Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi isoja koiria pelätään?

Vierailija
24.07.2012 |

Itselläni on 10 kuukauden ikäinen Saksanpaimenkoira. Tuntuu, että kaikki kaartaa kaukaa, kun koiran kanssa kuljen. Juu, kyllä on hienoa, kun ei tarvitse pelätä, vaikka keskellä yötä lenkkeiltäisiin.

Viimeksi tänään lenkillä ollessani pikkukoiran kanssa ollut nainen väisti meitä OJAN KAUTTA. Mun koira ei edes vilkaissut heitä, yhden sormen varassakin oli hihna. Naapurin lasten kaverit häipy pihasta heti kun menin koiraa päästämään pihalle, vaikka se oli hihnassa! Ikinä, ei oikeesti ikinä ole mun koirani tehnyt kenellekään mitään pahaa, meidän 2-vuotiaan taaperonkin kanssa tulee loistavasti toimeen.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vähän haiskahtaa vain kehu siitä kuinka sinulla on iso koira jonka hallitset yhdellä sormella ja jota et itse pelkää.

T: Itsekin ison koiran omistaja.

Vierailija
2/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaan on isot koirat hyppineet, pari koiraa on purrut. Ja juuri tuttava pyöräili rauhassa pyörätietä, kun kaksi isoa koiraa hyökkäsi lähistöltä kimppuun ja molemmat purivat jalkoihin tosi pahasti.

Tutun koiraa on toinen iso koira purrut. Näiden lisäksi lähes joka viikko saa iltalehdistä lukea miten joku koira on taas purrut ihmistä tai eläintä.

Itse en luota ainoaankaan koiraan vaikka kuinka omistaja vakuuttelisi niiden olevan superkilttejä!

Niinhän se Jyväskylässäkin(?) kauhua kylväneen koiran omistaja väitti, että hänen koiransa on tosi kiltti! Vaikka on purrut jo ties kuinka montaa ja hyökännyt lastenvaunujenkin yms. kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieni koira edes pysty puremaan päätä irti toisinkuin nämä hevosen kokoiset.

Vierailija
4/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen takia, että ne on vahvempia ja saa enemmän tuhoa aikaiseksi kuin pikkukoirat. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka sun mielestä koira on kiltti. Se vieras ihminen ei sitä tiedä ja varautuu jo pahimpaan. Vanhemmat opettaa kotona lapsilleen, että pysyy kaukana isoita koirista ja varsinkin niistä mustista/ruskeista.

Vierailija
5/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nyt vähän haiskahtaa vain kehu siitä kuinka sinulla on iso koira jonka hallitset yhdellä sormella ja jota et itse pelkää.

Välillä olen partaani nauranut, mutta alkoi vaan ihmetyttämään. Miks mä pelkäisin omaa koiraani? :DD ja mä en tarvi edes sitä yhtä sormee, että hallittisin ton koiran, ääni ihan riittää. Tiedän, että hyvin on koulutettu, mutta mun ei varmaan tarvi sitä tuntemattomille kertoa. Kanssaeläjät sitä ihan päin naamaa sanoo ihan tarpeeksi. :)) av-mammojen mielipiteet ei kiinnosta.

Vierailija
6/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sekään räyhää remmissä ja käyttäytyy hyvin, en ole kokenut että meitä erityisesti välteltäisiin. Koira kulkee rauhallisesti vierellä, kun vastaantulijat huomaavat että se on kytkettynä ja pysyy hallinnassa, ei ole tarvetta pelätä eikä mennä pakoon.

Onhan se ymmärrettävää että suurikokoinen koira pelottaa enemmän kuin pieni. Jos iso koira puree, jälki voi olla todella pahaa. Pienen koiran voi vaikka potkaista pois, jos se käy päälle.

Vierailija
7/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johan olet siellä lenkilläkin ihmetellyt toisten reaktioita ja ajatuksia.

Turha yrittää enää perua.

Välillä olen partaani nauranut, mutta alkoi vaan ihmetyttämään. Miks mä pelkäisin omaa koiraani? :DD ja mä en tarvi edes sitä yhtä sormee, että hallittisin ton koiran, ääni ihan riittää. Tiedän, että hyvin on koulutettu, mutta mun ei varmaan tarvi sitä tuntemattomille kertoa. Kanssaeläjät sitä ihan päin naamaa sanoo ihan tarpeeksi. :)) av-mammojen mielipiteet ei kiinnosta.

Vierailija
8/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää sitten juteltiin kavereiden kanssa koirista. Yhtä kaveria oli purrut koira ja lujaa, jota omistajansa oli juuri hetkeä aiemmin luonnehtinut kiltiksi, joka "ei pure ketään". Kaveri ei ollut koiralle kovin tuttu ja yrittänyt ottaa omia kenkiään kenkähyllystä, niin koira kävi kiinni, kun keksi, että kengät ovatkin hänen omiaan.

Vierailija
9/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte lähinnä pelkään enemmän niitä pikkusia, sen verran on niitä saanut potkia nilkoista pois, kun ovat purreet..

ap

Vierailija
10/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää sitten juteltiin kavereiden kanssa koirista. Yhtä kaveria oli purrut koira ja lujaa, jota omistajansa oli juuri hetkeä aiemmin luonnehtinut kiltiksi, joka "ei pure ketään". Kaveri ei ollut koiralle kovin tuttu ja yrittänyt ottaa omia kenkiään kenkähyllystä, niin koira kävi kiinni, kun keksi, että kengät ovatkin hänen omiaan.

täysin varoittamatta kasvoista, kun kaveri istui sen vieressä. Kyllähän siitä kaverille kammo jäi isoja ja mustia koiria kohtaan.

Vierailija
11/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihuahua ei raivostuessaankaan kykene kovin suuriin tuhoihin hyökätessään aikuisen kimppuun. Sitävastoin oma koirasi voi vaikka tappaa. Hienoa, että olet kouluttanut koirasi hyvin, mutta valitettavasti ohikulkija ei voi tietää mikä koira on koulutettu ja tottelevainen. Lisäksi eläimeen ei voi ikinä luottaa 100%:sesti.

Itte lähinnä pelkään enemmän niitä pikkusia, sen verran on niitä saanut potkia nilkoista pois, kun ovat purreet..

ap

Vierailija
12/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja johan olet siellä lenkilläkin ihmetellyt toisten reaktioita ja ajatuksia.

Turha yrittää enää perua.

Tarkoitin nyt tuota kehua ja muuta hömpötystä, johon vastasin, ettei av-mammojen mielipide kiinnosta. Minua kiinnostaa, että miksi ihmiset pelkäävät isoja koiria. Jos olisin jonkun pikkukoiran kanssa ollut tänään lenkillä, nainen ei aivan varmasti olisi väistänyt ojan kautta.

Vierailija
13/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos av-mammojen mielipiteet ei kiinnosta, miksi ihmeessä kirjoitat av-mammojen suosimalle palstalle? :D Kysyn vaan.

Itsellä huonoja kokemuksia isoista koirista, joten terve itsesuojeluvaisto pelaa minullakin, joskin en kaikkia koiria pelkää.

Pelot ovat niin henk.kohtasia, jotkut pelkää koiria, jotkut hiiriä - oli se sit järkiperästä tai ei.

Vierailija
14/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin siitä kun vastustajalla valahtaa paska housuun tai kun koirani PUREE!

Vierailija
15/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti läheskään kaikki isojen koirien omistajat ei hallitse koiriaan.

Vierailija
16/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

potkia nilkoista. Mutta isompi koira minua vasten seistessään ylettää helposti puremaan vaikka kaulasta. Tai päin hypätessään voisi kaataa minut. Minulle tuo on paljon vaarallisemmalta kuulostava tilanne, kuin nilkkaa pureva pikkupiski.

Vierailija
17/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaisen oikein mukavan ison koiran, joka ei ikinä tehnyt mitään pahaa kenellekään! Mukava, rauhallinen ja kiltti, omistajat aina sanoivat. Vieläkin näkyy arvet jalassa, kun koira otti ja puraisi muo varoittamatta.

Toinen koira kaatoi mut kerran maahan, hampaat kurkkuun ja ärisi niin, että pelkäsin jo sen haukkaavan kaulani auki... Miksi isoja koiria pelätään? Riittääkö syyksi?

Vierailija
18/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä threadillä ei nyt tainnut olla muuta tarkoitusta kuin kehuskella koiran koolla.

Vierailija
19/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hän on lenkillä ilman omaa ISOA koiraansa.

ap

potkia nilkoista. Mutta isompi koira minua vasten seistessään ylettää helposti puremaan vaikka kaulasta. Tai päin hypätessään voisi kaataa minut. Minulle tuo on paljon vaarallisemmalta kuulostava tilanne, kuin nilkkaa pureva pikkupiski.

Vierailija
20/50 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen väistäneen naisen koira pelkää isoja koiria, eikä voi vielä ohittaa kovin läheltä niitä. Kiertämällä pääsivät sellaiselle etäisyydelle ettei koira pelkää ja räyhää, ja saivat onnistuneen kokemuksen isomman koiran ohituksesta.

Tai sitten naiselle on käynyt niin kuin minulle, eli iso koira syöksyy äkkiä jostain kimppuun täydellä tappomeiningillä vaikka omistajan mielestä se on kiltti ja hyvin koulutettu. Useampia kertoja ensin ns. hallinnassa rauhallisesti kävellyt koira onkin sekunnissa riuhtaissut itsensä irti hihnasta (tai hihnan taluttajan kädestä) ja juossut muristen päälle puremaan.

Itselläni on 10 kuukauden ikäinen Saksanpaimenkoira. Tuntuu, että kaikki kaartaa kaukaa, kun koiran kanssa kuljen. Juu, kyllä on hienoa, kun ei tarvitse pelätä, vaikka keskellä yötä lenkkeiltäisiin.

Viimeksi tänään lenkillä ollessani pikkukoiran kanssa ollut nainen väisti meitä OJAN KAUTTA. Mun koira ei edes vilkaissut heitä, yhden sormen varassakin oli hihna. Naapurin lasten kaverit häipy pihasta heti kun menin koiraa päästämään pihalle, vaikka se oli hihnassa! Ikinä, ei oikeesti ikinä ole mun koirani tehnyt kenellekään mitään pahaa, meidän 2-vuotiaan taaperonkin kanssa tulee loistavasti toimeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä