MUSTIKASTA ÄMPÄRILLINEN, HINTA?
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2012 klo 10:14"]
Etelä-Suomessa mustikka maksaa 5 e litralta torilla. Jos poimijat myyvät mustikoita torikauppiaille myyntiin, mustikoista maksetaan 4 e/kg. Näin olleen siis 10 litran ämpärillinen mustikoita painaa 6 kg ja siitä maksetaan poimijalle torilla 24 e.
10 litran ämpärillisen käypä hinta on siis 24 - 50 e
[/quote]
Missä torilla on tänä kesänä saanut noin hyvää hintaa? Juuri alhaisen hinnan takia on tullut poimittua kaikkea muuta kuin mustikkaa. 20e:llä ottaisivat myyntiin hyvän puhdistetun satsin.
Poimijalle maksetaan Kainuussa 1,4€ /kg.
Myös Lapissa poimijalle maksetaan roskaisesta mustikasta 1,4€ / kg. Ei paljon kannata enää poimia kun sankollisessa on 5-6kg eli poimija saa 10l sankosta parhaimmillaan 8,4€!
Kemisä näyttää olevan 28€/ 5kg mikä kuulostaa ihan järkyttävältä hinnalta ko miettii että mansikat oli saman hintaisia kuukausi sitten kun niitä vielä sai.. Netistä löytyneen tiedon mukaan mustikat painaa 600g / l mutta todellisuudessahan ne ei paina edes puoltakiloa, lähtisin ehkä arvioimaan itse 400g/l joten tästä päässään siis siihen että 2,25€ / litra on sopiva hinta mustikasta. Niitä on sitäpaitsi niin paljon metsät pullollaan että jos niitä mustikoita mieli tekee niin ei muutako mettään sieltä itkemästä!
litrahinta mustikoilla on jossain 5-7 euron välillä.
siis 50-70e? Tai musta se ainakin tuntuu paljolta, siis ihan hyvä vaan, pitääkin tästä lähteä mustikkaan!
ostaa ämpärillisen mustikkaa 50-70 euron hintaan?!
30 euroo on jo realistisempi.
30 euroo on jo realistisempi.
pääkaupunkiseudulla kotimaisesta mustikkaämpärillistä. Eri asia jos menee jonnekin peräkylään missä mustikkaa ja poimijoita riittää.
enempää tuskin saat. Itse en raaski tuolla hinnalla myydä.
Kukaan ei mainunnut mitään alueesta.
30 euroo on jo realistisempi.pääkaupunkiseudulla kotimaisesta mustikkaämpärillistä. Eri asia jos menee jonnekin peräkylään missä mustikkaa ja poimijoita riittää.
semmonen n.50e, ite ainakin myyny ja kyllä ovat ostaneetkin. Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa. Vaikka tuohon hintaan ei ole yhtään tyhmä ostaa, siis oikeesti isommissa kaupungeissa. Ite asun pienemmällä paikkakunnalla ja tuttava on ostanu mustikoita multa, samalla kun on täällä käynyt.
Kukaan ei mainunnut mitään alueesta.
30 euroo on jo realistisempi.pääkaupunkiseudulla kotimaisesta mustikkaämpärillistä. Eri asia jos menee jonnekin peräkylään missä mustikkaa ja poimijoita riittää.
itse asun pääkaupunkiseudulla ja alle 50e en myisi. johan ne kantsii syödä itse tuolla hinnalla.
Ihan ok hinta minusta. Tuttava keräsi eilen illalla ja tänään saamme marjat.
niin kyllä minusta 35e on liian vähän ainakin jos puhdistettua marjaa. Torilla on 5e litra ainakin täällä eteläsuomessa. Juuri olin mustikassa viikonloppuna, poimin 4h ja 11 litraa. Puhdistamiseen kuluu aika ihan turkasesti. On lisäksi aika hikistä hommaa olla siellä hyttysten syötävänä. Alle 50e en itse myisi. En kylläkään poimi myyntiin, itselle vain.
lisälaite imuriin,jolla voi puhdistaa marjat.nopee ja kätevä =)
Ite myyn 3.50e/litra, puhistettu ja pussitettu.Sankollisen saa koneella kerättyä vajaassa 45min. Ja Sankolliseen (10l) ei kylläkään mahdu ihan ku 9l vettä!Testattu... Ja Mustiika painaa litralta n.600g!
Joka hiukankin tietää, kuinka hidasta hommaa mustikan poiminen on, maksaa siitä kyllä 40 €/ämpäri eli 4 € litra. 10 litran ämpäri, Olen joka vuosi poiminut tuttavilleni ja varsinkin vanhemmille sellaisille ja vienyt ne putsattuna kotiin. Tuo hinta on varmasti kohtuullinen. Ei siinä silti tuntipalkoille pääse. Kumpikin saa hyvän mielen ja mulla ainakin se on pääasia!
Hämeenlinnan torilla 5kg laatikko 30e.