua olisi mennä töihin jos ei rahallisesti tarvi

Vierailija
38/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaisille, jolla on joku tosi iisibiisityö, se ei sitten ole. Mulla kuitenkin rankka työ, joten aikatauluttomuus, se, että voi vaikka venyä yöpaidassa koko päivän, jos huono yö ja paska ilma sattuu kohdalle ja henkinen rentous käy todellakin lomasta.

Vierailija
39/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kyseessä olisi palkkatyö. Vaan kun hoidan omaani, kuten hänkin, en saa euroakaan.

Vierailija
40/43 |
25.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On älytöntä väittää sitä lomaksi!

Ap on ilmeisesti sitä mieltä että lapset vaan hoitoon jonnekin "ihan sama minne"-hoitopaikkaan. Sitten kostautuu teini-iässä kun ei vanhemmat tunne lapsiaan eikä päinvastoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi