MUSTIKASTA ÄMPÄRILLINEN, HINTA?
Kommentit (92)
..ne jotka haluavat syödä kotimaista superfoodia eivätkä itse ehdi,löydä tai halua kerätä niitä itse voivat maksaa tuon hinnan mielellään sillä arvostan ihmisiä jotka viitsivät kerätä marjoja ja muita metsän antimia :) se ei siis ole ihan helppoo kaikille..mikä olis suunnilleen tuntipalkka..kun putsaa ne vielä puhtaiksi.. Ne jotka ei maksa niin menee sitten vaikka itse metsään..
Torissa oli ainakin ilmoitus marjoista ja kait keltaisessa pörssissäkin vaikken sinne kirjautunut....
toivon et saat kaikki keräämäsi marjat myytyä iloisille ihmisille jotka arvostavat kerääjän työtä....
toivoopi Merja
Mä olin just mustikassa reilun tunnin ja tuli vaan litra putsattua mustikkaa. Tais olla huono paikka??
On se kyllä vaan totta että melkoisen huonolle tuntipalkalle noilla hinnoilla pääsee. Ensin paarmat ja muut itikat syö koko ajan(ei auta torjunta-aineet mettässä juurikaan) ja tosiaan selkä hellänä poimitaan. Päälle vielä yleinsä bensat ja sit kotona menee putsaamiseenkin melkoisesti aikaa.
33€/ 5 kg laatikko kuulostaa todella halvalta! Eilen oli sellon cm:ssä 2.5 kg laatikko 39,90€. Menikö sekaisin vastaajalla? 5 kg:n mansikkalaatikossa myydään 2.5 kg mustikkaa havaintojeni mukaan.
Mistä sitä suomalaista halpaa mustikkaa saa?
Oliko se kuitenkin niin että vadelmia on 2.5 kg ja muita 5 kg siinä laatikossa...?
Mä olin just mustikassa reilun tunnin ja tuli vaan litra putsattua mustikkaa. Tais olla huono paikka?? On se kyllä vaan totta että melkoisen huonolle tuntipalkalle noilla hinnoilla pääsee. Ensin paarmat ja muut itikat syö koko ajan(ei auta torjunta-aineet mettässä juurikaan) ja tosiaan selkä hellänä poimitaan. Päälle vielä yleinsä bensat ja sit kotona menee putsaamiseenkin melkoisesti aikaa.
joten kyllä täytyy sanoa että halvalla saa ihmiset ostaa mustikoita. Itselle kun poimii niin toki siinä saa sen nautinnon metsästä ja sen niin ihanasta fiiliksestä vaikka käärmeet ja muut ötökät vähän kiusaakin. Sen jälkeen vielä uinti päälle niin avot on hyvä olo. Sitä oloa ei saa kun ostaa mustikat torilta:). Koirakin saa samalla kirmailla vapaana eikä tarvitse erikseen sitäkään lenkittää. Ja hyvä olo tulee koirallekin.
Helsingissä 5 kg mustikkalaatikko maksaa tällä hetkellä 40 euroa (citymarket). Torilta saa jonkun euron halvemmalla.
minä ainakin olen myynyt 200 ämpärillistä puhdistettua mustikkaa hintaan 50 € ämpäri, kylläkin kotiin asti tuotuna.
Perheemme myy Turussa joka kesä ja syksy itse poimittuja, puhdistettuja kotimaisia metsämustikoita, puolukoita ja sieniä edullisesti.
Mustikat:
kilohinta 5 €/kg
litrahinta 3.50 €/l
on niin avutonta vertailla mii mää ja mustikka kasvualue mielotön maantieteellisesti maku on paras pohjoisessa hinta super eteläsä ja pohjoinen myy halvalla parasta kande hakee oulun yläpuolelta hyvästä kande maksaa nimim. euroopan tori
Kaupoissa myydän litra 10-15euroa kannattaa myydä vähemmällä niin ne saa myyty enemmän
up
Mikä on mustikkaämpärin (puhdistettu) hinta nyt?
Kiitos avusta!
Oisko 35 euroa ämpäristä ihan kelpo? Länsi-Suomessa siis.
Riippuu varmaan ämpärin koosta ja onko marjat kerätty käsin vai poimurilla (puhdistettu tietty). Ja mistä. Kuulostaa tuo 35e käsinpoimijan näkökulmasta aika halvalta, jos kyse isosta, normiämpäristä. En myisi tuohon hintaan. En ehkä ostaisikaan, koska arvostan poimijan työtä.
Ehkä litrahinnasta saisi paremman kuvan hintatasosta. Kertokaahan myyjät / ostajat millä hinnalla olette tänä 2018 vuonna kauppoja tehneet :)
Maksoin 5 kg torilla mustikoista 40 e. Minulle kelpasi. En jaksa helteessä lähteä etsimään metsästä, kun en tunne edes maastoja.
Laita ne kahden desin pikku rasioihin, ja mee myymään turisteille 5€ rasia . Aitoa Suomalaista mustikkaa. saat ämpäristä näin 250€
Keskisellä Tuurissa myytiin mustikkaa 9€/litra ja kuulemma kaikki myyty! Oon kuullu että 7€/litra voi pyytää.Sitä on vaan melko vähän verrattuna viime kesään.Eikun metsään kaikki ja tilin tekoon!!
Vierailija kirjoitti:
up
Mikä on mustikkaämpärin (puhdistettu) hinta nyt?
Kiitos avusta!
10 litran ämpärillinen puhdistettuja mustikoita painaa 7 kiloa ja mustikanpoimija saa mustikoista 2,50 € per kilo eli kun ämpärillisen mustikoita puhdistettuna myy niin mustikanpoimija saa 17,50 €
Torimyyjät ottavat ämpärillisestä puhdistettuja mustikoita 60 € jos mustikat on premium laatua olevia mustikoita.
Mutta yksi asia pitää muistaa että vaikka maksaisit 60 € ämpärillisestä puhdistetuista mustikoista niin silti se on edullista ruokaa sillä siitä saa tehtyä monet kerrat mustikkasoppaa - mustikkapiirakoita - mustikkahilloa - syödä mustikoita monet kerrat.
Mustikoita kannattaa syödä sillä ne on hyväksi silmille ja vatsalle ja ovat erittäin hyviä marjoja joissa ei ole lisäaineita eikä kasvinsuojeluaineita kuten ruokakaupassa myytävissä hedelmissä.
Vierailija kirjoitti:
Maksoin 5 kg torilla mustikoista 40 e. Minulle kelpasi. En jaksa helteessä lähteä etsimään metsästä, kun en tunne edes maastoja.
Kauppaan myydessä puhdistetuista mustikoista saa 4€/kg ja ämpärillinen on noin 5kg (20€)
Vierailija kirjoitti:
Mä olin just mustikassa reilun tunnin ja tuli vaan litra putsattua mustikkaa. Tais olla huono paikka?? On se kyllä vaan totta että melkoisen huonolle tuntipalkalle noilla hinnoilla pääsee. Ensin paarmat ja muut itikat syö koko ajan(ei auta torjunta-aineet mettässä juurikaan) ja tosiaan selkä hellänä poimitaan. Päälle vielä yleinsä bensat ja sit kotona menee putsaamiseenkin melkoisesti aikaa.
joten kyllä täytyy sanoa että halvalla saa ihmiset ostaa mustikoita. Itselle kun poimii niin toki siinä saa sen nautinnon metsästä ja sen niin ihanasta fiiliksestä vaikka käärmeet ja muut ötökät vähän kiusaakin. Sen jälkeen vielä uinti päälle niin avot on hyvä olo. Sitä oloa ei saa kun ostaa mustikat torilta:). Koirakin saa samalla kirmailla vapaana eikä tarvitse erikseen sitäkään lenkittää. Ja hyvä olo tulee koirallekin.
Paitsi että koira ei saa kirmailla vapaana. Kiinnipitoaika 1.3. - 19.8.
Myy tutulle puhdistettuna, niin ei saa nuo ryöstö-firmat rahaa.